השוק

למרות הצהרת סמוטריץ': למה המכס על סחורות מטורקיה לא עלה?

לאחר הכרזת ארדואן על חרם על ישראל, הודיע שר האוצר על כוונתו להעלות את המכס על מוצרים המגיעים ממדינתו ל-100%. נכון לעכשיו הסחר עם טורקיה נמשך באחוזים נמוכים בלבד. ההצעה ממתינה להערות מנציגי הממשלה ואישור רשמי
מערכת ice | 
יבוא מטורקיה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, vecteezy)
בעקבות הצהרת רג'יפ ארדואן על עצירת הייצוא של סחורות טורקיות לישראל, הודיע שר האוצר הישראלי בצלאל סמוטריץ' שיעלה את המכס על הסחורות הטורקיות ב-100%. כעת, שבוע לאחר האיום של שר האוצר, המכס נשאר כשהיה. הסחר עם טורקיה נמשך בינתיים באחוזים נמוכים בלבד, לאחר הקלות מסוימות שהכריזו עליהן בטורקיה בנוגע לחרם עם ישראל.
המכס המוטל על סחורות המגיעות מטורקיה, נכון לשעה זאת, הוא שווה למכס המוטל על סחורות המגיעות ממדינות אחרות. בדיקת אתר ynet גילתה כי ברשות המיסים מחכים עדיין להחלטה רשמית של הממשלה. בנושא זה מתנהל משרד האוצר על פי החוק שקובע שלא ניתן להעלות את המכס באופן אוטומטי לאחר הצהרת שר. מלשכת השר נמסר כי לאחר קבלת האישור מהממשלה לא יהיה צורך בחקיקה ראשית. 
הצעת הטלת המכס הגבוה הועברה אל כל חברי הממשלה שלמשרדים שם עומדים ברשותם יש קשרים לייבוא מטורקיה. בינתיים, ככל הנראה, אף אחד לא הגיש הערות או התנגדויות להצעת השר, למרות שהיא צפויה להערים קשיים על המייבאים ומי שמשתמש במוצרים המגיעים מטורקיה. בהכרזתו הראשונית על עליית המכס הצהיר השר כי הדבר יאפשר דווקא גיוון ופתיחת אפשרויות מסחר מול מדינות אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה