רכילות עסקית

הנשיא הרצוג ייוועד היום עם נשיא מצרים בוועידת האקלים

הנשיא הרצוג יוביל את המשלחת הישראלית לוועידת האקלים שתיפתח היום במקום רה"מ לפיד שביטל את השתתפותו. בוועידה יפעל ביתן ישראלי, שבו יוצגו טכנולוגיות ישראליות בתחומי החקלאות, מזג האוויר, המים, האנרגיות המתחדשות והגנה על יערות
דוד זולדן | 
יצחק הרצוג (צילום אהרון קרון פלאש 90)
אחרי שרה"מ לפיד ויו"ר העבודה, מירב מיכאלי החליטו שלא להשתתף בוועידת האקלים, הנשיא הרצוג יוביל את המשלחת הישראלית יחד עם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, נציגים ממשרד החוץ, החברה האזרחית, המגזר הפרטי, האקדמיה, ארגונים ירוקים. בביתן הישראלי, שיוקם זו הפעם הראשונה בוועידה, יוצגו טכנולוגיות ויכולות מתחומי המים, החקלאות, מזג האוויר, האנרגיות המתחדשות, הגנה על יערות ועוד.
 
משרד החוץ הישראלי קידם את בניית אחד הביתנים הגדולים בוועידה. בראש המשלחת מטעם משרד החוץ יעמדו מנכ"ל המשרד אלון אושפיז, השליח המיוחד מטעם המשרד לנושא שינויי אקלים גדעון בכר, ראש חטיבת ארגונים בינלאומיים והאחראי על הייצוג הישראלי בוועידה, אמיר וייסברוד, שגרירת ישראל במצרים אמירה אורון ועוד.
השתתפותה של ישראל בוועידת האקלים מעוררת ויכוח ציבורי במצרים והביתן הישראלי הוא הראשון שמוקם על אדמתה מאז ועידת העסקים בקהיר ב-1985. "אלקודס אל-ערבי" דיווח שמתנגדי הנורמליזציה השיקו קמפיין ברשתות "לא לביתן הישראלי בוועידת האקלים" והמועמד לשעבר לנשיאות חמדין סבאחי יצא נגד "האויב הציוני שכבש את סיני וקבר את אסירינו חיים בחולותיה, חוזר היום להקים ביתן על אדמתנו הטהורה מושקית בדם הקדושים". גם מפלגת האופוזיציה המצרית אל-כראמה הצהירה כי "בהתבסס על דחייתנו המוחלטת של כל צורות הנורמליזציה מול האויב הציוני, אנו דוחים את השתתפותו בוועידת האקלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה