השוק

הרווח של אורבניקה נחתך בחצי - איך הגיבו המשקיעים?

חברת האופנה שהונפקה מוקדם יותר השנה מדווחת על פגיעה בתוצאות עקב מלחמה עם כלביא - מה הייתה הפגיעה בהכנסות וברווח?
רוי שיינמן | 
יאיר אוחיון יור אורבניקה ומנכל קבוצת קסטרו הודיס (צילום רן כהן, קבוצת קסטרו-הודיס)
רשת האופנה אורבניקה שכוללת את פעילות חנויות הודי'ס הונפקה על ידי קסטרו מוקדם יותר השנה. כעת מדווחת החברה על תוצאותיה לרבעון השני, ובדומה לחברות אחרות בתחום - גם היא ספגה פגיעה עקב השבתת החנויות בתקופת מלחמת "עם כלביא" בסוף הרבעון.
הכנסות אורבניקה ברבעון הסתכמו בכ-227.5 מיליון שקל, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל, והרווח התפעולי עמד על 35.8 מיליון שקל, ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל. המניה מגיבה בירידה של כ-2% במסחר.
החברה ציינה כי השבתת החנויות בתקופת מלחמת "עם כלביא" הביאה לפגיעה מוערכת של כ-34 מיליון שקל בהכנסות ושל כ-15 מיליון שקל ברווח התפעולי. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 18 מיליון שקל לעומת 32.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
עם זאת, אורבניקה מציינת כי מאז סיום המלחמה ועד סמוך למועד פרסום הדוח היא חווה עלייה של 11% במכירות בחנויות זהות. כזכור, גם דלתא מותגים פרסמה שהיא חוותה עלייה בפעילות בחודש יולי אחרי המלחמה.
לצד הפגיעה של המלחמה בחודש יוני, אורבניקה כן מצגיה שיפור בחלק מהמדדים: כך למשל החברה מציגה עלייה של כ-21% במכירות האונליין ל-18.4 מיליון שקל ועלייה של 2.2% בפדיון חנויות זהות ל-198.3 מיליון שקל. 
פעילות אופנת ההלבשה של אורבניקה רשמה הכנסות של 114.7 מיליון שקל לעומת 118.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, לצד רווח תפעולי של 19.3 מיליון שקל בהשוואה ל-23.3 מיליון שקל.
פעילות הודי'ס רשמה הכנסות של 75.9 מיליון שקל לעומת 78.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, לצד רווח תפעולי של 13.5 מיליון שקל לעומת 16.2 מיליון שקל.
מניית אורבניקה נסחרת לפי שווי של 1.48 מיליארד שקל אחרי ירידה של 3.4% מאז ההנפקה בחודש מאי.
"ברבעון השני בסה"כ הצלחנו לשמור על יציבות בהכנסות למרות מבצע 'עם כלביא' שבמהלכו החנויות היו סגורות, וזאת, הודות לעלייה במכירות החנויות הזהות לצד גידול במצבת החנויות", מסר יאיר אוחיון, יו"ר אורבניקה (פאלו) ריטייל ומנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס. 
"מאז תום המבצע ועד בסמוך למועד פרסום הדו"ח החברה חוותה התאוששות בקצב ההכנסות אשר באה לידי ביטוי בעלייה במכירות החנויות הזהות ואתרי הסחר בתקופה זו בכלל מותגי החברה בשיעור של כ-11%. החברה נמצאת בעיצומו של תהליך התרחבות משמעותי. החודש הודענו על המעבר המתוכנן למרלו"ג החדש בחפץ חיים, שיאפשר לנו לייעל את כלל תהליכי המערך הלוגיסטי של אורבניקה ומהווה קפיצת מדרגה תפעולית שתתמוך בהאצת קצב הצמיחה".
"אנו מגבירים את קצב ההתקדמות תוך מיקוד באיכות המוצרים, החדשנות והשירות", מסר מריאנו קרפ, מנכ"ל אורבניקה (פאלו) ריטייל. "למרות תקופת מבצע 'עם כלביא', במחצית הראשונה של השנה חלה עלייה של כ-3.5% בהכנסות ועלייה של כ-3.1% ברווח הגולמי. אנו ממשיכים ליישם את התוכנית האסטרטגית הממוקדת בצמיחה ארוכת טווח תוך מיקסום הרווחיות של המותגים אורבניקה והודיס".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה