השוק

לידר שוקי הון: "סביבת האינפלציה השתנתה לרעה - בנק ישראל לא יוריד ריבית"

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מעריך שבנק ישראל יותיר מחר את הריבית ללא שינוי; כץ אומר שסביבת האינפלציה השתנתה לרעה ושאר הבנקים המרכזיים לא יורידו את הריבית, מה שעשוי ליצור הזדמנויות באג"חים הארוכים
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון מעריך שבנק ישראל לא יוריד מחר את הריבית במקביל הוא יעלה את תחזית הגירעון והאינפלציה לשנה הקרובה ומכאן גם שתחזית הריבית לשנה הקרובה תעלה ואלה חדשות פחות טובות לכלכלה המקומית. יחד עם זאת, כץ מזהה בתהליך הזה גם הזדמנויות השקעה. 
"עם פרסום מדד פברואר אשר הצביע על ההתמתנות באינפלציית הליבה, סברנו שתיתכן הורדת ריבית החודש, בכפוף להתנהגותו של שער החליפין השקל, אך ההתפתחויות האחרונות השתנו לרעת סביבת האינפלציה. ציפיות האינפלציה עלו לאחרונה, גם בקרב החזאים וגם בשוק ההון, זאת כתוצאה מהפיחות החד בשקל בימים האחרונים ועלייה חדה במחירי הנפט (91 דולר לחבית ברנט) גם בטווחים הארוכים, ציפיות האינפלציה בשוק האג"ח עלו מעט" כותב כץ.
 
עוד אומר כץ כי "המשק מתאושש בהדרגה אך עדיין ההתאוששות חלקית. המדד המשולב של בנק ישראל בפברואר נמוך ב-2% לעומת הרמה בספטמבר אשתקד (בעיקר בשל ירידה בפעילות בענף הבנייה). יחד עם זאת, רמת הצריכה הפרטית (הרכישות בכרטיסי האשראי בשוק המקומי) גבוהה לעומת ערב המלחמה, ולא רק בגלל מיעוט הנוסעים לחו"ל, גם בגלל תמיכות ממשלתיות נדיבות יחסית".
עוד מונה כץ את המדיניות הפיסקלית המרחיבה שער החליפין של השקל מול המטבעות הזרים כמחוללי אינפלציה. "למרות אישור מסגרת התקציב כולל יעד גירעון של 6.6% תוצר, קיימים חששות מצד הוצאות הממשלה שיהיו גבוהות מהמתוכנן. מדיניות פיסקלית מרחיבה מהווה איום אינפלציוני. תחזית גירעון הממשלה של מחלקת המחקר צפויה להיות גובהה מ-6.6% תוצר".
כל אלה מובילים את כץ למסקנה כי לא צפויה הורדת ריבית מחר, ובנק ישראל ידגיש את העלייה באי הוודאות והחשש ממדיניות פיסקאלית מרחיבה. "תחזית האינפלציה של מחלקת המחקר של בנק ישראל לשנת 2024 צפויה לעלות לכיוון 3% (מ-2.4%- בינואר) ותחזית הריבית לטווח של 4.25%-4% (מ-4% עד 3.75%) תחזית הגירעון צפויה לעלות לכיוון ה-7% מ-5.7% בתחזית של ינואר.
באשר לתשואות האג"ח, כותב כץ כי "עליית תשואות בתחילת השבוע על רקע  המגמה  בחו"ל עשויה להגדיל את האטרקטיביות לאפיקים  הארוכים. האפיקים הצמודים ממשיכים להיות עדיפים" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה