השוק

מחירי הנפט יורדים בצל המתקפה האיראנית: "העימות עדיין לא הסתיים"

נפט גולמי מסוג ברנט, נסחר קרוב ל-90 דולר. אנליסטית אנרגיה: "השוק רואה צורך לקחת בחשבון איום נוסף על אספקה בשלב זה". גורמים מעריכים כי תגובת ישראל למתקפה מטהרן תהיה מפתח לשווקים העולמיים. אפשרות נוספת העומדת על הפרק: האם המשלוח דרך מיצר הומרוז יושפע?
מערכת ice | 
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
מחירי הנפט ירדו בתחילת המסחר באסיה לאחר המתקפה של איראן על ישראל במוצ"ש.  נפט גולמי מסוג ברנט, המהווה אמת מידה מרכזית למחירי הנפט בעולם, היה נמוך יותר, אך עדיין נסחר קרוב ל-90 דולר לחבית ביום שני בבוקר. המחירים עלו בציפייה לפעולה של איראן, כאשר הנפט הגולמי מסוג ברנט התקרב לשיא של שישה חודשים בשבוע שעבר.
על רקע דבריו של שר הביטחון יואב גלנט כי העימות עם איראן "עדיין לא הסתיים", אמרה אנליסטית האנרגיה ונדנה הארי. "ברור ששוק הנפט לא רואה צורך לקחת בחשבון איום נוסף על אספקה בשלב זה". נפט גולמי מסוג ברנט עשוי בהחלט לרדת מתחת לרף 90 דולר, אך נסיגה משמעותית לא צפויה מכיוון שהסוחרים יישארו ממוקדים בסיכונים הכרוכים בסכסוכים בעזה ובאוקראינה.
 
אנליסטים אמרו גם כי התגובה של ישראל למתקפה תהיה מפתח לשווקים העולמיים בימים ובשבועות הבאים. "אני חושב שנראה תנודתיות טבעית", אמר פיטר מקגווייר מפלטפורמת המסחר XM.com ה-BBC. שוקי המניות באזור אסיה-פסיפיק ירדו גם הם ביום שני כאשר המשקיעים שוקלים את השפעת המתקפה.
אנליסטים אומרים שנושא מרכזי למחיר הנפט לעתיד הוא האם המשלוח דרך מיצר הורמוז יושפע. המיצר - שנמצא בין עומאן לאיראן - הוא נתיב שיט מכריע, שכן כ-20% מכלל אספקת הנפט בעולם עוברת בו. חברות אופ"ק סעודיה, איראן, איחוד האמירויות, כווית ועיראק שולחות את רוב הנפט שהן מייצאות דרך המיצר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה