בארץ

דובר צה"ל: "יירטנו 99% מהאיומים מאיראן לשטח ישראל"

תא"ל דניאל הגרי מסר בהצהרתו כי ירושלים הצליחה לסכל את מרבית האיומים מטהרן. מתוך השיגורים נורו כ-100 טילים בליסטיים ו-170 כלי טיס בלתי מאוישים. כמו כן, דווח על פגיעה קלה בבסיס נבטים בדרום. למעלה מ-70 מטרות יורטו על ידי כוחות צבא זר
מערכת ice | 
תגובת צה"ל למתקפת איראן על ישראל (צילום דובר צה"ל)
על רקע המתקפה החריגה של טהרן על ישראל, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הבוקר (ראשון) בהצהרתו לתקשורת כי ירושלים הצליחה ליירט כ-99% מהאיומים האוויריים על שטחה של הארץ. המתקפה האיראנית על ישראל כללה למעלה מ-300 שיגורים מתימן, איראן, עיראק ולבנון.
מתוך השיגורים נורו כ-100 טילים בליסטיים ו-170 כלי טיס בלתי מאוישים. כמו כן, דווח על פגיעה קלה בבסיס נבטים בדרום. היירוטים המוצלחים שעזרו לעבור את התקיפה המשמעותית הגיעו בזכות יכולות הגנה אוויריות, חיל הים, מודיעין וקואליציה אמריקנית, צרפתית ובריטית. למעלה מ-70 מטרות יורטו על ידי כוחות צבא זר.
במהלך הלילה צה"ל תקף גם יעדים בעזה. מלבנון היו כ-40 שיגורים ובתגובה לכך צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, ובצה"ל סבורים שאיראן רוצה לגרור את האזור להסלמה. דובר צה"ל מסר כאמור כי טילים בליסטיים נפלו בבסיס נבטים בדרום, נגרם נזק קל בלבד. 
 
בתוך כך, הכוננות ברחבי הארץ הועלתה אמש בשל המתקפה מאיראן. במסגרתה הוכרז על עצירת קיום הפעילויות החינוכיות בכל הארץ, על הגבלת התקהלות עד אלף איש והחמרה בהנחיות בעוטף עזה וביישובי הצפון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה