השוק

עלייה במחירי הסחורות בעולם: מה הקשר בין זהב, נפט וקקאו?

הנפט מסוג WTI עלה ב-2.22% לרמה של 83.2 דולר לחבית. על רקע העלייה במחירי הזהב, הוא זינק אמש ב-1.3% למחיר של 2,242 דולר לאונקיה והאמיר ב-8.2% ברבעון הראשון למחירי שיא. החוזים העתידיים על משלוח קקאו במאי עלו ב-3.9% למחיר של 10,030 דולר לטון
מערכת ice | 
מחיר הזהב עולה (צילום vecteezy)
הנפט מסוג WTI עלה אמש (חמישי) ב-2.2% לרמה של 83.2 דולר לחבית. בסיכום חודשי הוסיף 6.3%, ובסיכום הרבעון הראשון התחזק ב-16.1%. על רקע העלייה במחירי הזהב, הוא זינק אמש ב-1.3% למחיר של 2,242 דולר לאונקיה והאמיר ב-8.2% ברבעון הראשון, כשרוב העליות היו בעיקר בחודש מרץ, החודש הטוב מזה יותר משנה למתכת היקרה. 
בתוך כך, על רקע העלייה המתמשכת במחירי הקקאו, מגבלות האספקה של פולי הקקאו מזניקות את המחירים לשיא חדש של 10,000 דולר לטונה. החוזים העתידיים על משלוח במאי עלו ב-3.9% ל-10,030 דולר לטון, מה שמציין את הפעם הראשונה שמחיר הקקאו עובר מעל רף 10,000 דולר, לאחר זינוק של כ-138% השנה.
 
אחת הסיבות לעלייה במחירי הקקאו נובעת מכך שחוף השנהב, יצרנית הקקאו הגדולה בעולם, מתמודדת עם טמפרטורות חמות מהרגיל. הדבר הוביל לתנאים יבשים מבדרך כלל ולתשואות יבול נמוכות. התפרצות של וירוס הפוגע בפולי הקקאו פגעה גם היא באספקה. לעומת זאת, הביקוש לשוקולד במדינות כגון ארה"ב נותר גבוה, והמחירים נוסקים בהתאם.
בדיווח קודם בסוגיית הזהב ב-ice צוין כי פיטר בוקוואר, מנהל השקעות ראשי בקבוצת Bleakley Financial, סיפר לרשת CNBC כי: "הזהב הציג ביצועים טובים למרות שיעורי הריבית הגבוהים והדולר החזק. הדבר נובע בעיקר מכך שהבנקים המרכזיים בעולם קנו כמות עצומה של זהב לאחר שארה”ב והאיחוד האירופי החרימו 300 מיליארד דולר מיתרות המט”ח של רוסיה בעקבות פלישת מוסקבה לאוקראינה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה