השוק

מחירי השוקולד בדרך לשבור שיא: עלות הקקאו גבוהה מאי פעם

עלותם של הפולים האמירה ליותר מ-10,000 דולר לטון. החוזים העתידיים עלו יום חמישי ברציפות. מדובר ברמה שעד לפני כמה חודשים קשה היה להעלות על הדעת, גבוהה ממחיר של נחושת תעשייתית. אז מה הסיבה לזינוק במחירים? מדוע המצב עלול להחמיר? ואיך הצרכנים עומדים לשלם? 
מערכת ice | 
שוקולד (צילום פלאש 90/ מנדי הכטמן)
מחיר הקקאו לא מפסיק לעלות. עלותם של הפולים האמירה ליותר מ-10,000 דולר לטון, רמה גבוהה מאי פעם. בשל המחסור באספקה, יצרניות השוקולד נאבקות להשיג פולים, מה שצפוי – כך לפי הערכת גורמים בתעשייה – להעלות את מחירי השוקולד משמעותית.
החוזים העתידיים על הקקאו זינקו היום (שלישי) בבורסת הסחורות בניו יורק, ועלו יום חמישי ברציפות למחיר של 10,080 דולר לטון. החוזים על הקקאו עלו אתמול ב-7.9% ונסגרו במחיר של 9,649 דולר לטונה בבורסת ICE בניו יורק - בעודם מוסיפים ביום אחד יותר מ-700 דולר לטון. זאת הפעם הראשונה אי פעם שחצו את רף ה-9,000 דולר.
 
על פי סוכנות הידיעות בלומברג, מדובר ברמה שעד לפני כמה חודשים קשה היה להעלות על הדעת. כעת, הקקאו יקר יותר מנחושת תעשייתית, אחת הסחורות החשובות בעולם. הזינוק במחיר מגיע לאחר שדווח כי גאנה, המגדלת השנייה בגודלה בעולם של קקאו, מתמודדת עם אתגרי מימון של גידול הצמח. 
 
מועצת הקקאו של גאנה, רגולטור התעשייה שמכונה קוקובוד (Cocobod), מסתמכת על מקורות מימון זרים כדי לשלם לחקלאי הקקאו שלה עבור הפולים שלהם. יבול גרוע בעקבות מזג אוויר לא מתאים ומחלות שמהן סבל היבול אצל מגדלים במערב אפריקה, הותירו את התעשייה במצב בעייתי.
 
אלה חדשות רעות לצרכנים, אם יצרניות השוקולד ימשיכו לגלגל עליהם את העלויות או ימכרו חפיסות קטנות יותר או שיש בהן פחות שוקולד. חג הפסחא שמתקרב והולך הוא תקופת שיא בצריכת שוקולד, והפער בין שוק הסחורות לשוק הקמעוני פירושו שעיקר ההשפעה על הקונים עוד לפנינו.
 
"שוקולד עשוי להיות אפילו יקר יותר בחג הפסחא 2025, אם מחלות עצי הקקאו ומזג האוויר הסוער יאריכו את המחסור באספקה, במקביל למחירי הסוכר הגבוהים", אמרה אנליסטית בלומברג, דיאנה גומז. קיים סיכון שהמחסור באספקה עלול להחמיר. חוקים חדשים של האיחוד האירופי - שמטרתם למנוע ממוצרים שהורסים יערות להימכר בחנויות - עשויים להקשות יותר על יצרניות השוקולד המובילות בגוש להשיג אספקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה