השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: האינפלציה בארה"ב מרימה ראש

ענקית ההשקעות האמריקאית, GLOBAL X מנתחת את נתוני האינפלציה בארה"ב והמסקנה שלה - האינפלציה מרימה ראש ומכאן שהפדרל ריזרב יותיר את הריבית ללא שינוי ויש לזה גם השפעה על ישראל
ניצן כהן | 
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Federalreserve/ flickr, freepik)
באופן עקרוני בנק ישראל לא ימהר להוריד את הריבית פעם נוספת ללא תגובה של הפדרל ריזרב וזה כדי למנוע התרחבות של פערי הריביות וכדי שלא ייווצרו עיוותים שישפיעו על שערי החליפין של השקל מול הדולר. בעוד הקונצנזוס מעריך שבנק ישראל צריך להוריד את הריבית הרי שבארה"ב מתגברת ההערכה שאין מקום להורדת ריבית שם וזה יוצר בעיה כאן בישראל.
ענקית ההשקעות האמריקאית GLOBAL X מנתחת את הדברים והמסקנה שלה היא שהפדרל ריזרב לא יוריד את הריבית, כרגע.
 
"בשבוע שעבר שוב הוכיחה האינפלציה שהיא עדיין קיימת ובועטת, כאשר מדד המחירים לצרכן עלה בפברואר ב-0.4%, מעל לתחזיות של השוק. האינפלציה השנתית עלתה, זה החודש השני ברציפות, ל-3.2% ובכך הנחיתה מכה על תקוות הפד כי האינפלציה רוסנה. הנתונים הללו צפויים להקשיח את המדיניות של הבנק הפדרלי ולעכב הפחתות ריבית עתידיות.
"גם מדד המחירים ליצרן האיץ בפברואר, והדבר מלמד על לחצים אינפלציוניים בכל רובדי הכלכלה. מדד המחירים ליצרן עלה בפברואר ב-0.6%, לעומת 0.3% חודש קודם לכן, ול-1.6% ברמה השנתית. זו העלייה המשמעותית ביותר מאז חודש ספטמבר. זוהי גם בשורה לא מעודדת עבור ממשל ביידן, שקיווה לראות את המשך התקררות האינפלציה. הלחצים ברמת היצרן צפויים להתגלגל גם לרמת הצרכן" כותבים האנליסטים של GLOBAL X.
"כל זה מתנקז לישיבת המדיניות של הבנק הפדרלי השבוע. הפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי, הערכה שרק התחזקה לנוכח נתוני האינפלציה האחרונים. אך חשוב לעקוב גם אחר התחזיות של נגידי הפד לגבי המשק, התמ"ג, התעסוקה והאינפלציה וכיצד הדבר משליך על ציפיות הריבית שלהם בטווח הקצר ובטווח הארוך" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה