בחירות 2022

האם לפיד לא עדכן את השרים מחשש להדלפה?

לשכת רה"מ פרסמה שהשרים עודכנו לפני המבצע בעזה, אך חלק מהשרים הודו: "לא ידענו שום דבר"
דוד זולדן | 
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
בעקבות הביקורת הגוברת על אי-כינוס הקבינט לפני "עלות השחר", פרסמה לשכת לפיד שהמזכיר הצבאי עדכן במבצע שצפוי ביום שישי בבוקר. שרים בקבינט טענו כי הוא התקשר, אך לא עדכן על שום דבר. שרים אחרים אמרו: הוא רק רמז שהולך לקרות משהו. האם מידור השרים נבע מחשש להדלפה?   
בשל הביקורת על אי-כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני לאישור מבצע עלות השחר, טוענים בלשכת ראש הממשלה כי ביום שישי בבוקר, לפני חיסולו של תייסיר אל ג'עברי ותחילת המבצע, המזכיר הצבאי של לפיד, האלוף אבי גיל, התקשר בהנחייתו לכל חברי הקבינט ועדכן אותם במבצע הצפוי, נוכח הקושי בהסרת איום הפיגוע מצד הג'יהאד האיסלאמי.
 
אלא שמשיחות עם חברים בקבינט עולה תמונה שונה בתכלית בנוגע לתוכנה של אותה שיחה של המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. שרים הודו כי אכן גיל התקשר אליהם ביום שישי בבוקר ואמר להם שממשיכים בסגר בדרום, משום שיש מידע על כוונות להוציא פיגוע. מי מהשרים ששאל כמה זמן זה עוד יימשך, השיב גיל ש"זה לא יימשך עוד הרבה זמן".
אחד משרי הקבינט צוטט ללא שם כי: "המזכיר הצבאי לא אמר שום דבר על מבצע, חיסול או פעולה. פשוט שום דבר. רק עדכון על המצב שלא היה בו שום דבר. הרי ידעו שהתושבים יושבים בעוצר כבר כמה ימים. אולי ציפו שאם יגידו שהדרום בעוצר כי הג'יאהד עומד להוציא פיגוע – צריך להבין שישראל יוצאת למבצע, אבל זה לגמרי לא היה ברור".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה