השוק

אנבידיה שלא הכרתם - איזה מגזר מזנק ב-70%?

אנבידיה הפכה לחברה הגדולה בבורסה האמריקאית בזכות שבבי הבינה המלאכותית שלה והביקושים האדירים - אבל יש מגזר אחר, שלמרות ההכנסות היחסית צנועות שלו, ממשיך לזנק בעקבות טרנד אחר בשוק. מה הפוטנציאל?
רוי שיינמן | 
אנבידיה (צילום shutterstock)
אנבידיה אומנם ירדה בכ-2.7% במסחר המאוחר אחרי הדוחות שלה בשבוע שעבר, אך התוצאות שלה בגדול עדיין חיוביות, כשהיא מציגה זינוקים בהכנסות וברווחים. המניה ירדה בעיקר בגלל שהחברה פספסה מעט את צפי האנליסטים במגזר מרכזי הנתונים - המגזר המרכזי של החברה - וכשהציפיות בשוק כה גבוהות כל פספוס גורר ירידה.
אבל לצד תעשיית הבינה המלאכותית, שממשיכה להיות המנוע המרכזי עבור אנבידיה, מגזר פעילות אחר שלה ממשיך לצמוח בקצב מואץ ועשוי להפוך בשנים הקרובות למרכזי הרבה יותר - מגזר הרכב.
ברבעון השני של השנה מגזר זה רשם הכנסות של 586 מיליון דולר - זינוק של 69% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את הקפיצה הזו מייחסת אנבידיה בעיקר לפתרונות הנהיגה האוטונומית שהיא מפתחת, ובראשם מערכת ה-DRIVE AGX Thor החדשה.
תור (Thor) מהווה את הדור הבא של פלטפורמת Orin שפיתחה החברה לתחום הנהיגה האוטונומית. סמנכ"לית הכספים של אנבידיה, קולט קרס, הסבירה בשיחת המשקיעים האחרונה כי תור מגיע בדיוק בעיתוי שבו תעשיית הרכב מאמצת בקצב מהיר יכולות ראייה ממוחשבת, מודלים ג'נרטיביים ובינה מלאכותית מתקדמת, מגמות שאנבידיה נהנית מהן.
"תור הוא מחשב הרכב האוטונומי המתקדם ביותר שאי פעם יצרנו", אמרה קרס. "הוא מפעיל את מערך התוכנה שלנו שכבר נמצא בייצור ומאפשר לאנבידיה להרחיב את מקורות ההכנסה שלה למיליארדי דולרים חדשים, תוך שיפור הבטיחות והרמות האוטונומיות של הרכבים".
היתרון של אנבידיה בתחום הרכב טמון בכך ששם היא לא מוכרת רק שבבים - היא מספקת פתרון כולל: החל בשבבי Thor, דרך מערכת ההפעלה DriveOS ועד לתוכנות הנהיגה האוטונומית. כל אלה משולבים יחד בפלטפורמות של אנבידיה שמציעות מערכות סיוע מתקדמות לנהג ויכולות נהיגה עצמאית.
בין יצרניות הרכב שכבר משתמשות בטכנולוגיות של אנבידיה ניתן למנות את מרצדס-בנץ, וולוו, BYD הסינית ופוקסקון הטייוואנית. בנוסף, טויוטה - יצרנית הרכב הגדולה בעולם - הודיעה בתחילת השנה שהיא תשלב את טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית של אנבידיה בדגמים הבאים שלה.
בסוף השנה שעברה העריך מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, כי מגזר הרכב יניב הכנסות של 5 מיליארד דולר בשנה הקרובה - והוסיף שמדובר בפוטנציאל שיכול להגיע בטווח הארוך לשוק בשווי טריליון דולר. זה נובע לא רק ממכירת פלטפורמת DRIVE, אלא גם מהשימוש ההולך וגובר בשבבים של אנבידיה ברכב, בסופר-מחשבים ובתשתיות אימון למודלי נהיגה.
כך למשל, טסלה - ששנים פיתחה את מערכת Dojo שלה לרכבים אוטונומיים - נטשה לאחרונה את הפרויקט וצפויה להסתמך יותר על שבבי אנבידיה באימון המודלים שלה. גם חברת Waymo של אלפאבית (גוגל), הנחשבת למובילת תחום הרובוטקסי, משתמשת בשבבים של אנבידיה לאימון המודלים שלה.
החזון הרחב יותר של אנבידיה במגזר הרכב משתלב במה שהואנג מכנה "בינה פיזית" - שימוש ב-AI לא רק במרחב הדיגיטלי אלא גם במערכות פיזיות כמו רכבים, רובוטים אנושיים ועוד. לדבריו, מהפכת הרכב האוטונומי תייצר את השוק הראשון בתחום הרובוטיקה שיגיע לטריליון דולר בשנה.
בכנס CES האחרון אמר הואנג כי אנבידיה רואה בטסלה שותפה אסטרטגית, לא רק בתחום הנהיגה האוטונומית אלא גם ברובוט האנושי "אופטימוס" שצפוי להישען אף הוא על שבבי החברה. הוא הוסיף לאחרונה: "אנחנו עושים הרבה עסקים עם טסלה ו-xAI. נבנה יחד הרבה מחשבים. כל אחד מהפרויקטים של מאסק, מהאוטו ועד לרובוט, מהפכני".
למרות שמרבית תשומת הלב סביב אנבידיה נוגעת למרכזי הנתונים, תחום הרכב עשוי להתגלות כאחד ממנועי הצמיחה הבולטים שלה בשנים הקרובות. עם שילוב של שבבים, תוכנה ייעודית ושיתופי פעולה עם השחקניות המובילות בענף - אנבידיה ממקמת את עצמה בלב מהפכת הרכב החכם, ופותחת לעצמה שוק של מיליארדרים, או אפילו עשרות מיליארדים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה