השוק
השיטה של שופרסל נחשפת: האמת שלא הכרתם על המותגים במדפים
מותגים "עצמאיים" שנראים כיצרנים בלתי תלויים אך למעשה נשלטים על ידי שופרסל: XPO, בית יהודה, SURINIA, סלה ועשרות אחרים מציפים את המדפים ויוצרת איום תחרותי על הספקים הגדולים מבלי לחשוף את זהות שופרסל
מאז השתלטותם של שלומי ויוסי אמיר על שופרסל לפני כשנה, נרשמה התפתחות דרמטית שחמקה מעיני הציבור הרחב. בעוד התקשורת התמקדה בזעזועי ההנהלה והעימותים עם הספקים, האחים ביצעו מהלך אסטרטגי חדשני במחלקת המוצרים העצמיים.
על פי פרסום של גלובס, התוכנית הקודמת של המותג הפרטי, שבתקופת אורי וטרמן הגיעה לשיא של 28.4% מהמכירות, התפוררה במכוון ונמחקה כמעט לחלוטין - מ-24% ב-2024 ל-19.6% בלבד השנה. אך מדובר בירידה מתוכננת בקפידה, שמסתירה מאחוריה תמרון מסחרי מתוחכם בהרבה.
המציאות החדשה מגלה מגוון רחב של מותגים "עצמאיים" שנראים כיצרנים בלתי תלויים אך למעשה נשלטים על ידי שופרסל: XPO, בית יהודה, SURINIA, סלה ועשרות אחרים מציפים את המדפים במוצרי ניקיון, מזון ואפילו יינות ייעודיים על פי גלובס. האסטרטגיה המתוחכמת הזאת מעבירה את האחריות המשפטית ליצרנים החיצוניים, יוצרת איום תחרותי על הספקים הגדולים מבלי לחשוף את זהות שופרסל.
קבוצת שופרסל פרסמה לפני כמה שבועות כזכור, את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2025, עם זינוק משמעותי ברווח הנקי שהגיע ל-157 מיליון שקל – עלייה של 76.4% לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-3.53 מיליארד שקל, לעומת כ-3.79 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי עלה לכ-1.05 מיליארד שקל (29.7% מההכנסות), בהשוואה לכ-1.03 מיליארד שקל (27.1%) ברבעון המקביל.
עוד ב-
הרווח התפעולי, לפני הכנסות אחרות, הסתכם בכ-230 מיליון שקל (6.5% מההכנסות), לעומת 165 מיליון שקל (4.4%) ברבעון המקביל. ה-EBITDA טיפס ל-462 מיליון שקל (13.1%), לעומת 409 מיליון שקל (10.8%) בשנה שעברה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.שופר סלדובי 06/2025/28הגב לתגובה זו1 0חושביםמשרק הם חכמים.. יוקר המחיה עולה ועלה בגללפ.. עכשיו הם צריכים לעשות תוכנית.. איך הם מחזירים את הלקוחות.. שברחו להם לאחרים.. ריווחיות מוגזמת..תרגילי שיווק.. זה מתכון..להשאר בלי לקוחות..סגור
-
5.סופרסלנגה 06/2025/28הגב לתגובה זו0 0מה החוכמה שלהם הם החליפו את הספקים הטביםים לספקים פחות טובים ויקריםסגור
-
4.רק אנשים עם ז** קטן (ל"ת)מסוגלים להתעלל בחלש 06/2025/28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.שופרסל הורידה איכות והעלתה מחיריםגדעון 06/2025/27הגב לתגובה זו0 0בטווח הארוך, זה מהלך הרסני, שכן שופרסל מאבדת את היתרון האיכותי שהיה לה. ובין החברות הלא איכותיות בשוק, יש הרבה יותר זולות.סגור
-
2.אני החרמתי אותם מזמן (ל"ת)מרקו 06/2025/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.}}} הפסקנו לקנות שופרסל הבנו מזמן.עממיקו 06/2025/27הגב לתגובה זו0 0}}} למה לקנות בחברה דמעלה מחירים כאילו אין אלוהים רק בגלל שיש להם קהל קונים שבוי. יש היום אלטרטיבות "אושר עד" קרפור רמי לוי ויקטורי יוחננוף ועוד . אנחנו ההנו שצריך לשנות הרגלים ולהפסיק להיות פריירים.סגור



