השוק

הפתרון למשבר הבונוסים? התעשייה האווירית מנסה להגיע לדיל

סכסוך עם המדינה מאיים על עסקאות חיצוניות של התעשייה האווירית. האוצר דוחה את בקשות התעשייה האווירית וטוען שלא ניתן לאשר את הבונוסים ללא תשלום מלוא הדיבידנד. ישיבה בנושא מתוכננת היום בין הצדדים, בהשתתפות השר אמסלם והממונה על השכר באוצר
מערכת ice |  5
עמיר פרץ (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
התעשייה האווירית לישראל נמצאת במשבר עם המדינה בשל מספר סוגיות כלכליות ושכר עובדים, דבר שמאיים על עסקאות חיצוניות חשובות של החברה. הסכסוך העיקרי נוגע לתשלום דיבידנד למדינה והקשר לחלוקת בונוסים לעובדים, כך על פי פרסום בגלובס.
החברה סיימה את 2023 בהכנסות של 5.33 מיליארד דולר ורווח נקי של 318 מיליון דולר. לפי הנחיות, התעשייה האווירית אמורה להפריש 50% מהרווח הנקי כדיבידנד למדינה, כ-159 מיליון דולר. אולם החברה מבקשת להשאיר חלק מהכסף להשקעה במחקר ופיתוח. במקביל, היא מעוניינת לחלק לעובדים בונוסים של 100 מיליון שקל.
 
האוצר דוחה את בקשות התעשייה האווירית וטוען שלא ניתן לאשר את הבונוסים ללא תשלום מלוא הדיבידנד. ישיבה בנושא מתוכננת היום בין הצדדים, בהשתתפות השר אמסלם והממונה על השכר באוצר.
סוגיה נוספת היא חריגות שכר של עובדים בתעשייה האווירית, שהאוצר טוען כי הם קודמו לדרגות גבוהות מדי. שני הצדדים מנסים להגיע להסכם על מודל שכר חדש, אך טרם הגיעו לפתרון.
יו"ר ועד העובדים, יאיר כץ, מאיים כי סכסוך העבודה יפגע רק בעסקאות החיצוניות של החברה, כמו מכירת מערכת הגנה אווירית לגרמניה בשווי 3.5 מיליארד דולר ומכירה דומה לאזרבייג'ן ב-1.2 מיליארד דולר. דחיית העסקאות עלולה לפגוע בתדמית ישראל בזירה הבינלאומית.
האוצר חושש מתקדים שיאפשר לחברות ביטחוניות נוספות לדרוש הקלות דומות בדיבידנד, בעוד התעשייה האווירית טוענת שהיא זקוקה למרחב תקציבי להשקעות בפיתוח טכנולוגי אסטרטגי.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ההצגה לא נגמרה?
    צביקה 05/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שנה אותה הצגה,כל שנה ממחזרים כתבות,עושים הצגות כאילו יש כאן מאבק וכו,הרי הכל כאן הצגה שנועדה לתת למישהו נקודות,פסיקו עם הבלופים,תראו לאן המדינה הגיעה עם הבלופים. ציבור עובדי החברה לא קונה את ההצגות.צריכה תוספת של 20%בשכר לכל עובד ולא 3 אלף ש"ח. הבונוס לא מספיק ליציאה לצימר בושה וחרפה.חצי מסמנכלים לצמצם,הביתה,משלחות חול,להחזיר,נסיעות הנהלה לחול לצמצם בחצי,
    סגור
  • 3.
    פקיד האוצר מטומ=טם. קח מהחדרים את הכסף (ל"ת)
    משה 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חברה מושחתת מה יש לצפות? (ל"ת)
    נועה 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מושחתת הממשלה . חברה מעולה (ל"ת)
    יצחק 05/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה הפלא שזה קורה כשממנים יו"ר שיודע רק לסחוט את המדינה (ל"ת)
    ירדן 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור