השוק

האם וורן באפט נערך לירידות? המזומנים בתיק שלו - בשיא כל הזמנים

האורקל מאומהה, וורן באפט שהוא גם יו"ר בארקשייר האת'ווי הגדיל משמעותית את רכיב המזומנים בתיק ההשקעות שלו וזה מביא להערכות שבאפט נערך לירידות בשווקים ואז לכניסה אגרסיבית שלו לשוק
ניצן כהן |  1
וורן באפט (צילום יוטיוב/ CNBC Television)
באופן עקרוני כל הנחות העבודה שמתייחסות לוול סטריט מדברות על כך שהשוק (הכוונה היא ל-S&P 500) גבוה ומכאן הוא יכול רק לרדת. זה קונצנזוס ההערכות שנתמכות בין היתר על ידי תשואות האג"ח הגבוהות והחשש מפני חזרה לתהליך אינפלציוני בארה"ב מה שידחה עוד יותר את הורדת הריבית שם.
נהוג לראות את הדברים באספקלריה הזו: ככל שהשוק גבוה, המשקיעים הגדולים והמתוחכמים באמת מממשים סחורה (במחירים גבוהים, להערכתם) ויושבים על ערימות מזומנים ואז כשהירידות מתחילות הם נכנסים באגרסיביות וקונים בחזרה ובזול את הסחורה שמכרו קודם לכן, ביוקר.
 
לא צריך להרחיב את הדברים הקשורים למוניטין של באפט בתחום ניהול ההשקעות אבל מנהלי השקעות חדי-עין הבחינו בין הדיווחים השונים של בארקשייר האת'וואי כי רכיב המזומנים בתיק של בארקשייר שבר את שיא כל הזמנים (נזכיר כי באפט מנהל את בארקשייר מאז אמצע שנות ה-60 של המאה הקודמת) וזה מקבל את הפרשנות לפיה, באפט נערך לירידות בשווקים ולכן אוגר מזומנים שיאפשרו לו כניסה אגרסיבית לשוק כשהמחירים ירדו, ולו במעט.
נזכיר כי כרגע מכפיל ההון הממוצע בשוק האמריקאי עומד על 22 כשקונצנזוס ההערכות מדבר על כך שללא אירוע תומך כמו הורדת ריבית וירידה של תשואות האג"ח, הרי שמכפיל 25 יהיה הנקודה האחרונה למימוש לפני שהשוק יהיה לא כדאי, כלומר נקודת הקיצון וזה מתכתב היטב עם רכיב המזומנים הגבוה של באפט.
אם כן, נכון לסוף שנת 2023 (קרי לפני 3 חודשים בלבד) הסתכם רכיב המזומן בתיק של בארקשייר ב-167.6 מיליארד דולר לאחר שבסוף 2022 הסתכם הרכיב הזה ב-128.5 מיליארד דולר וב-2021 הסתכם ב-146.1 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וורן באפט
    אלכס 04/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אפל צולעת, תחשבו.. באפט הרוויח בשנת 2023 עשרות מילארדים. עצר רכישות ,ממיש את חלקו באפל אז יתרת המזומנים הגיונית יותר מזה הוא מודה . לא מוצא מציאות. המציאה הגדולה היתה הביקווין. או קריפטו רק שבפט לא מתעסק עם ביטקווין.
    סגור