השוק

בנקאים שוויצרים קיימו מפגש משקיעים וזה מה שהם חושבים על ישראל

בנקאים שוויצרים מהבנק לומברד אודייר שמתמחה בניהול עושר קיימו השבוע מפגש עם משקיעים ישראלים ושתי תובנות יש להם על הכלכלה המקומית ושתיהן אינן זרות למשקיעים המקומיים שחיפשו פתרונות לכסף שלהם וזה מה שהיה במפגש
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום shutterstock)
תקופות מאתגרות מהסוג שישראל נמצאת בו מביאה בנקאים בינלאומיים לכלכלה המקומית כדי להציג אלטרנטיבות השקעה וניהול כסף למי שמעוניין להוציא את כספו ל"חוף מבטחים". קבוצה של בנקאים שוויצרים קיימו בשבוע שעבר מפגש כזה עם משקיעים ישראלים וזה הופך את הדברים למעניינים שכן המערכת הבנקאית השוויצרית ידועה כחוף מבטחים מוצלח.
אם כן, הקבוצה הייתה של מספר בכירים בבנק השוויצרי לומברד אודייר שמתמחה בניהול עושר של לקוחות אמידים (מאוד) במפגש השתתפו סטפן קאמפ – ראש אזור דרום אירופה, אמריקה הלטינית וישראל בבנק, ד"ר ננט הכלר- פיידרהב, ראש תחום אסטרטגיית השקעות, קיימות ומחקר ומנהלת ההשקעות הראשית ב-EMEA ועמית בן סירה, ראש השוק בישראל. במסגרת המפגש דנו בהיבטים שונים של השקעות, הקצאת נכסים ונקודות מבט כלכליות גלובליות. 
 
ד"ר ננט הכלר-פיידהרב אמרה במפגש כי: "באירופה של היום, אנו מוצאים את עצמנו בתוך מלחמה נוספת, שהשלכותיה חורגות הרבה מעבר לאוכלוסיות המושפעות ישירות. גם הכלכלה העולמית נושאת בנטל של הסכסוכים הללו, כאשר שברים ומתחים אינם מוגבלים לאירופה אלא מתפשטים לאזורים אחרים, בעיקר המזרח התיכון.
"ההשפעות המידיות על הכלכלה מורגשות, כשהמתח בים האדום משבש את נתיבי המסחר לאירופה, ומכפיל את תעריפי ההובלה מאז פרוץ המלחמה בישראל. הפרעות אלו מסמנות את שינוי המצב לאחר שהעשורים הקודמים אופיינו ביציבות גיאופוליטית יחסית, ומעצבות מחדש את סביבת העסקים הגלובלית.
"בסביבה זו של סכסוכים מתחדשים ומתחים גיאופוליטיים מוגברים, אי הוודאות הופכת לנושא רווח, במיוחד בנוגע לאינפלציה. התנודתיות בשיעורי האינפלציה משקפת את אי הוודאות הגיאופוליטית הרחבה יותר, כפי שאנו רואים בהכפלת תעריפי ההובלה במזרח התיכון, אזור שכבר נמצא בסכסוך. תנודתיות כזו עומדת בניגוד חד לתקופת הגלובליזציה, שבה סיכוני הדפלציה היו בחזית, מה שגרם לבנקים המרכזיים לאמץ ריביות נמוכות היסטורית."
"כעת, עם עליית הריבית, המשקיעים עומדים בפני שינוי פרדיגמה. עידן הריבית הקרובה לאפס או שליליות מגיע לסיומו. בנוף חדש זה, השקעות בעולמות האג"ח זוכות לבולטות, ומציעות מקור מגוון של תשואה על רקע ריביות גבוהות יותר. שינוי זה מחייב הערכה מחדש של אלוקציית הנכסים, כאשר האג"ח מקבל חשיבות רבה יותר בעולם שבו התשואות הרווחות עשויות לרדת בקרוב.
"באשר לישראל, המצב הגיאופוליטי המורכב מסבך עוד יותר את התחזית הכלכלית. הסכסוך המתמשך יצר ויוצר לחץ על שוק העבודה, כאשר חיילי מילואים עוזבים או יוצאים חלקית כדי לעסוק במאמצי הגנה. עם זאת, החזרה הפוטנציאלית של אנשים אלה לכוח העבודה עשויה לזרז התאוששות כלכלית איתנה, שעשויה להשתקף בשוק המניות. כבר עכשיו ניכרים סימני התאוששות, במיוחד במגזר הקמעונאי, המרמזים על חוסנו של המשק הישראלי גם בעתות מצוקה".
נדגיש כי מפגשים מהסוג הזה נחשבים למפגשים חשובים מאוד עבור בעלי ההון שמקבלים את הסקירה המתבקשת על מצב השווקים בהם הם פועלים ובאמצעות הסקירות האלה ם נחשפים לשווקים נוספים. הפעילות הזו נחשבת לפעילות ממוקדת מאוד של המערכים הבנקאיים וגם בנקים מקומיים מנהלים מפגשים מהסוג הזה אך בתקופה הזו, הבנקים הזרים הופכים להיות מוקד מעניין יחסית, עבור בעלי ההון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהימה הזחיחות
    מייק מקיימן 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אנשים יוצאים למילואים חוזרים שוק מתאושש... הלו לא נדובר ברובוטים או האיזה משתק מחשב . אין כאן איזה ריסטארט של בני אדם.
    סגור