בחירות 2022

זאב אלקין תוקף: "המדינה אשמה במחירי הדיור"

שר השיכון והבינוי: "רוב השיווק של קרקעות זה המדינה, רגולציה של עובדים זרים זה מדינת ישראל, היתרים לבנייה זה רשויות מקומיות אז זה גם המדינה. זאת אומרת שמי שאחראי זה מדינת ישראל"
מערכת ice | 
זאב אלקין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים שנערך באילת, אמר שר השיכון זאב אלקין, כי המדינה אשמה במחיר הדירות, כאשר הוא מכוון לממשלה הקודמת בראשות נתניהו עם שר השיכון ליצמן. "פקידי האוצר שאלו אותי כשנכנסתי לתפקיד, מדוע להחזיר את מחיר למשתכן במתכונת של דירה בהנחה, בוא ניתן לשוק החופשי להתנהל כפי שהיה בקדנציה הקודמת. אז אני גדלתי בברית המועצות ואני יודע בדיוק מה זה "שוק חופשי" .רוב השיווק של קרקעות זה המדינה, רגולציה של עובדים זרים זה מדינת ישראל, היתרים לבנייה זה רשויות מקומיות אז זה גם המדינה. זאת אומרת שמי שאחראי זה מדינת ישראל. אז אין פה באמת שוק חופשי. בסופו של דבר החזרתי את ההנחה על הדירות".
 
לדעת אלקין, צריך לבטל את חוק הדיור הציבורי של רן כהן, המאפשר לבעלי דיור ציבור לרכוש את הדירה בהנחה משמעותית, עד 90%. "עבר חוק רן כהן, שאפשר למי שגר בדיור ציבורי לרכוש בהנחה גבוהה מאוד והוריש את הדירות הלאה. זה נראה טוב וחברתי בזמנו אבל אף אחד לא שאל מה הלאה. כשהתחילו להבין את עוצמת הבעיה לקחו את הכסף לטובת רכישה חוזרת. סופו של דבר נשארנו בלי מלאי. צריך להפסיק מכירה של דיור ציבורי ולא להוריש לדור הבא, זה רכוש של המדינה. עם כל החברתיות של החוק שהיה הוא צריך להסתיים. אמור לפוג השנה אבל בגלל הבחירות הוארך ואני אפעל כדי שלא ימשיך. יש תור של 30 אלף משפחות נזקקות וצריך להגדיל את המלאי".
 
אלקין אמר שמשבר הדיור הוא גם הזדמנות שאסור לפספס לפיתוח הפריפריה. "בנינו בפריפריה באופן משמעותי. רק השבוע שווקו אלף יחידות דיור בשדרות וזה מצטרף ל-8000 יחידות בדימונה. הולך להיסגר מכרז של 1500 יחדות בקצרין, בערך תוספת 50% של קצרין במכה. לכן צריך לנצל את שעת הרצון הזה, לחזק את הפריפריה בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה