השוק

טמבור חוצה את הקווים: העסקה בישראל נפלה - חברת הצבעים לא ויתרה

טמבור רכשה 80% ממניות חברה איטלקית שמייצרת צבעים לתעשיית העץ ומכירותיה השנתיות עומדות על כ-34 מיליון יורו. בנוסף, רכשה 24% ממניות מחצבת גבס בקפריסין בשם לטורוס. לאחר שהעסקה לרכישת אפולק נדחתה על ידי רשות התחרות, נראה כי מדובר במהלך שנועד להרחיב את פעילותה של חברת הצבעים
מערכת ice | 
מיכה שרייר מנכל טמבור, מיכל כהן הממונה על התחרות (צילום הדס דנון, shutterstock, יוטיוב/ TambourTV, דוברות משרד הכלכלה)
לאחר שרשות התחרות דחתה את העסקה לרכישת חברת אפולק הישראלית, רכשה חברת הצבעים טמבור שתי חברות בקפריסין ובאיטליה תמורת 20 מיליון יורו. טמבור רכשה 80% ממניות חברה איטלקית שמייצרת צבעים לתעשיית העץ ומכירותיה השנתיות עומדות על כ-34 מיליון יורו.
ב-2018 רכשה טמבור את חברת זנאטי ונציאני האיטלקית שפועלת בתחום ציפויים לתעשייה, כך שזו רכישה שנייה שלה במדינה. טמבור המנוהלת בידי מיכה שרייר גם רכשה 24% ממניות מחצבת גבס בקפריסין בשם לטורוס. המחצבה מספקת לטמבור אבני גבס, שהן המוצר העיקרי בייצור מוצרי הגבס שלה.
אפולק, יצרנית מוצרי צבע, ציפויים והגנה על מוצרים, פועלת מציפורית שבצפון. היקף העסקה המיועדת עמד על כ-40 מיליון שקל, וטמבור היתה אמורה לרכוש את מלוא הפעילות. לאחר דיון שארך חודשים החליטה רשות התחרות, המנוהלת בידי מיכל כהן, להעמיד שורה של סייגים ותנאים לעסקה, לאור חשש מנתח השוק המשותף של טמבור ואפולק בתחום מעכבי הבעירה והציפויים שהיה אמור להתקרב ל-65%-70% מהשוק. טמבור החליטה לפיכך למשוך את הבקשה למיזוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה