השוק

דנה עזריאלי במהלך מטורף: תחלק דיבידנד בסך מיליארד שקל

קבוצת עזריאלי מפרסמת  את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ושנת 2023 כולה: לראשונה, ה-NOI והרווח הנקי השנתיים חצו את רף ה-2 מיליארד שקל. הקבוצה תחלק דיבידנד מטורף בעקבות השלמת העסקה למכירת Compass
מערכת ice | 
דנה עזריאלי (צילום זיו קורן עזריאלי)
קבוצת עזריאלי מפרסמת הבוקר (חמישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ושנת 2023 כולה, מהן עולה מספר נתונים מסקרנים במיוחד, במרכזם: לראשונה, ה-NOI והרווח הנקי השנתיים חצו את רף ה-2 מיליארד שקל . בנוסף, בעקבות השלמת העסקה למכירת Compass הגדילה הקבוצה את הדיבידנד המתוכנן ותחלק סך של כמיליארד שקל

דגשים פיננסיים לרבעון הרביעי לשנת 2023: ה-NOI ברבעון הסתכם בכ-494 מיליון שקל לעומת כ-511 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-3%. הקיטון נובע בעיקר מהקלות שניתנו לשוכרים במגזר הקניונים לאור המלחמה בסך של כ-35 מיליון שקל וכן מאי הכללת תוצאותיה של Compass אשר נמכרה במהלך אוקטובר. הקיטון קוזז בחלקו מגידול ב-NOI במגזר המשרדים.
 
ה-Same Property NOI קטן ברבעון בכ-1%, בעיקר כתוצאה מההקלות שניתנו במגזר הקניונים עקב המלחמה. ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם ברבעון בכ-314 מיליון שקל לעומת כ-335 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-6%. סך ה-FFO הסתכם ברבעון בכ-356 מיליון שקל לעומת כ-362 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-2%
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון לכ-1,070 מיליון שקל לעומת כ-323 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל הסתכם ברבעון לכ-749 מיליון שקל לעומת כ-429 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון נרשם הפסד משערוך של כ-118 מיליון שקל אשר נובע בעיקר ממגזר הנדל"ן המניב בארה"ב. ברבעון המקביל אשתקד נרשמו רווחי שערוך של כ-454 מיליון שקל.
דגשים פיננסיים לשנת 2023: ה-NOI בשנת 2023 גדל בכ-8% והסתכם בכ-2,113 מיליון שקל לעומת כ-1,953 מיליון ש"ח אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעליה בשכ"ד במגזר המשרדים, התוספת של קניון מול הים והמשך אכלוס פרויקט להבים. הגידול קוזז בחלקו עקב ההקלות שניתנו לשוכרים ברבעון הרביעי לאור המלחמה. 
ה-Same Property NOI גדל בשנת 2023 בכ-5%. ה-FFO ללא תרומת הדיור המוגן הסתכם בשנת 2023 בכ-1,358 מיליון ש"ח לעומת כ-1,275 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-7%. סך ה-FFO הסתכם בשנת 2023 בכ-1,461 מיליון ש"ח לעומת כ-1,360 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-7%. 
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם בשנת 2023 לכ-2,218 מיליון שקל לעומת כ-1,792 מיליון שקל אשתקד. הרווח הכולל הסתכם בשנת 2023 לכ-2,166 מיליון שקל לעומת כ-1,964 מיליון שקל אשתקד. במהלך שנת 2023 נרשמו רווחי שערוך של כ-912 מיליון שקל אשר נבעו בעיקר ממגזר ה-Data Centers ומגזר המשרדים בישראל. אשתקד נרשמו רווחי שערוך של כ-1,418 מיליון שקל.
שעורי תפוסה ופדיונות: שיעור התפוסה הממוצע (בנטרול נכסים באכלוס) במגזר הקניונים עמד על 99%, במגזר המשרדים בישראל עמד על 98%, ובדיור המוגן עמד על 97%. הפדיונות Same Property בשנת 2023 עלו בכ-2.2% (הגידול לא כולל את פדיונות קניון מול הים באילת ושטחי המסחר בטאון תל אביב). 
התפתחויות עסקיות אחרונות: הנפקת אג"ח - לקראת סוף הרבעון הרביעי השלימה הקבוצה הנפקת אג"ח בדרך של הרחבת סדרות האג"ח הארוכות של החברה, סדרות ז' ו-ח'. בהנפקה נרשמו ביקושים של כ-3.4 מיליארד שקל והחברה גייסה כ-2.2 מיליארד שקל.
בתחילת הרבעון הרביעי השלימה הקבוצה את העסקה למכירת החזקות המיעוט שלה בחברת Compass האמריקאית בסכום המשקף לה שווי ברוטו (Enterprise Value) של 5.7 מיליארד דולר, ושווי נטו (Equity Value) של 2.7 מיליארד דולר.
העסקה שיקפה שווי של כ-3.2 מיליארד שקל לחלקה של קבוצת עזריאלי. התזרים נטו (אחרי הפרשה למס והוצאות עסקה) עמד כ-2.7 מיליארד שקל והרווח החשבונאי על כ-0.9 מיליארד שקל. ההשפעה החשבונאית של העסקה נרשמה ברבעון זה והנתונים התפעוליים של Compass לא נכללו החל מתוצאות הרבעון השלישי.
מאזן ליום 31.12.2023: לקבוצה מזומנים, פיקדונות והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-4.9 מיליארד שקל, וכולל מניות בנק לאומי, מזומנים ושווה מזומנים וני"ע סחירים בהיקף של כ-6 מיליארד שקל. 
החוב נטו (כולל לאומי) הסתכם בכ-16.7 מיליארד שקל. שווי נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בהקמה הסתכם בכ-44.6 מיליארד שקל.  יחס הון עצמי למאזן של כ-44%, ויחס חוב נטו למאזן של כ-33%. נכסים לא משועבדים בהיקף של כ-33.7 מיליארד שקל.
דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי: "שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת עבור החברה הישראלית, עוד טרם שפרצה מלחמת חרבות ברזל. חרף זאת, אנו מסיימים את השנה עם המשך צמיחה בכל הפרמטרים, ורואים בכך עדות מוחשית לעוצמתה ולמעמדה המוביל של הקבוצה. דווקא בעת הזו, אנו מקפידים לשמור על שגרה ככל הניתן, ולשמר את האיתנות הכלכלית, העסקית והחברתית של הקבוצה מתוך אמונה עמוקה בכלכלה ובחברה הישראלית ובהסתכלות קדימה לפיתוח עתידי של תחומי פעילות הקבוצה. 
"השנה הצגנו בדוחות NOI של כ-2.1 מיליארד שקל, המהווה גידול של כ-31% ב-5 השנים האחרונות, ומייצג את הדרך הארוכה והמוצלחת שביצענו בתקופה זו, הכוללת שיפור בביצועים בכל התחומים".
"קבוצת עזריאלי מחויבת להמשיך בבניית הארץ, בייזום פרויקטים בישראל ובהרחבת פרויקטים קיימים, בהיקף של מעל ל-1 מיליון מ"ר, תוך התנהלות שקולה ואחראית כפי שעשינו תמיד. אנו מתקדמים במרץ עם בנייתו של מגדל הספירלה, פרויקט הדגל שלנו שצפוי לשנות את קו הרקיע של תל אביב ובימים הקרובים נשיק פרויקט חדשני ומלהיב במע"ר מודיעין שמביא לידי ביטוי באופן מיטבי את תפיסת עירוב השימושים שמאפיינת את קבוצת עזריאלי בשנים האחרונות". 
"מפרוץ מלחמת חרבות ברזל, יזמנו סיוע ותרומות בהיקף של מיליוני שקלים ואלפי שעות התנדבות במגוון פעילויות, לצורך תמיכה בקהילה ובחברה בשעה קריטית זו בה מצויה מדינת ישראל. אנו תקווה לימים טובים יותר, לחזרתם בשלום של כוחות הבטחון ולשחרורם של כל החטופים".
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי: "אנו מסכמים שנה מלאת פעילות עם המשך צמיחה, כאשר תוצאות הרבעון הרביעי הושפעו בצורה מתונה יחסית מההקלות שנתנו לשוכרים שלנו בקניונים, על רקע מלחמת חרבות ברזל. אנו מציגים בשנת 2023 תוצאות טובות, למרות ההקלות שניתנו, ורואים בכך עדות חזקה לאיכות החברה ונכסיה. אנו גאים ביכולתנו לשמור על עוצמה זו, גם בתנאים אלה של אי וודאות". 
"פעילויות הקבוצה במגזרי הקניונים והמשרדים הציגו במהלך השנה תוצאות יפות ותפוסות גבוהות, ובנטרול ההקלות שהענקנו לשוכרים, הצמיחה בשנת 2023 הינה דו ספרתית בפרמטרים המרכזיים. תחום ה-Data Centers ממשיך לצבור תאוצה באמצעות פעילות חברת הבת Green Mountain, ולהוות מנוע צמיחה משמעותי. אנו מזהים הזדמנויות רבות בתחום ומאמינים ביכולתנו לייצר ערך משמעותי עבור בעלי המניות שלנו במגזר זה, לצד המהלכים הרבים שאנו ממשיכים לקדם בשאר תחומי הליבה של הקבוצה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה