בחירות 2022

סקרים פנימיים מגלים כי המפלגות הערביות על גבול אחוז החסימה

המפלגות הערביות מדשדשות באזור אחוז החסימה ועומדות בפני תרחיש אפשרי של ירידה. סקרים פנימיים שנערכו על ידי מפלגת חד"ש, רע"מ ובל"ד דוחקים את המפלגות מתחת לקו האדום. האם הסקרים הם חזות הכל? גם אחוזי ההצבעה הנמוכים במגזר לא מוסיפות שקט וביטחון למפלגות הערביות

דוד זולדן | 
חברי הרשימה המשותפת (צילום מרים אלסטר פלאש90)
שלושה שבועות לבחירות ה-25, סקרים פנימיים שנערכו בקרב המפלגות הערביות, מבשרים רעות וחוזים כי ייתכן ושלוש המפלגות לא יעברו את אחוז החסימה.  
על פי הדיווח של העיתונאי ג'קי חורי, סקר של חד"ש-תע"ל מצביע על כך שהמפלגה לא תעבור את אחוז החסימה בהעדר אלפי קולות להשלמת הפער. 
 
גם בקרב מפלגת רע"מ החשש מירידה גובר, כאשר סקר פנימי מראה כי המפלגה נמצאת בסכנת ירידה. גם בבל"ד התמונה עגומה והיא שוקעת מתחת לקו האדום. לסקרים האלה יש השלכות ישירות על גוש הימין וסקר מנדטים חדש של עיתון 'מעריב' שנערך על-ידי מכון 'פאנלס' בראשות מנחם לזר, מעניק 61 מנדטים לגוש הימין.
על פי הסקר, הליכוד מקבלת 32 מנדטים. יש עתיד – 23. הציונות הדתית ועוצמה יהודית – 14. המחנה הממלכתי – 12. ש"ס – 8. יהדות התורה – 7.
חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, יו"ר הברית הלאומית הדמוקרטית (בל"ד), בירך השבוע על החלטת בג"צ לבטל החלטת ועדת הבחירות שפסלה את בל"ד מהתמודדות בבחירות.
בסרטון וידאו בערבית ציין אבו שחאדה, כי נגד בל"ד נרקמו שתי "מזימות" לחיסולה הפוליטי - את הראשונה הוביל ראש הממשלה יאיר לפיד ואת השנייה שר הביטחון בני גנץ בפניתו לוועדת הבחירות לפסול את בל"דץ
אבו שחאדה ציין, כי "המזימה" נגד בל"ד נבלמה בבג"צ ו"היה קונצנזוס של תשעה שופטים כדי לתמוך ברעיון מדינת כל אזרחיה".
לדבריו, הסיבה למערכה נגד בל"ד מקורה במאבק שלה "למען שוויון מלא בין אזרחים ערבים ויהודים במסגרת מדינת כל אזרחיה. זו המערכה הבסיסית שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה