השוק

מגדל נכנסת לתחום מימון הנדל"ן: תממן פרויקט באבן יהודה

אחרי שמגדל נכנסה לקונסורציום המממנים של עסקת סלקום היא ממשיכה בהשקעות האלטרנטיביות ותלווה פרויקט נדל"ני באבן יהודה; הפרויקט יתופעל על ידי בנק ירושלים ויכלול 84 יחידות דיור
ניצן כהן |  1
רונן אגסי (צילום אורן דאי)
אחד הנושאים המשמעותיים בשוק ההון הוא נושא ההשקעות האלטרנטיביות. כלומר, עסקאות לא סחירות. באופן עקרוני העסקאות האלטרנטיביות הן יעד לא רע עבור המוסדיים שיכולים לקבע תשואה (יחסית גבוהה) לאורך זמן בעסקאות מהסוג הזה אבל המבחן הגדול הוא ביכולת של המוסדיים לתמחר עסקאות כאלה ולמצוא את נקודת האיזון בין הסיכון לסיכוי.
אחד היעדים האסטרטגיים של חברת הביטוח מגדל שהיא אחד הגופים המוסדיים הגדולים בישראל הוא להגדיל את היקף העסקאות האלה ומכאן שבמגדל פיתחו ניסיון לא קטן בתמחור עסקאות מהסוג הזה מה שהביא את החברה לקחת חלק בקונסורציום המממנים בעסקת סלקום.
 
השלב השני של עסקאות אלטרנטיביות הוא מימון עסקאות נדל"ן כשכאן מדובר בתשואות גבוהות עד כדי דו-ספרתיות וגם כאן מגדל נמצאת, אם כי לא בכל הכוח והיכולת שלה.
העסקה החדשה עליה חתמה מגדל היא מימון וליווי של הקמת שכונת וילות בישוב  אבן יהודה. את הובלת המהלך לקח על עצמו בנק ירושלים שהקים קונסורציום מממנים כשהוא זה שיתפעל את האירוע.
למעשה מדובר בשיתוף פעולה ראשון בין מגדל לבנק ירושלים בתחום המימון וליווי פרויקט נדל"ן. הפרויקט הוא הקמה של פרויקט מגורים חדש בשכונת עין יעקב באבן יהודה. את הפרויקט, שיכלול 84 יח"ד ב-6 בניינים, מקימים היזמים עץ השקד נדל"ן ואמריקה ישראל להשקעות, מצד היזמים הובילו את העסקה רו"ח ניר בכר, רו"ח גלעד מנדלר ועו"ד מורן ברוך גלבורט ממשרד AYR.
היקף הפרויקט מוערך בכ-140 מיליון שקל והמימון אותו יעמידו הגופים ליזמים עומד על כ- 35 מיליון שקל, כאשר כ-80% מסך האשראי הנדרש לפרויקט תעמיד מגדל.
בנק ירושלים, אשר הוביל את סגירת עסקת מימון הפרויקט, ילווה ויתפעל את העסקה, בנוסף להעמדת חלקו במימון הנדרש, זאת כחלק מהתמחותו העמוקה בליווי פרויקטים של בניה למגורים והיותו בנק מוביל בתחום. הבנק מלווה כ-250 פרויקטים בשלבים שונים הכוללים כ-12 אלף יחידות דיור.
בתוך כך, מודיעה מגדל כי הקימה מחלקת ערבויות וליווי בניה אשר תנוהל על-ידי איריס חסקי. המחלקה הנה חלק מחטיבת ההשקעות בחברה, בניהולו של ארז מגדלי. חסקי (38, ג+2) שימשה כמשנה למנכ"ל בקוואן פתרונות מימון, תפקיד במסגרתו הקימה את מערך הליווי הפיננסי בחברה.
קודם לכן הקימה את מערך הליווי הפיננסי  בשלמה ביטוח ובהכשרה חברה לביטוח, לפני כן שמשה כראש צוות  באגף ליווי בניה בהראל ביטוח. חסקי בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול עם התמחות במימון ושיווק ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בניהול אסטרטגי, שניהם מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל, ראשל"צ.
ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים, מסר: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה הראשון עם בנק ירושלים במימון עסקאות נדל"ן. בכוונתנו להגדיל את פעילותנו בתחום ליווי הבניה למגורים כאשר הניסיון והיכולות ארוכות השנים שצברנו בתחום הנדל"ן המניב יאפשרו לנו לפתח את השקעותינו לאפיקים נוספים. לשם כך הקמנו את המחלקה החדשה שאיריס חסקי תעמוד בראשה.
"אני מברך את איריס על הצטרפותה למגדל ולחטיבת ההשקעות בפרט ומאחל לה הצלחה רבה. אין לי ספק שהמומחיות שלה בניהול מערכים פיננסיים תאפשר לה להרחיב משמעותית את פעילותנו בתחום".
לירן עובדיה, סמנכ"ל וראש החטיבה העסקית של בנק ירושלים, מסר: "בזמנים אלו ששוק הנדל"ן מתמודד עם אתגרים משמעותיים, אנו גאים לרתום את יכולותינו המקצועיות לקידום הבנייה למגורים. אנו שמחים על ליווי היזמים עץ השקד ואמריקה ישראל בעסקה ועל שיתוף הפעולה הראשון עם חברת הביטוח מגדל, ובטוחים כי שילוב יכולת הבנק עם היכולות של מגדל יביאו לערך רב לשני הגופים וללקוחות הבנק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבן-יהודה
    שרוני 04/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה מתחם מדובר באבן יהודה ועם מי אפשר לברר פרטים
    סגור