השוק

הטבות מס במיליוני שקלים: רשות המיסים במהלך עבור ניצולי שואה

רשות המיסים פנתה ביוזמתה ל-750 ניצולי שואה בשנה החולפת בשל מידע שקיבלה בנוגע לזכאותם להטבות מס, בשל נכות רפואית. מדובר בניצולי שואה שהגישו בעבר דוחות או בקשות להחזר מס אולם לא כללו את הנכות הרפואית וכן כאלו שלא הגישו דוחות כלל
מערכת ice |  2
רשות המסים (צילום shutterstock, צילום מסך מאתר רשות המסים)
בשבוע הבא יחול יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ולקראתו מפרסמת רשות המסים נתונים ממהלך יזום למימוש זכויות מס של ניצולי שואה. רק בשנה החולפת הושבו כ-5 מיליון שקל ל-350 ניצולי שואה, כאשר הסכום מתחילת המהלך עומד על 17 מיליון שקל.
במסגרת הפעולה היזומה, רשות המיסים פנתה לכ-2,000 ניצולים (מתוכם כ-750 בשנה החולפת) בשל מידע שקיבלה מהרשות לזכויות ניצולי שואה בנוגע לניצולים רבים בעלי נכות רפואית שאיננם ממשים את הזכויות והטבות המס המגיעות להם על פי החוק. מדובר בניצולי שואה שהגישו בעבר דוחות או בקשות להחזר מס אולם לא כללו את הנכות הרפואית וכן כאלו שלא הגישו דוחות כלל. מראשית המהלך בשנת 2020, מקבלת רשות המסים מידי חודש מידע מתעדכן לגבי ניצולי שואה נוספים שעומדים בקריטריונים, ופונה אליהם למימוש זכויות באופן יזום. 
 
כדי להבטיח את מימוש זכויות המס של הניצולים, פירטה מחלקת שומת הפרט בחטיבה לשומה וביקורת ברשות במכתבים שנשלחו, מה נדרש לעשות במטרה לקבל את ההחזרים, כלומר: הפרטים שיש למלא, המסמכים שצריך להוסיף, המקום המדויק אליו צריך לשלוח את המידע, מהו מספר השנים אחורה עליהם ניתן לבקש החזר ועוד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד לשי אהרונוביץ'
    חי 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוטב מאוחר מאשר פעם...
    סגור
  • 1.
    יחכו עוד כמה ימים ומספר ניצולי שואה ירד
    צפה 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יחכו עוד כמה ימים ומספר ניצולי שואה יהיו בודדים. יחסכו כסף למען הסכמים קואליציונים כפי שנעשה עד היום.
    סגור