השוק

הבנק הבינלאומי במהלך מסקרן: הפיקדון הפופולארי חוזר למדפים

הטרנד הגדול של שוק ההון בשנה אולי שנה וחצי אחרונות הוא מדד ה-S&P; קשה לעמוד באופנה הזו ולא יעזור עד כמה כולם זועקים להשקעה אחראית ושאין דבר כזה השקעה שכל הזמן עולה; הבנק הבינלאומי מצא פתרון מאוזן יחסית והחזיר את הסטרקצ'רים למשחק
ניצן כהן |  3
אלי כהן מנכ"ל הבנק הבינלאומי (צילום אייל טואג, Magma Images)
האופנה בשנה אול ישנה וחצי האחרונות בשוק ההון היא השקעה ב-S&P500. לא יעזור עד כמה מדובר בהשקעה ברמות סיכון גבוהות יחסית ועד כמה שמומחים יסבירו את הסיכון ואת עובדת החיים, שאין השקעה שעולה כל הזמן אבל ההשקעה הזו משווקת באגרסיביות והיא יוצר לא מעט דילמות במערכת הבנקאית.
אם כן, מערכי הייעוץ הבנקאי מנסים להסביר ללקוחות שלא כדאי להכניס את כל ההשקעות לאפיק אחד, זה פשוט מסוכן מידי אבל מכיוון שאלה הבקשות/ דרישות של הלקוחות היה צריך לייצר משהו שיענה על הצורך של הציבור עם איזו מידת אחריות  והבנק הבינלאומי נכנס לתווך הזה.
הבנק הבינלאומי החזיר למשחק את הסטרקצ'רים, כלומר פיקדונות מובנים שיכולים לענות על הצורך בניהול סיכונים של משק הבית הממוצע ונסביר.
הסטראקצ'ר, או הפיקדון המובנה הוא למעשה פיקדון בנקאי שקרן ההשקעה בו מובטחת והתשואה שלו היא נגזרת של נכס בסיס ממנו גוזר הבנק את העמלה שלו וכעת חזר למשחק הסטראקצ'ר על ה-S&P.
הסטראקצ'ר שבנה הבינלאומי (והיתרון הגדול שלו שהוא משווק גם למשקי בית) למעשה מבטיח את קרן ההשקעה במונחים דולריים ופוטנציאל התשואה שלו הוא כזה: אם מדד ה-S&P500 יעלה ב-25% למשך שנות הפיקדון, הרי שהלקוח יקבל 85% מגובה עליית המדד וכמובן שככל שהמדד יעלה מעל 25%, לא ישולם מענק נוסף.
למעשה הבנק הבינלאומי עשה כאן מהלך מעניין שמיועד בדרך כלל למשקיעים מוסדיים והוא בנה את הסטראקצ'ר כך שיתאים למשקי הבית  שמבקשים לקבע את הקרן כך שלא תהיה חשופה לירידות, להוציא שינויים בשער החליפין של הדולר וזה כבר מתחיל להיות מוצר הרבה יותר סביר מההסטה האגרסיבית של הציבור להשקעות מעבר לים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קחו בחשבון
    קוקו 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לשכוח שניתן לקבל 5%שנתי ללא עמלות וסיכונים.כשעושים חישוב תקזזו את זה
    סגור
  • 2.
    אין על הבינלאומי (ל"ת)
    י 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    חרטטנים
    כיצמ 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה זה הבולשיט הזה תפתחו תיק כמו בני אדם על תתעצלו גם תקבלו דיבידנדים וגם תרוויחו את כל העליה תשלמו רק עמלת המרה פעם אחת ועמלת קניה שזה בערך שתיים וחצי דולר עובדים עלינו בעיניים פשוט עושים להם יח''צ בחינם
    סגור