השוק

מכירת דואר ישראל נחשפת: נדל"ן בשווי 800 מיליון שקל הועבר למדינה

חברת דואר ישראל נמכרה השבוע באופן סופי אחרי חודשים רבים של מאבק, כאשר היא עוברת לידיים פרטיות בהובלת החברות מילגם בשיתוף הפניקס ביטוח, הפניקס גמל, וליימן שליסל, שרכשו אותה תמורת 461 מיליון שקל. אלא שכעת נודע כי עוד לפני כן, המדינה החליטה להעביר 42 נכסים שהיו בבעלות הדואר לידה
מערכת ice |  3
דואר ישראל (צילום shutterstock)
חברת דואר ישראל נמכרה השבוע באופן סופי אחרי חודשים רבים של מאבק, כאשר היא עוברת לידיים פרטיות אחרי שרשות החברות בחרה ב'מציע מועדף' בהליך המכירה של חברת דואר ישראל. רמי לוי ודלק ישראל נכנעו לקבוצת המשקיעים בהובלת החברות מילגם בשיתוף הפניקס ביטוח, הפניקס גמל, וליימן שליסל, שרכשו את חברת דואר ישראל בעבור 461 מיליון שקל בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים. 
הליך הפרטת דואר ישראל הגיע לשלב ההכרזה על המציע המועדף. בתוך כך, על רקע המכירה למילגם, החברה קיבלה את כל הנסכים הנדלניים של דואר ישראל לידה. אלא שעל פי פרסום ב"דה מרקר" הבוקר (חמישי), נודע כי לפני המכירה של דואר ישראל למלגם, וכחלק מתהליך ההבראה לדואר ישראל, מדינת ישראל החליטה להעביר לבעלותו 42 נכסים שהיו בבעלותו של דואר ישראל, נכסים שהשווי שלהם מוערך ב-800 מיליון שקל.
המכירה של דואר ישראל היא ללא ספק אירוע בעל חשיבות משקית עליונה. את ההפרטה הובילה יחידת ההפרטות ברשות החברות הממשלתיות בליווי בנק ההשקעות רוטשילד אנד קו. כזכור, תחילה עלו הערכות כי מילגם תרד מהסיפור לאור הרכישה של גט טקסי (פנגו בשליטת מילגם וקרן תש"י) מה שקירב את איש העסקים רמי לוי לזכייה עם דלק ישראל, אבל בסוף היא ניגשה, הגישה את ההצעה הטובה ביותר וזכתה במכרז.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הנכסים לא הועברה למדינה
    510 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנכסים הוברחו לכיסים של עובדים בכירים ומושחתים בדואר
    סגור
  • 2.
    אחלה ועד
    משה 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיעבוד אם הועד ירוויח מי שלא יפסיד מאמין שכול ההנהלה הולכת הביתה יביאו תותחים יחד אם הועד יעשו אימפריה מהדואר
    סגור
  • 1.
    הגיוני
    דני 05/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם ככה מכרו בנזיד עדשים
    סגור