השוק

שוק המט"ח: הדולר ממשיך לצנוח, נסחר לפי 3.56 שקל

הדולר ממשיך לרדת מול השקל והוא נסחר לפי 3.56 שקל. האירו גם כן יורד ועומד כעת על 3.86 שקל. הפאונד נסחר סביב 4.50 שקל
מערכת ice | 
השקל מתחזק (צילום הדר יואביאן/ פלאש 90)
בשוק ההון מתגנבת אופטימיות זהירה לגבי האפשרות לעסקה לשחרור החטופים, עסקה שמעבר לשחרור החטופים שהיא המטרה המרכזית של המלחמה, הרי שהיא עשויה לסלול את הדרך להסדר שהבית הלבן יוכל להוביל שיביא בסיומו של יום לסוף המלחמה והתחלת דיונים על "היום שאחרי".
אם כן, היום (שישי) ממשיך הדולר לרדת מול השקל והוא נסחר לפי 3.56 שקל, ירידה נוספת מאתמול, אז הוא נסחר לפי 3.61 שקל. האירו גם כן יורד ועומד כעת על 3.86 שקל. הפאונד נסחר סביב 4.50 שקל.
מקביל להתחזקות השקל נרשמו עליות שערים במדדים המרכזיים בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הסיבה המרכזית לעליות בבורסה היא הניסיון של המשקיעים להחנות את הכסף בנקודה בה אם אכן ישוחררו החטופים ותגובס עסקה שתוביל לסיום המלחמה הרי שניתן להניח שהשוק הישראלי, גם ללא הממשלה, יוביל את הכלכלה לריקברי, או לפחות למשהו שקרוב לשם ואם אלה פני הדברים הרי שהמשקיעים מנסים לצוד הזדמנויות ל"יום שאחרי".
נזכיר כי השבוע התראיין נגיד בנק ישראל ל-ice ואמר כי לפחות לפי הערכתו, הורדת דירוג של פיץ' ו-S&P די מגולמת בשווקים והשאלה הגדולה היא ההתאוששות וכאן יהיה קשה מאוד להחזיר את הדירוג של ישראל לרמות הגבוהות וזה לפחות נותן תוקף להערכות בשוק ההון שאם אכן מגיעים לעסקה לשחרור החטופים, הרי שהכל כבר מגולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה