השוק

אחרי שזינקה ב-50%: המלחמה פגעה ברווח של דלתא

השבתת חנויות דלתא ל-12 ימים במהלך המלחמה פגעה בתוצאות, אך החברה מציינת כי בחודש יולי המכירות בחנויות זהות זינקו. כמה הרוויחה הרוויחה החברה ברבעון?
רוי שיינמן | 
ענת בוגנר מנכ"לית דלתא ישראל (צילום שי פרנקו, shutterstock, פייסבוק/ קניון עופר מרום)
דלתא מותגים פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני, שהושפע ממלחת "עם כלביא" שהביאה לסגירת חנויות החברה למשך כ-12 ימים. הכנסות החברה ברבעון השני נותרו דומות ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-262.8 מיליון שקל לעומת כ-262.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-29 מיליון שקל לעומת כ-34.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה ציינה כי למרות שהמבצע הוביל לירידה במספר ימי הפעילות, הרבעון אופיין בגידול בפעילות המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works) והמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי). 
מניית דלתא מותגים נסחרת לפי שווי של כ-2.22 מיליארד שקל אחרי עלייה של 47% השנה ושל 50% בשנה האחרונה.
"החברה ממשיכה להפגין חוסן, לצמוח ולהציג תוצאות טובות, המשקפות את האיתנות והגמישות של החברה ואת יכולתה להסתגל במהירות לשינויים", מסרה ענת בוגנר מנכ"לית דלתא מותגים. "חרף תנאי שוק מאתגרים ומבצע 'עם כלביא' שבמהלכו נסגרו חנויות החברה בכל רחבי הארץ ל-12  ימים, הצלחנו לשמור על יציבות בהכנסות וברווח הגולמי ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בעיקר עקב יציבות המכירות בחנויות הזהות ופתיחת חנויות של המותגים בזכיינות ובבעלות. 
המומנטום החזק בפעילות האונליין נמשך. אתרי האונליין פעלו כסדרם ברבעון השני וצמחו בכ-28.6%. היום פועלים חמישה אתרי אינטרנט עצמאיים של המותגים דלתא, פיקס, ,Victoria's Secret Panta Rei ו-Bath & Body Works. בסוף השנה בכוונתנו להשיק אתר אונליין נוסף של המותג Bath & Body Works  באירופה".  
ברבעון השני המכירות בחנויות זהות (בנטרול הימים בהם החנויות היו סגורות במבצע 'עם כלביא) כולל אתרי האונליין האורגניים: דלתא, פיקס, Panta rei ו-Victoria's Secret גדלו בשיעור של כ-2.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לאור השפעת מבצע "עם כלביא" על מכירות החברה במהלך הרבעון השני, החברה מציינת כי שיעור השינוי במכירות חנויות זהות של החברה בחודש יולי 2025 לעומת חודש יולי 2024 הינו גידול של 20.2% וכי שיעור השינוי במכירות חנויות זהות כולל אתרי הסחר המקוון של החברה בחודש יולי 2025 לעומת חודש יולי 2024 הינו גידול של 20%.
מכירות האינטרנט של החברה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של שנת 2025 צמחו בכ-28.6% ובכ-27.7%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השני היוו מכירות האינטרנט כ-13.2% מסך הכנסות החברה ובמחצית הראשונה של השנה הן היוו כ-15.3% מסך הכנסות החברה.
מכירות אתרי האינטרנט האורגניים של החברה (כולל אתרי הסחר למעט המותג BBW שהושק במהלך אפריל 2024) צמחו ברבעון השני ובמחצית הראשונה לשנת 2025 בכ-24.6% ובכ-21%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם במהלך כל הרבעון השני לשנת 2025, גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.
נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס,  Victoria's ,Secret  Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-168.4 מיליון שקל לעומת כ-168.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו מההכנסות עמד על כ-64.1% לעומת כ-64.3% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הקלה ברווח הגולמי נובעת בעיקר מהגידול היחסי בהכנסות פעילות מותגים בזכיינות מסך הכנסות החברה, המאופיינת בשיעור רווח גולמי נמוך יותר.
הרווח התפעולי ברבעון השני הסתכם בכ-40.2 מיליון שקל לעומת כ-48.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ושיעורו מההכנסות עמד על כ-15.3% לעומת כ-18.3% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי ובשיעורו נובע בעיקר מהעלייה בשיעור ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות בשל מבצע 'עם כלביא'. 
בפברואר 2025 החברה קיבלה זיכיון בלעדי להקמה והפעלה של חנויות ואתר אונליין של המותג Bath & Body Works במרכז ובמערב אירופה. החברה חתמה על הסכם זיכיון בלעדי עם PCAB Switzerland GmbH, חברה פרטית המאוגדת בשווייץ, במסגרתו הוענק לה זיכיון להקים ולהפעיל בגרמניה חנויות ואתר סחר מקוון למכירת מוצרי המותג BBW. 
על פי התוכנית העסקית, חברת הבת תפתח אתר סחר מקוון במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2025 וצפויה לפתוח 20 חנויות קמעונאיות בגרמניה, במהלך ארבע השנים הראשונות לפעילותה. לאור הגבולות הפתוחים באיחוד האירופי, חברת הבת תפעל גם במדינות שכנות (צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה) באמצעות פעילות הסחר המקוון שלה. החברה מעריכה כי ההשקעה שתדרש להקמת אתר סחר ולפתיחת 20 חנויות בגרמניה, כולל השקעה בהון החוזר, תסתכם בסך של כ-40 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה