השוק

המניה שמזנקת ב-13% בזכות קמפיין עם השחקנית המפורסמת

מניית חברת האופנה האמריקאית מזנקת אחרי שהשיקה קמפיין עם אחת השחקניות הפופולאריות בהוליווד - האם הזינוק מוצדק או שמדובר במניית מם נוספת?
רוי שיינמן | 
סידני סוויני אמריקן איגל (צילום אתר החברה, shutterstock)
מניית אמריקן איגל בולטת במסחר בזכות קמפיין בהובלת אחת מהשחקניות הפופולאריות בהוליווד - סידני סוויני. המהלך מעורר התלהבות בשוק: מניית החברה מזנקת ב-13% במסחר המוקדם לאחר השקת הקמפיין, ובולטת בענף האופנה הקמעונאית שמדשדש כבר תקופה. החברה מציגה את הקמפיין כ"תחילתו של עידן חדש", שמטרתו להחזיר את אמריקן איגל להובלה בתחום, במיוחד בקרב דור ה-Z.
סוויני, בת 27, פרצה לתודעה עם תפקידה בסדרה "אופוריה" של HBO והמשיכה גם ב"הלוטוס הלבן". היא הפכה לאחת מהפנים המזוהות ביותר עם תרבות הפופ של השנים האחרונות. 
"יש משהו כל כך טבעי באמריקן איגל, זו האיזון המושלם בין להיראות טוב לבין להרגיש כמו עצמך", אמרה סוויני. "זו אחת החברות הבודדות שצמחו איתי לאורך השנים, וממש ליוו כל גרסה שלי לאורך הדרך".
הקמפיין, שנקרא "לסידני סוויני יש ג'ינס מעולה", כולל בין השאר שלטי פרסום תלת-ממדיים ענקיים בלב טיימס סקוור, כשהכוכבת 'מושיטה יד' ו'מצביעה' על העוברים ושבים מגובה של 20 קומות. מדובר באחת מההשקות השאפתניות בתולדות החברה, עם פרסום אפילו ב-Sphere בלאס וגאס ואפילו ערוץ אינסטגרם ייעודי בהובלת סוויני.

במקביל, החברה משיקה גם דגם ג'ינס חדש בעיצובה של סוויני. כל ההכנסות מהפריט יתרמו לעמותת Crisis Text Line. הקולקציה תכלול למעלה מ-200 דגמים שונים של ג'ינס, מהם 50 חדשים.
הקמפיין מספק את הסחורה מבחינת המשקיעים, אם כי יש כאלו החוששים שאנו עדים למניית מם נוספת בהתהוות, במיוחד כשמוקדם יותר השבוע המשקיעים הקפיצו מספר מניות נוספות ללא סיבה אמיתית. התוצאות של אמריקן איגל בינתיים לא מרשימות, כשהיא סיימה את הרבעון הראשון של 2025 עם ירידה של 2% במכירות בחנויות זהות.
מניית אמריקן איגל נסחרת לפי שווי של 1.87 מיליארד דולר אחרי ירידה של 35% השנה ושל 50% בשנה האחרונה.
לדברי קרייג ברומרס, סמנכ"ל השיווק של החברה, "סידני היא הבחירה הכי גדולה שעשינו אי פעם". 
מניית אמריקן איגל עברה טלטלות בשנים האחרונות, אך למרות האתגרים, כולל ירידה בביקושים ותחרות חזקה מצד שחקניות חדשות, החברה נותרה עם רשת מכירות רחבה של כ-800 חנויות בארה"ב ונאמנות צרכנית גבוהה. האם הקמפיין הזה יצליח לשנות את המומנטום? ברומרס בטוח שכן: "הסתיו הוא הסופרבול שלנו - התקופה הכי חשובה במכירות, והפעם אנחנו מגיעים עם ארטילריה כבדה. יש אווירה של התחדשות ושל אופטימיות, בדיוק כמו שסידני מביאה למסך. ובסופו של דבר, כולם מרגישים טוב בג'ינס טוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה