השוק
המספרים משקרים - כמה מוצלח באמת היה המבצע של אמזון?
מבצע הענק של אמזון הסתיים, ולמרות שהמספרים היו מעל להערכות המוקדמות, הם לא משקפים את התמונה המלאה
אמזון ערכה את מבצעי Prime Day המסורתיים שלה שמציעים הנחות למנויי Prime. בסך הכל, המכירות בימי המבצע הסתכמו בכ-24.1 מיליארד דולר, מעבר להערכות המוקדמות שצפו 23.8 מיליארד דולר וגידול של כ-30% לעומת השנה שעברה, אלא שהנתונים לא מספרים את התמונה המלאה.
השנה אמזון האריכה את המבצע ל-4 ימים לעומת יומיים בלבד בשנה שעברה, מה שהופך את ההשוואה ללא מדויקת. למעשה, בזמן המבצע השנה דווח כי במהלך היומיים הראשונים למבצע המכירות היו נמוכות בכ-35% לעומת השנה שעברה, כשהקצב חזר לעלות ביומיים האחרונים. לפי הנתונים, המכירות היומיות הממוצעות במהלך המבצע השנה עמדו על כ-6 מיליארד דולר, בעוד הממוצע היומי בשנה שעברה עמד על כ-7 מיליארד דולר.
המשמעות היא שלמרות המכירות המרשימות שנרשמו במהלך המבצע השנה, החולשה במכירות בפלטפורמה של אמזון עדיין ניכרת - ברבעון הראשון של השנה למשל רשמה אמזון של 155.66 מיליארד דולר, עלייה של 8.5% לעומת הרבעון המקביל אך ירידה לעומת שני הרבעונים שקדמו לכך.
לצד זאת, מניית אמזון בינתיים מאכזבת את המשקיעים השנה, כשהיא עלתה רק ב-2.9% השנה לעומת עלייה של 6.6% ב-S&P 500. המניה נסחרת כעת לפי שווי של 2.396 טריליון דולר ומכפיל רווח עתידי של כ-31.
לפי הנתונים של חטיבת המחקר של אדובי, פרסום במנועי החיפוש היווה את המנוע העיקרי שמשך צרכנים לרכוש במהלך המבצע, עם 28.5% מהלקוחות שהגיעו דרך הערוץ הזה. גם התשלום למשפיענים השתלם כש-20% מהקונים הגיעו דרך הערוץ הזה, עלייה של 15% לעומת השנה שעברה.
עוד ב-
בחלוקה לקטגוריות, העלייה החדה ביותר נרשמה במכירות של מכשירי חשמל ביתיים, עם עלייה של 112% במכירות בזמן המבצע לעומת הממוצע החודשי ביוני. קטגוריות נוספות שראו זינוקים הן ציוד משרדי עם זינוק של 105%, אלקטרוניקה עם זינוק של 95%, ספרים עם זינוק של 85%, כלי עבודה לבית עם זינוק של 76%, ציוד לגינה עם זינוק של 58% ואביזרים לתינוקות עם זינוק של 55%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.מכירות המוצרים הפיזיים הן פעילות שולית...מבין 07/2025/15הגב לתגובה זו0 0ולכן ההשלכה של ימי המכירות האלה זה רק המשך תחזוקת המותג ולא משהו שהו משמעותי לדוחות הכספיים.סגור



