השוק

ניומד הצליחה להעלות מחירים ומתקדמת עם פרויקט הענק במצרים

ניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) שבבעלות קבוצת דלק של יצחק תשובה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווחים של 158 מיליון דולר כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל; ההישג של החברה נעוץ ביכולת להעלות מחירים ואת זה היא הצליחה לעשות
ניצן כהן |  3
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy (צילום דלק קידוחים)
ניומד אנרג'י (לשעבר דלק קידוחים) שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה סיימה רבעון לא רע בסך הכל. ברבעון הראשון של השנה אמנם ירדו הכמויות הנמכרות לירדן אולם החברה הצליחה להעלות את המחיר הממוצע ליחידת חום ולשמור על היקפי המכירות הגבוהים למצרים.
בשורה התחתונה השותפות ממשיכה להציג נתונים טובים כאשר הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2024, הסתכם בכ-121 מיליון דולר שצפוי להיות תנודתי בתקופה הקרובה, בדומה לרבעון המקביל אשתקד (120.7 מיליון דולר). הרווח לפני מיסים על הכנסה נאמד בכ-158 מיליון דולר, לעומת כ-157 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות של NewMed Energy ברבעון הראשון של שנת 2024, הסתכמו בסך של כ-263 מיליון דולר, לעומת סך של כ-281 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפער נובע בעיקר מהיקף כמויות הגז הטבעי שנמכרו ממאגר לוויתן, אשר קוזז בחלקו על ידי עליה במחיר הממוצע ליחידם חום (MMBTU) מכ-6.09 דולר ברבעון המקביל, לכ-6.16 דולר ברבעון הנוכחי.
ברבעון הראשון של שנת 2024, הסתכמה ההפקה ממאגר לוויתן בכ-2.6 BCM גז טבעי, שנמכר ללקוחות בשוק האזורי והמקומי (לעומת סך של כ-2.8 BCM ברבעון המקביל אשתקד). העלייה במכירות למצרים נותרה עקבית, והסתכמה ברבעון החולף בכ-1.8 BCM לעומת כ-1.5 BCM ברבעון המקביל אשתקד. הייצוא לירדן הסתכם בכ-0.6 BCM לעומת 0.7 BCM ברבעון המקביל אשתקד.
פרויקט הצינור השלישי שצפוי להגדיל את ההפקה ממאגר לוויתן מכמות של כ-12 BCM בשנה לכ-14 BCM, מתקדם בהתאם ללוחות הזמנים והתקציב שנקבעו. פרויקט זה בשילוב פתיחת צווארי בקבוק בתשתית ההולכה למצרים, צפויים להביא לגידול משמעותי במכירות מלוויתן החל משנת 2025 ואילך. כמו כן, השותפות ממשיכה לקדם את שלב ב׳ של לוויתן וברבעון החולף אישרה תקציב נוסף של 32 מיליון דולר לקראת FEED.
בנוסף, בחודש מרץ החלה הזרמה ומכירה של קונדנסט מלוויתן לבית הזיקוק באשדוד. סך החוב לזמן ארוך (לוויתן בונד) ירד באופן משמעותי מהתקופה המקבילה אשתקד כתוצאה מפירעון סדרה 6/23 של לוויתן בונד מסך של כ-2.25 מיליארד דולר ל-1.75 מיליארד דולר. הורדת החוב כאמור מקטינה את הוצאות המימון של השותפות אשר באה לידי ביטוי גם ברבעון הראשון של שנת 2024.
בשבוע שעבר דיווחה NewMed Energy כי השותפות במאגר לוויתן התקשרו עם אשכול אנרגיות כוח בע״מ, בבעלות דליה אנרגיה ושותפים נוספים, בהסכם שאורכו כ-7 שנים, לאספקת גז טבעי ממאגר לוויתן בהיקף שנתי מצטבר של כ-0.5 BCM, על בסיס מחייב (Firm) במנגנון של Take or Pay. בנוסף, הוסכם כי שותפות לוויתן יספקו לרוכשת על בסיס בלתי רציף (interruptible) כמויות גז נוספות אשר עתידות לשמש את ארבע יחידות הייצור הקיטוריות שבאתר אשכול.
להערכת השותפות בלוויתן, היקף ההכנסות הכולל מההסכם (100%) צפוי להסתכם כ-650 מיליון דולר. האספקה צפויה להתחיל בחודש יוני השנה.
בהתאם להתנהלות במרבית הרבעונים האחרונים השותפות הודיעה על חלוקת רווחים של כ-60 מיליון דולר וזאת בנוסף להודעה במרץ האחרון על חלוקה של 60 מיליון דולר, שבוצעה באפריל 2024.
ברבעון הראשון של שנת 2024 שילמה NewMed Energy לקופת המדינה תשלומי תמלוגים, היטלים ומיסים בגובה של כ-215 מיליון שקל.
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: ״רבעון אחר רבעון אנחנו מציגים תוצאות כספיות חזקות ויציבות.  מאגר לוויתן מהווה כיום לא רק מקור אנרגיה אזורי אלא גם מקור ליציבות, ואנחנו נערכים להאיץ את פיתוח שלב ב׳ כדי לתת מענה לדרישות הגוברות בשוק המקומי, האזורי והגלובלי״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המניה זולה לדעתי
    מבין עניין 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שווה להיכנס
    סגור
  • תמר פטרוליום טסה וניו-מד תקועה
    הקיסר מקיסריה 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה תמיד הוכיח שלא כדאי להיות שותף שלו. זו מניה שמבוצעות בה מניפולציות ואף אחד לא בודק. כמו שכתבת, שווי המניה היה צריך להיות גבוה בהרבה רק על בסיס היוון תזרים מזומנים, אבל כשתשובה בתמונה הכל משתנה.
    סגור
  • 1.
    לא יאומן
    לא יאומן 05/2024/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בשורות מצויינות,והממוולים הורידו את רציו בשבועיים האחרןנים ב20 אחוז.. רציו צריכה להיות בשער 400..חבורת פושעים
    סגור