השוק

רכבת ישראל מתאוששת מהמלחמה וחוגגת רווחים - וכמה נסעו בה?

בשנת 2024, רכבת ישראל הציגה רווח של 79 מיליון שקל, עם גידול בהכנסות ורווחים תפעוליים. החברה זכתה לשדרוג דירוג, לצד המשך השקעות בשירותים לנוסעים והובלת מטענים, תוך שמירה על איתנות פיננסית מרשימה. כל הנתונים 

מערכת ice | 
תחנת רכבת (צילום רכבת ישראל)
רכבת ישראל פרסמה הערב (רביעי) את תוצאותיה לשנת 2024, המעידות על מגמה ברורה של חיזוק איתנותה הפיננסית של חברת רכבת ישראל.
הרווח הכולל לשנת 2024 עמד על 79 מיליון ש"ח ביחס להפסד כולל (לאחר נטרול הכנסות חד פעמיות בגין קימום ירידת ערך נכסים ובגין הכנסות בשל שנים קודמות*) של 49 מיליוני שקלים בשנת  2023.
בשנה האחרונה חברות הדירוג "מעלות" ו"מידרוג" העלו את דירוג רכבת ישראל ודירוג האג"ח שלה מדירוג +AA לדירוג AAA. העלאת הדירוג נובעת משיפור מהותי בפעילות החברה וחיזוק איתנותה הפיננסית, לאור הסכם ההפעלה והפיתוח החדש מול המדינה, אשר גם מחזק לפי הערכתם את הזיקה בין החברה למדינה. זאת לצד המשך השקעות רחבות היקף ברכבת ישראל ובתחבורה הרכבתית.
סך הכנסות החברה בשנת 2024 הסתכמו ב-3,479 מיליון ש"ח בהשוואה ל-3,359 מיליון ש"ח בשנת 2023. בשנת 2024 רשמה החברה רווח תפעולי תזרימי EBITDA של 108 מיליון ש"ח בהשוואה לסך של 84 מיליון ש"ח בשנת 2023.
במהלך שנת 2024 בוצעו 65.4 מיליון נסיעות, בהשוואה ל- 62.5 מיליון נסיעות בשנת 2023. כמות הנסיעות הושפעה כמובן ממלחמת חרבות ברזל.
ממוצע הנסיעות היומי בשנת 2024 עמד על 257 אלף נסיעות ביממה, בהשוואה ל-242 אלף נסיעות ביממה בשנת 2023.
ההכנסות מהסעת נוסעים לשנת 2024 הסתכמו לסך של כ- 242 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-283 מיליוני שקלים בשנת 2023.
רווח מגזר נוסעים בשנת 2024 עמד על כ- 134 מיליוני שקלים, בהשוואה לרווח של - 76 מיליוני שקלים במהלך שנת 2023.
ממוצע דיוק רכבות הנוסעים בשנת 2024 עמד על 96.5  אחוזים (בניטרול השפעות אזעקות 'צבע אדום' כתוצאה ממלחמת 'חרבות ברזל') בהשוואה ל-94.2 אחוזים בשנת 2023. ללא ניטרול השפעות 'צבע אדום' עמד נתון הדיוק השנתי בשנת 2024 על 95.6 אחוזים.
בשנת 2024 הובילה רכבת ישראל כ-6.15 מיליון טון מטענים, בהשוואה ל -6 מיליון טון בשנת 2023. נפחי ההובלה הושפעו ממלחמת חרבות ברזל. ברכבת פועלים להגדלת נפחי ההובלה באמצעות פריסת מסופי מטען נוספים ברחבי הארץ. כמו כן חיבור כל חמשת נמלי הים התיכון לרשת המסילות הארצית אשר הושלם במהלך שנת 2024.
הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בשנת 2024 על כ- 162 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-149 מיליוני שקלים בשנת 2023.  
הפסד מגזר המטענים בשנת 2024 עמד על  כ- 70 מיליוני שקלים, בהשוואה להפסד של 56 מיליוני שקלים בשנת 2023.  
ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להקטנת כמות רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, וכן לצורך עבודות לחשמול רשת המסילות. בשנת 2020 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים. 
רווח מגזר מסחר ואחרות בשנת 2024 עמד על כ- 46 מיליוני שקלים, בהשוואה ל- 44 מיליוני שקלים במהלך שנת 2023.
*נתוני 2023 מוצגים בנטרול הכנסה רטרואקטיבית מדמי הפעלה בגין שנת 2022 בסך של כ- 248 מיליוני ש"ח וכן קימום מהשבת ערך נכסים בסך של כ- 763 מיליוני ש"ח.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל עו"ד משה שמעוני: "רכבת ישראל מחזקת את איתנותה הפיננסית על מנת להביא בשנים הקרובות לשיפור דרמטי של מרקם החיים של אזרחי ישראל".
מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה: "גם השנה ולמרות אתגרי המלחמה שכללו גיוס מאות מעובדי הרכבת למערך המילואים, המשכנו לקדם ולחזק את רכבת ישראל בכל התחומים והן את החוסן הפיננסי שלה. זאת לצד שיפור מתמיד בשירות לנוסע וקידום היבטים נוספים כגון מגזר המטענים, טכנולוגיה, פיתוח תשתיות ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה