השוק

2024 תהיה שנת שנת שיא במחירי הזהב: ומה יקרה לכסף?

על רקע המלחמה בעזה, תהליכים גיאופוליטיים, הורדת ריביות ועוד - אנליסטים ומשקיעים צופים כי בשנת 2024 מחירי הזהב יגיעו לשיאים חדשים, ועל פי התחזית מחירו יעמוד על כ-2,300 דולר בממוצע. גם מחיר הכסף צפוי לעלות
מערכת ice | 
מחיר הזהב עולה (צילום vecteezy)
שנת 2024 צפויה להיות שנת השיא של מחירי הזהב בעולם, כאשר אלו יטפסו על רקע שינויים גיאופוליטיים בארה"ב, רכישת בנקים מרכזיים והורדת מחירי הריביות. כידוע, עליית המחירים מגיע לאחר שנת 2023 אשר ידעה תנודתיות רבה. אנליסטים של ג'יי.פי מורגן מעריכים כי מחירו אף צפוי להגיע למחיר של 2,300 דולר לאונקיה.
"בעקבות ביצועים חזקים באופן מפתיע בשנת 2023, אנו נראה עליות מחירים נוספות בשנת 2024, המונעות על ידי גורמים רבים, ביניהם בנקים מרכזיים שממשיכים לקנות זהב פיזי בקצב יציב, ודרישה של משקיעים לקנות יותר קרנות סל". אמרה אולה הנסן, בכירה באחד הבנקים המרכזיים בארה"ב.
 
עד כה השנה, המחיר הממוצע לזהב עומד על יותר מ-1,950 דולר – גבוה יותר מהמחיר הממוצע בשנים הקודמות. על פי הערכת רויטרס, מחירי הזהב יסיימו את שנת 2023 בעלייה של כ-13%. הצפי לשנת 2024 הוא שמחירם יהיו כ-1,986 דולר בממוצע. מועצת הזהב העולמית, בתחזית שלה לשנת 2024, חזתה כי ירידה של כ-40 עד 50 נקודות בסיס בתשואות לפדיון ארוכות יותר בעקבות הפחתת הריביות אשר הצפויה - עלולה להיתרגם לעלייה של כ-4% במחירי הזהב.
כמו כן, על פי התחזית מחיר הכסף יסיים את השנה בירידה של 1% וייסחר מתחת ל-24 דולר לאונקיה, אך בשנה הבאה הוא כבר יעלה לסביבות 26 דולר, הודות לשיפור בביקוש התעשייתי.
חשוב לציין כי גם למלחמת ישראל – חמאס ישנן השלכות על התחום. על פי אנליסטים בכירים, חוסר הוודאות מהבחירות בכלכלות הגדולות ורכישות הבנקים המרכזיים בהובלת סין עשויים להוות גם בעיה עבור מי שיחפש יציבות בתחום המחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה