השוק

המספרים משקרים - כמה מוצלח באמת היה המבצע של אמזון?

מבצע הענק של אמזון הסתיים, ולמרות שהמספרים היו מעל להערכות המוקדמות, הם לא משקפים את התמונה המלאה
רוי שיינמן |  1
אמזון (צילום shutterstock)
אמזון ערכה את מבצעי Prime Day המסורתיים שלה שמציעים הנחות למנויי Prime. בסך הכל, המכירות בימי המבצע הסתכמו בכ-24.1 מיליארד דולר, מעבר להערכות המוקדמות שצפו 23.8 מיליארד דולר וגידול של כ-30% לעומת השנה שעברה, אלא שהנתונים לא מספרים את התמונה המלאה.
השנה אמזון האריכה את המבצע ל-4 ימים לעומת יומיים בלבד בשנה שעברה, מה שהופך את ההשוואה ללא מדויקת. למעשה, בזמן המבצע השנה דווח כי במהלך היומיים הראשונים למבצע המכירות היו נמוכות בכ-35% לעומת השנה שעברה, כשהקצב חזר לעלות ביומיים האחרונים. לפי הנתונים, המכירות היומיות הממוצעות במהלך המבצע השנה עמדו על כ-6 מיליארד דולר, בעוד הממוצע היומי בשנה שעברה עמד על כ-7 מיליארד דולר.
המשמעות היא שלמרות המכירות המרשימות שנרשמו במהלך המבצע השנה, החולשה במכירות בפלטפורמה של אמזון עדיין ניכרת - ברבעון הראשון של השנה למשל רשמה אמזון של 155.66 מיליארד דולר, עלייה של 8.5% לעומת הרבעון המקביל אך ירידה לעומת שני הרבעונים שקדמו לכך.
לצד זאת, מניית אמזון בינתיים מאכזבת את המשקיעים השנה, כשהיא עלתה רק ב-2.9% השנה לעומת עלייה של 6.6% ב-S&P 500. המניה נסחרת כעת לפי שווי של 2.396 טריליון דולר ומכפיל רווח עתידי של כ-31.

לפי הנתונים של חטיבת המחקר של אדובי, פרסום במנועי החיפוש היווה את המנוע העיקרי שמשך צרכנים לרכוש במהלך המבצע, עם 28.5% מהלקוחות שהגיעו דרך הערוץ הזה. גם התשלום למשפיענים השתלם כש-20% מהקונים הגיעו דרך הערוץ הזה, עלייה של 15% לעומת השנה שעברה.
בחלוקה לקטגוריות, העלייה החדה ביותר נרשמה במכירות של מכשירי חשמל ביתיים, עם עלייה של 112% במכירות בזמן המבצע לעומת הממוצע החודשי ביוני. קטגוריות נוספות שראו זינוקים הן ציוד משרדי עם זינוק של 105%, אלקטרוניקה עם זינוק של 95%, ספרים עם זינוק של 85%, כלי עבודה לבית עם זינוק של 76%, ציוד לגינה עם זינוק של 58% ואביזרים לתינוקות עם זינוק של 55%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מכירות המוצרים הפיזיים הן פעילות שולית...
    מבין 07/2025/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולכן ההשלכה של ימי המכירות האלה זה רק המשך תחזוקת המותג ולא משהו שהו משמעותי לדוחות הכספיים.
    סגור