בחירות 2022

גדעון סער מכריז מלחמת חורמה באלימות נגד צוותי רפואה

המלחמה באלימות נגד צוותי הרפואה: הצעתו של השר גדעון סער להחמרת ענישה כלפי תקיפת צוותים רפואיים אושרה בקריאה ראשונה. "ענישה חמורה ומרתיעה תשקף באופן הולם את החומרה שיש בתופעה זו ואת היחס הציבורי אליה"
דוד זולדן |  2
גדעון סער (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעתו של סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער להחמרת הענישה ביחס לעברייני האלימות כלפי הצוותים הרפואיים.
לפי התיקון על תקיפת צוותי רפואה תוך כדי מתן טיפול רפואי, יוטל עונש של עד 5 שנות מאסר והיא תסווג כעבירה מסוג פשע. כיום ניתן להטיל על תקיפה שכזו עונש של עד 3 שנות מאסר. התיקון יחול על כל 'מטפל' ויכלול גם חובשים ופראמדיקים של ארגוני עזרה ראשונה כמו מד"א ואיחוד הצלה. 
 
כיום, מוטל עונש של 5 שנות מאסר על תקיפת צוותי רפואה, רק אם התקיפה נעשתה תוך כדי פעולת חירום (הצלת חיים וכד'), ורק אם כוונה נגד צוותים רפואים מסוימים. התיקון המוצע מחיל את העונש המחמיר על תקיפות שנעשו במהלך כל טיפול רפואי שהוא, ואם כוונו נגד סוגים שונים של מטפלים.
השר סער: "יש להילחם מלחמת חורמה באלימות בכלל ובתופעה החמורה של תקיפת צוותים הרפואיים. ענישה חמורה ומרתיעה תשקף באופן הולם את החומרה שיש בתופעה זו ואת היחס הציבורי אליה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חוק דפוק כמו מי שיזם אותו
    דוד הסעות 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם לתקוף צוותי רפואה זה חמור יותר מלתקוף צוותי רווחה? או צוותי הוראה? או קשישים? ילדים? נהגי אוטובוס? האם זה משנה מי הקורבן?? למה אתה חושב שלעשות הבדלה בין סוגי הקורבות תעזור למגר את האלימות???? צריך קודם כל למגר פוליטיקאים דפוקים, אחרי זה העבודה תהיה יותר קלה
    סגור
  • 1.
    תקיפת צוותים רפואיים
    אמנון 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא נתפס שאנשים יתקפו צוותי רפואיים שמצילים חיים מדי יום . כול עונש יהיה מקל מדי . אין להשלים עם תוקפים אלה ואין להם שום צידוק.
    סגור