בחירות 2022

כוכב חתונמי בטבילת אש ראשונה: "אלחם בכל מה שמריח כמו הון שלטון"

העיתונאי תומר אביטל, הכותב בעיתון העצמאי "שקוף", ומוכר גם כמשתתף לשעבר בתוכנית "חתונמי". הוא אחד השמות הלוהטים בפריימריז לרשימת מפלגת העבודה. בריאיון ל-ice  הוא מבהיר: "אלחם בכל כל מה שמדיף ריח של הון שלטון. לא אתן ללוביסטים לעבוד באפלה ולטייקונים להרוויח על חשבון הציבור"
דוד זולדן | 
תומר אביטל (צילום אסף שפיר)
‏העיתונאי ‎וכוכב הריאליטי תומר אביטל, הודיע כי החליט להתמודד בפריימריז של מפלגת 'העבודה'. היום הוא ידע האם הצליח לכבוש לא רק את לב המלכה אלא האם הצליח להתנחל בלבבות מתפקדי מפלגת העבודה. 
למה דווקא למפלגת העבודה? "הצבעתי כל חיי לעבודה ורק פעמיים הצבעתי מרצ. בחרתי דווקא בה משום שהיא המפלגה הכי שקופה בכנסת וחרטה על דגלה בחירה ישירה ושוויונית: מועמד גבר, מועמדת אשה וכך לפי הסדר ואני מקווה שהמודל הזה ישמש השראה בשאר המפלגות".
שוויון זה חשוב אבל כנראה יש עוד סיבות, "במודל הקיים של המפלגה אני לא מתחנף לראש המפלגה. אני בעצם חייל ומקדם דברים שתלויים בעצמי ולא כמו ביש עתיד שם יש את לפיד שיגיד לי מה לעשות".
מה באת לשנות?
"באתי לפרק חלקים אפלים במנגנון הפוליטי שמובילים להחלטות גרועות. אלחם בכל כל מה שמדיף ריח של הון שלטון. שקיפות זה הקומה ראשונה שלי. לא אתן ללוביסטים לעבוד באפלה ולטייקונים להרוויח על חשבון הציבור. אציב מצלמה בלשכה כדי שהציבור יעקוב בכל שעות היממה אחר הפעילות הפרלמנטרית שלי. היומן שלי יהיה גלוי לציבור והמצביעים יפגשו אותי ביום יום  ולא רק פעם בשנה בקלפי. השנה 2022 וזה כבר קורה בכל העולם ואנחנו עוד מדשדשים מאחור. אני רוצה שהציבור ידע איך מתקבלות החלטות וברגע שזה יהיה פומבי זה יכחיד חלק גדול מהבעיות ונוכל להתעסק בדברים רציניים ומהותיים יותר".
 
גדלת במושבה מעורבת, מה תפיסתך בנוגע ליחסי דת ומדינה?
"זיכרון יעקב המושבה בה גדלתי היא בעיני מודל לדו קיום. קהילה חרדית ענפה שחיה בתוך מושבה חילונית ברובה וחיים זה לצד זה מבלי לפגוע באורח החיים של הזולת. המדרחוב שממוקם סמוך לשכונה חרדית פתוח בשבת ואתה לא רואה הפגנות ומחאות. כל אחד חי את חייו ולומדים לחיות זה לצד זה. אני סבור שאפשר להסתדר עם החרדים. זה שאני במפלגת העבודה זה לא אומר שאנחנו שני מחנות. אני משוכנע שאפשר להתגבר על המחלוקות הנפיצות בנושאי דת ומדינה. גיבשתי רשימה של חוקים שלא עברו בגלל מחנאות שטובים ל - 99 אחוז מהציבור. זהבה גלאון ולפיד ישבו ארבע שנים אחד ליד השני ולא החליפו מילה. פעם ראשונה שמיכאלי ובנט דיברו זה היה כשהקימו ממשלה. אני בעד הכרות אינטימית כי ברגע שאתה מתחבר לבן אדם קשה לך להתקוטט אתו במליאה".
עצם היותך כוכב ריאליטי הוא לזכותך או בעוכרך? האם אנשים עלולים לחשוב שמה לך ולפוליטיקה?
"הלכתי לחתונמי כדי למצוא את אהבת חיי. שמעתי מלא מעט אנשים שראו אותי שם, שבעקבות התוכנית התחילו לעקוב והצטרפו למסע המטורף לתיקון השיטה השלטונית ואני כמובן מברך על זה. עיתונאים הולכים לפוליטיקה ולא במקרה מסקרים מקרוב את המחדלים כי זה חלק מאיתנו וכל כך בוער בגלל שרוצים לתקן מבפנים. אני רוצה לרתום את הניסיון שלי בעיתונות ולהיות ח"כ יעיל. אני חושב כי מי שעבר את חתונמי ולאדם קצת מוכר יותר - קל לעמוד בלחצים כי הוא כבר התרגל".
אתה מאמין שיהיה שלום עם הערבים?
"אני בעד שלום, תמכתי ביוזמת ז'נבה ופעיל במפגשים בין ישראלים ופלסטינים, אני רוצה להביא את השלום מלמטה למעלה. אני בעד שתי מדינות. לדעתי יאיר גולן טועה ואסור להתייאש מהשלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה