השוק
רכבת ישראל: זינוק עצום במספר הנוסעים, ירידה של כ-1,500% ברווח
רכבת ישראל מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025: למרות זינוק מרשים של 18.3% במספר הנוסעים ועלייה של כ-9.6% בהכנסות לכ-908.5 מיליון שקל, הרווח הנקי הסתכם ב-4 מיליון שקל, לעומת כ-57.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. אז איך זה קרה?

רכבת ישראל מפרסמת היום (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2025, אשר מצביעות על המשך צמיחה במספר פרמטרים משמעותיים, אך ירידה דרסטית ברווח הנקי.
החברה דיווחה כי מספר הנסיעות ברכבת צמח בכ-18.3% והסתכם בכ-18.1 מיליון נסיעות ברבעון הראשון, לעומת כ-15.3 מיליון נסיעות ברבעון המקביל אשתקד. מספר הנסיעות הממוצע ביום עלה בכ-17% לכ-272 אלף נסיעות, לעומת 232 אלף בתקופה המקבילה.
הגידול במספר הנסיעות התאפשר בין היתר בזכות גידול של 19% בנסועת קרונות נוסעים שהפעילה הרכבת ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה במספר הנסיעות משקפת את הביקוש הגבוה של הציבור לשירותי הרכבת.
ממוצע דיוק רכבות הנוסעים ברבעון הראשון של 2025 עמד על 95.6% בנטרול השפעות אזעקות 'צבע אדום", בהשוואה ל-96.64% ברבעון המקביל אשתקד. ללא נטרול השפעות 'צבע אדום", עמד נתון הדיוק על 95.1%.
הכנסות הרכבת גדלו ברבעון הראשון בכ-9.6% לכ-908.5 מיליון שקל. ההכנסות מהסעת נוסעים הסתכמו בכ-61 מיליון שקל, עלייה של כ-13% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות מהובלת מטענים הסתכמו בכ־43 מיליון שקל, עלייה של 10% לעומת הרבעון המקביל.
רכבת ישראל הובילה ברבעון זה כ-1.7 מיליון טון מטענים, לעומת 1.4 מיליון טון ברבעון המקביל – עלייה של כ-16%. ההכנסות מדמי שכירות וגורמי חוץ גדלו בכ-30% לכ-26 מיליון שקל.
בשורה התחתונה, רשמה הרכבת רווח נקי של כ-4 מיליון שקל, לעומת כ-57.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה ברווח הנקי נובעת בין היתר מעלייה של 48% (כ-20 מיליון שקל) בהוצאות השמירה, וכן מגידול בהוצאות תחזוקה ומיחשוב.
ברבעון הראשון רשמה החברה גידול של כ-950 מיליון שקל בהשקעות בפרויקטים חדשים, בין היתר פרויקטים קוויים, לרבות מסילה מזרחית, מסילה 431 משה דיין-ראשונים-ענבה, מסילה רביעית באיילון, הכפלת מסילות החוף ועוד.
עוד ב-
במהלך השנה האחרונה העלו חברות הדירוג "מעלות" ו"מידרוג" את דירוג האשראי של רכבת ישראל, מדירוג +AA ל - AAA – הדירוג הגבוה ביותר. העלאת הדירוג משקפת את שיפור הפעילות התפעולית והפיננסית של החברה, כמו גם את חתימת הסכם הפעלה ופיתוח חדש מול המדינה, המחזק את הזיקה בין החברה לממשלה. זאת לצד המשך השקעות רחבות היקף בתחבורה הרכבתית במדינת ישראל.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.כתבים בורים לא יודעים חשבוןגדעון 05/2025/26הגב לתגובה זו0 0לא יכולה להיות ירידה של 1500%! צריך לכתוב: ירידה של 99.4%. כניראה שבכיתה ו שיחקת בצמות של התלמידה שישבה לידך.סגור
-
6.כתב שלא סיים לימודי ליבה (ל"ת)אלי 05/2025/26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.העלאת המחירים ב 2% חישמול ואטומציה.ויוי 05/2025/25הגב לתגובה זו0 0חישמול , ואוטומציה לצמצום ההוצאות, והעלאת מחיר שולית לשיפור הרווחיות.סגור
-
4.אם כל עובד יקבל מיליון שקלים בחודשצור 05/2025/23הגב לתגובה זו0 0אז הרכבת תהיה מן הסתם בהפסדים...סגור
-
3.אין דבר כזה ירידה של 1,500%לימודי ליבה 05/2025/22הגב לתגובה זו8 0100% זה השלם, זה המקסימום שאפשר להוריד עד האפס רווח. הרווח של הרכבת ירד בסביבות 90%סגור
-
2.צ.ד.קישראל 05/2025/22הגב לתגובה זו0 0מה הבעיה ? כל הכבוד לשר התחבורה הג' רגב.סגור
-
1.זו תוצאה טובה לעם של צדק חברתיורה 05/2025/22הגב לתגובה זו0 0בקרוב יעלו את המחיריםסגור