השוק

בנק ישראל יוריד את הריבית? זו ההכרזה הדרמטית לפני ההחלטה

רגע לפני החלטת הריבית: בנק ישראל הודיע כי  המדד המשולב לחודש ינואר עלה בשיעור של 0.3 אחוז, ביטוי להתאוששות ההדרגתית של המשק מהפגיעה ממלחמת "חרבות ברזל"
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
רגע לפני ההחלטה שלו בנוגע לריבית בישראל, בנק ישראל הודיעה היום (ראשון) כי המדד המשולב לחודש ינואר עלה בשיעור של 0.3 אחוז, ביטוי להתאוששות ההדרגתית של המשק מהפגיעה ממלחמת "חרבות ברזל". המלחמה נמשכה בינואר, אך השפעתה על הפעילות המשיכה להיחלש.
המדד המשולב הושפע לטובה מעליות מדד הפדיון בשירותים, מדד הפדיון במסחר הקמעונאי (דצמבר), יבוא התשומות לייצור, יצוא הסחורות, שיעור המשרות הפנויות והרכישות בכרטיסי אשראי (ינואר). לעומת אלה, יצוא השירותים ומשרות השכיר (נובמבר), מדד הייצור התעשייתי (דצמבר) ויבוא מוצרי צריכה (ינואר) ירדו והשפיעו שלילית על המדד.
המדדים לרבעון האחרון של 2023 התעדכנו מטה עם קבלת נתוני החשבונאות הלאומית לתקופה זו. כזכור, בחודש שעבר פרסם בנק ישראל את המדד המשולב לחודש דצמבר, ולמעשה מדובר בהמשך ישיר של ההתאוששות במשק הישראלי, אחרי שבדצמבר המדד המשולב עלה ב-0.4 אחוזים.
העלייה של המדד המשולב בישראל בחודשיים האחרונים מבטאת את התאוששות ההדרגתית של המשק מהפגיעה ממלחמת "חרבות ברזל", שנמשכת כמובן בימים אלו, זאת למרות שבמודי'ס החליטו להוריד את דירוג האשראי של ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה