בחירות 2022

גלנט: "מערכת המשפט לא צריכה להיות הפוסק העליון בכל מה שנוגע לפעולות הממשלה והכנסת"

לגלנט בטן מלאה על סוגיות שעל סדר היום הציבורי ובריאיון מיוחד ל ice הוא מדבר כמעט בחופשיות על מה שבוער לו. על המשבר בין סמוטריץ לבן גביר הוא אומר: "אם יהיה צורך אני אתערב"
דוד זולדן |  2
יואב גלנט (צילום פייסבוק: יואב גלנט)
שר החינוך לשעבר, חבר הכנסת יואב גלנט מהליכוד, מתייחס הערב (ד'), ערב סגירת הקלפיות בפריימריז בליכוד, לסוגיות בוערות. הוא מעריך: "נקבל 40 מנדטים". גלנט נושא עיניו לתפקיד שר הביטחון ותוקף את מערכת המשפט, ובמלאת 25 שנה לאסון השייטת חושף פרטים חדשים על מה שבאמת קרה שם באותו לילה עצוב ונורא.
האם ההרכב כפי שיקבע בפריימריז ישפיע בסופו של דבר על ה - 61 שצריך נתניהו?
"אני חושב שמצביעי הליכוד הוכיחו יותר מפעם אחת שהם בוחרים נבחרת טובה. ולהערכתי הנבחרת שהם יבחרו תאפשר לנו לקבל 61 מנדטים ויותר. אני מעריך שנקבל 40 מנדטים".
האם נתניהו או גורמים בליכוד צריכים להתערב במשבר סמוטריץ בן גביר ולשבת על המדוכה? אולי אתה תתנדב לטפל במשבר?
"אני חושב שהבעיה הזו תפתר ביניהם ואם יהיה צורך אני אתערב ואיישב את המחלוקת ביניהם. אבל אני סבור שהם יפתרו את העניין בהסכמה".
 
המבצע בעזה לא יפריע לליכוד לנצח בבחירות?
"המבצע היה חשוב. מדובר בדבר נקודתי בסך הכל. הסיבה שהמבצע צלח נעוצה בעובדה שחמאס לא התערב מהסיבה שלפני שנה וחצי בשומר החומות אנחנו הכנו מאוד חזק את החמאס. מכיוון שחמאס לא התערב התאפשר לנו להכות בג'יהאד האיסלאמי".
האם אתה פוזל לתפקיד שר הביטחון בממשלה הבאה?
"אני חושב שזו אפשרות מאוד נכונה וריאלית מבחינת המדינה שאתמנה לשר הביטחון".
האם לא דרוש רפורמטור במערכת המשפט שיעשה סדר לאור גל עכור ופרשיה רודפת פרשיה כמו אלשיך, סעדה וגל הירש? הזעם הציבורי עלול להיות מופנה גם אליכם.
"ברגע שנקבל 61 ותהיה ממשלת ימין, במצב הזה נוכל להחזיר את האמון בין המערכת המשפטית לבין הממשלה והכנסת. כבר שנות דור שמערכת המשפט לא מתפקדת כמצופה ממנה.  תפקידה של מערכת המשפט לאפשר לממשלה חופש פעולה ולעבוד ומאידך לשמור על זכויות בפרט. מערכת המשפט לא צריכה להיות הפוסק העליון בכל מה שנוגע לפעולות הממשלה והכנסת. זה דבר שהוא לא תקין וחייבים לשנות את המצב הזה".
 
מתגבש עסקת שבויים. מה עמדתך?
"יש לנו חובה עליונה להחזיר את השבויים והנעדרים שלנו. לגבי הפרטים אני פחות רוצה לדבר". 
25 שנה לאסון השייטת. איפה טעינו. מה היה צריך לעשות אחרת לו הדבר היה תלוי בך.
"הבעיה העיקרית במקרה הזה שאירע חצי שנה אחרי שסיימתי את תפקידי בשייטת היתה שתהליך איסוף המודיעין היה חשוף בחלקו לאויב. כתוצאה מכך הוא הבין על מה אנחנו אוספים יעדים ועל מה אנחנו אוספים מודיעין. כתוצאה מכך, העריך לאן אנחנו מתכוונים להגיע והניח מארבים על הצירים בתקופה של שבועות ולצערנו הכוח נתקל באחד המארבים האקראיים האלה.  אני מקווה שהלקחים הופקו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העברין הזה שגנב שטחי אדמה יחליט על מערכת המשפט (ל"ת)
    בנימין 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    גלנט שר?- לאן נרד עוד (ל"ת)
    אמירה 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור