השוק

השיטה של שופרסל נחשפת: האמת שלא הכרתם על המותגים במדפים

מותגים "עצמאיים" שנראים כיצרנים בלתי תלויים אך למעשה נשלטים על ידי שופרסל: XPO, בית יהודה, SURINIA, סלה ועשרות אחרים מציפים את המדפים ויוצרת איום תחרותי על הספקים הגדולים מבלי לחשוף את זהות שופרסל
מערכת ice |  6
שלומי ויוסי אמיר (צילום יחצ, vecteezy, unsplash)
מאז השתלטותם של שלומי ויוסי אמיר על שופרסל לפני כשנה, נרשמה התפתחות דרמטית שחמקה מעיני הציבור הרחב. בעוד התקשורת התמקדה בזעזועי ההנהלה והעימותים עם הספקים, האחים ביצעו מהלך אסטרטגי חדשני במחלקת המוצרים העצמיים.
על פי פרסום של גלובס, התוכנית הקודמת של המותג הפרטי, שבתקופת אורי וטרמן הגיעה לשיא של 28.4% מהמכירות, התפוררה במכוון ונמחקה כמעט לחלוטין - מ-24% ב-2024 ל-19.6% בלבד השנה. אך מדובר בירידה מתוכננת בקפידה, שמסתירה מאחוריה תמרון מסחרי מתוחכם בהרבה.
המציאות החדשה מגלה מגוון רחב של מותגים "עצמאיים" שנראים כיצרנים בלתי תלויים אך למעשה נשלטים על ידי שופרסל: XPO, בית יהודה, SURINIA, סלה ועשרות אחרים מציפים את המדפים במוצרי ניקיון, מזון ואפילו יינות ייעודיים על פי גלובס. האסטרטגיה המתוחכמת הזאת מעבירה את האחריות המשפטית ליצרנים החיצוניים, יוצרת איום תחרותי על הספקים הגדולים מבלי לחשוף את זהות שופרסל.

קבוצת שופרסל פרסמה לפני כמה שבועות כזכור, את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2025, עם זינוק משמעותי ברווח הנקי שהגיע ל-157 מיליון שקל – עלייה של 76.4% לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-3.53 מיליארד שקל, לעומת כ-3.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי עלה לכ-1.05 מיליארד שקל (29.7% מההכנסות), בהשוואה לכ-1.03 מיליארד שקל (27.1%) ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי, לפני הכנסות אחרות, הסתכם בכ-230 מיליון שקל (6.5% מההכנסות), לעומת 165 מיליון שקל (4.4%) ברבעון המקביל. ה-EBITDA טיפס ל-462 מיליון שקל (13.1%), לעומת 409 מיליון שקל (10.8%) בשנה שעברה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שופר סל
    דובי 06/2025/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חושביםמשרק הם חכמים.. יוקר המחיה עולה ועלה בגללפ.. עכשיו הם צריכים לעשות תוכנית.. איך הם מחזירים את הלקוחות.. שברחו להם לאחרים.. ריווחיות מוגזמת..תרגילי שיווק.. זה מתכון..להשאר בלי לקוחות..
    סגור
  • 5.
    סופרסל
    נגה 06/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה החוכמה שלהם הם החליפו את הספקים הטביםים לספקים פחות טובים ויקרים
    סגור
  • 4.
    רק אנשים עם ז** קטן (ל"ת)
    מסוגלים להתעלל בחלש 06/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שופרסל הורידה איכות והעלתה מחירים
    גדעון 06/2025/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטווח הארוך, זה מהלך הרסני, שכן שופרסל מאבדת את היתרון האיכותי שהיה לה. ובין החברות הלא איכותיות בשוק, יש הרבה יותר זולות.
    סגור
  • 2.
    אני החרמתי אותם מזמן (ל"ת)
    מרקו 06/2025/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    }}} הפסקנו לקנות שופרסל הבנו מזמן.
    עממיקו 06/2025/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    }}} למה לקנות בחברה דמעלה מחירים כאילו אין אלוהים רק בגלל שיש להם קהל קונים שבוי. יש היום אלטרטיבות "אושר עד" קרפור רמי לוי ויקטורי יוחננוף ועוד . אנחנו ההנו שצריך לשנות הרגלים ולהפסיק להיות פריירים.
    סגור