השוק

טבע ממשיכה במומנטום: חתמה על הסכם הפצה של האוסטדו בסין

טבע חתמה על הסכם הפצה עם חברה סינגפורית במסגרתו תפיץ החברה את האוסטדו, אחת מתרופות הדגל - הבלוקבסטרים ומנועי הצמיחה המשמעותיים של טבע בסין; האוסטדו הניב לטבע מכירות של 1.2 מיליארד דולר ב-2023
ניצן כהן |  1
ריצ'רד פרנסיס (צילום shutterstock)
המומנטום החיובי בטבע נמשך. החברה חתמה בימים האחרונים על הסכם הפצה עם חברה סינגפורית במסגרתו תפיץ החברה הסינגפורית את האוסטדו בסין. האוסטרו אושר לא מכבר בסין ומכאן נפתחה הדרך לטבע להתחיל במאמצי השיווק של התרופה באסיה ובעיקר בסין שמהווה שוק מרכזי לכל חברה בעולם.
אם כן, ההסכם נחתם עם חברת Nhwa הסינגפורית שכעוסקת בעצמה בפיתוח, שיווק ומסחור של תרופות באסיה. ההסכם עם החברה הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של טבע להגיע למכירות של האוסטדו בהיקף כספי של 2.5 מיליארד דולר עד לשנת 2027. בשבוע האחרון אישר ריצ׳רד פרנסיס, מנכ״ל החברה, את יעדי המכירות של התרופה.
 
האוסטדו משמש לטיפול בחולי מחלת האנטיגטון שגורמת לתנועות לא רצוניות אצל הסובלים ממנה. התרופה משמשת גם לטיפול בתופעות לוואי של תנועות לא רצוניות אצל נטלי תרופות פסיכיאטריות ונחשבת ליעילה מאוד. התרופה אושרה בשנת 2017 על ידי ה-FDA והיא נחשבת לחאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של טבע.
היעד האסטרטגי של החברה הוא להגיע למכירות של 2.5 מיליארד דולר של האוסטדו עד לשנת 2027. היעד הזה אושר בשבוע שעבר על ידי ריצ׳רד פרנסיס מנכ״ל החברה בתדרוך שעשה עם עיתונאים וכמובן. הופץ למשקיעים בבורסה. בשנת. 2023 מכרה החברה אוסטדו בהיקף כספי של 1.2 מיליארד דולר והיעד שהציב פרנסיס ואישור אותו לא מכבר, הופך. להיות ריאלי עם החתימה על הסכם ההפצה בסין.
מניית טבע עלתה אתמול ביותר מ-3% בניו יורק ובמסחר שלאחר סגירת הבורסות בארה״ב המשיכה המניה לעלות ובסך הכל היא נמצאת בתנופה מעניינת מאוד בתקופה האחרונה.
אחת הסיבות לראלי במניה בתקופה האחרונה היא המשך הירידה בחוב של החברה שהגיע בשיאו ל-40. מיליארד דולר וכעת, נכון לתוף שנת 2023 עומד החוב הזה 16.6 מיליארד דולר מה שהופך את תהליך השיקום של החברה ליעיל מאוד.
מניית טבע התאוששה באופן משמעותי בשנה שעברה וזה אומר שאם בחודש מאי 2023 היא נסחרה סביב ה-7.2 דולר הרי שהיום היא נסחרת ברמה של 13.29 דולר. את הראלי המניה התחילה אי שם בחודש אוקטובר 2023 אז היא נסחרה ברמה של 8.12 דולר ומאז היא עולה עד לרמה הנוכחית של ה-13.29 דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טבע למעלה
    מוטי 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טבע בקצב הזה ועים מנכ״ל כמוהו היא תגיע ל18דולר
    סגור