השוק

הכלכלנית הראשית של דיסקונט: השוק מפנים שהורדת הריבית תהיה מתונה

הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, נירה שמיר, אומרת היום שההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי עומדת בתחזיות המוקדמות של הבנק וחשוב מכך, השוק מפנים כי קצב הורדות הריבית יהיה נמוך יותר
ניצן כהן | 
נירה שמיר (צילום רמי זרניגר, Magma Images, shutterstock)
הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט אומרת שההחלטה של בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי עומדת בתחזיות המוקדמות של הבנק ומשכך, הרי שלאחר שהבנק הוריד את תחזית הריבית שלו מוקדם יותר השנה, הרי שלא צפויות הפתעות במעלה הדרך.
הכלכלנית הראשית של דיסקונט אומרת דבר משמעותי הרבה יותר והוא שהשווקים כבר הפנימו שקצב הורדת הריבית יהיה מתון יותר, וזה חשוב כי משמעות הדברים היא שהתקנונים כבר היום והושלמו.
 
"כפי שצפינו, בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 4.5%. במוקד השיקולים: עליה באי הוודאות הגיאופוליטית, המדיניות הפיסקאלית, עליה בציפיות האינפלציה וסיכון לאינפלציה קדימה, התאוששות כלכלית של המשק, פיחות השקל לצד תנודתיות גבוהה" כותבת שמיר.
"בנוגע למדיניות הפיסקאלית, ציין הנגיד, כי רכיבי ההוצאות בתקציב אינם תומכי צמיחה, כגון: העדר עידוד יציאה לשוק העבודה, לימודי ליבה, השקעות בתשתית ועוד. כלכלני חטיבת מהחקר צופים ריבית של 3.75% ברבעון הראשון של 2025, כאשר לדברי הנגיד, חזרה לתוואי ריבית זה, מותנית בהתייצבות במצב הגיאופוליטי, כמו גם התייצבות הפרמטרים שמשפיעים על האינפלציה.
"באשר להשלכות הכלכלה הגלובלית, ציין הנגיד את האינפלציה שמוסיפה להיות דביקה, ובנוסף, את העליה במחיר הנפט, שמאיימת על האינפלציה. בדומה להערכות שלנו בחודשים האחרונים, אנו מוסיפים להעריך כי הריבית בסוף השנה תעמוד על 4% ועל 3.75% בעוד שנה. נציין, כי נכון להיום, אלו גם הריביות שמגולמות בשוק, לאחר, שהשוק הפנים שהורדת הריבית תהיה מתונה, וכתוצאה, ראינו עליה בריבית" היא מסיימת את תגובתה ללקוחות הבנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה