בארץ

אביב כוכבי: "אין מנוס מתפיסה חדשה, להסתמך פחות על מודיעין"

הרמטכ"ל לשעבר השתתף בכנס מועדון המשקיעים של SRI והתייחס למחדל ה-7 באוקטובר. על ארגון הטרור חמאס: "הבנו שכבר לא מדובר ביחפנים בוואדיות אלא באלפי טרוריסטים שמצוידים בנשק מודרני". לדבריו, המטרה החדשה היא השמדת האויב במקום המטרה המסורתית של הכרעתו
מערכת ice | 
אביב כוכבי (צילום פלאש 90)
כ-500 משקיעים, מנהלי חברות, דירקטורים, אנשי בטחון וכלכלנים מהחברות המובילות במשק השתתפו ביום שני האחרון בכנס מועדון המשקיעים שלSRI    בסימן "השקעות בחדשנות ובביטחון להצמחת המשק הישראלי". הכנס  שהתקיים בשיתוף פעולה עם איגוד הדירקטורים בישראל, קהילת החדשנות FINTECH.IL מועדון מפ"ים והבורסה לניירות ערך' עסק בחיבור בין חוסן בטחוני לחוסן כלכלי-מדיני.
את הכנס פתח רו"ח ניר זכלינסקי יו"ר, מייסד מועדון המשקיעים SRI, וממייסדי איגוד הדירקטורים בישראל בשיחה עם הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי. כוכבי העיד: "הופתענו ב-7 באוקטובר וזה כואב לי בפרט כראש אמ"ן ורמטכ"ל לשעבר. אין מנוס מלפתח תפישה חדשה להמשך, שמסתמכת הרבה פחות על מודיעין אלא על יכולות חדשות". 
 
"הבנו שכבר לא מדובר ביחפנים בוואדיות אלא באלפי טרוריסטים שמצוידים בנשק מודרני, מפוזרים בכל הרצועה ונטמעים באוכלוסייה האזרחית. זה גרם גם למטרה חדשה של השמדת האויב במקום המטרה המסורתית של הכרעת האויב שהגדיר בזמנו דוד בן גוריון. מדינת ישראל נלחמה בעבר בצבא המצרי והסורי ולא חתרה להשמדה שלו אלא להכרעה שלו, עכשיו המטרה השתנתה"..
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה