השוק

הסטארטאפ הישראלי בעסקת ענק: רוכש חברה הודית ב-200 מיליון דולר

חברת מינט מדיה, חברת טכנולוגיה ותוכן ספורט, רוכשת את VideoVerse ההודית, תמורת כ-200 מיליון דולר
כתבי ice השוק | 
סטארטאפ ישראלי-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
חברת מינט מדיה (Minute Media) הישראלית, חברת טכנולוגיה ותוכן ספורט גלובלית מובילה, מודיעה היום (שני) על רכישת VideoVerse ההודית תמורת כ-200 מיליון דולר (כ-670 מיליון שקל).
המוצר המרכזי של VideoVerse, הנקרא Magnifi, הוא פלטפורמת SaaS מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת לבעלי זכויות ותוכן לזהות באופן אוטומטי רגעי שיא בספורט, ליצור תקצירים בזמן אמת ולהפיץ תוכן וידאו קצר ואטרקטיבי בצורה יעילה ומהירה. 
הרכישה הנוכחית, הנה הרכישה הגדולה ביותר של החברה בשנים האחרונות. במרץ 2024 מינט מדיה רכשה את הזיכיון להפצת התכנים של Sport Illustrated, אחד ממותגי הספורט הוותיקים והנחשקים בעולם.
הרכישה הפכה את החברה לשחקן מוביל בארה"ב, עם מאות מיליונים של משתמשים בפלטפורמות שלה בכל חודש. מספר חודשים לפני כן, רכשה החברה את STN Video , מה שהעניק לה את זכויות הפצת תוכן של כל הליגות הגדולות בארה"בֿ ובניהן: NBA, NFL, MLB, NASCAR, פורמולה 1 ועוד.
בזכות הרכישות האסטרטגיות של החברה, התוכן של מינט מדיה מופץ בפלטפורמת הווידאו אונליין של STN ומגיע לעשרות מיליוני משתמשים ייחודיים. כל אלו מעניקים לחברה עומק הטכנולוגי, יכולות הפצת תוכן וספריית תוכן ייחודית ומגוונת עבור האקוסיסטם שבנתה הכולל מפרסמים, שותפים ומפיצים.
כל מותגי התוכן של החברה (SI,The Players' Tribune, FanSided, 90min), מעניקים לאוהדי הספורט תוכן מגוון על תעשיית הספורט שכולל רגעי שיא , תקצירי משחקים, תוכן אישי של סופרסטארים בעולם הספורט, תוכן של אוהדים ועוד.
הוספת VideoVerse לפורטפוליו של מינט מדיה תאפשר לחברה להעניק ערך חסר תקדים לאקוסיסטם של תוכן הספורט. עם השלמת העסקה, החברה  מתכננת להשיק פתרון משולב מלא ליצירה, הפצה ומוניטיזציה של תוכן, ולהעמיק את שיתופי הפעולה האסטרטגיים עם קבוצות, ליגות והתאחדויות ספורט ברחבי העולם. בנוסף, לקוחות Magnifi יוכלו ליהנות מפתרונות ההפצה והמוניטיזציה המובילים של Minute Media, לשיפור החזר ההשקעה על נכסי הווידאו שלהם.
בעולם הספורט הדינמי, Magnifi של VideoVerse מאפשרת לשותפים לספק לאוהדים את הרגעים הגדולים בזמן אמת ובדיוק מרבי. פלטפורמת ה- AI עושה שימוש בראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה כדי לנתח רמזים חזותיים וקוליים, לזהות רגעי שיא ולהעשיר את התוכן עבור האוהדים. המוצר משלב תכונות GenAI מתקדמות, כולל כתוביות בשפות שונות, יצירת תמונות ממוזערות באופן אוטומטי, הפקת מטא-דאטה ומנוע דינמי לאוטומציה של כל תהליך העריכה - מה שהופך אותו לכלי עבודה מקצה לקצה המעצים את צוותי התוכן.
אסף פלד, מייסד ומנכ"ל Minute Media: "יכולות הוידאו AI של Magnifi מהוות נקודת מפנה ביצירת תכנים והפצה שלהם. עם הרכישה הנוכחית החברה תהפוך לחברת ה- SportTech, המובילה בעולם. הרכישה לוקחת את היכולות שלנו לשלב הבא ביכולות לעבוד עם הליגות הגדולות בעולם ולהרחיב את שיתופי הפעולה האסטרטגיים בתחום".
עוד הוסיף: "בשונה מחברות אחרות שצריכות לסגל יכולות AI, אנחנו רוכשים היום חברה שנבנתה מראשיתה כחברת AI - זה נותן לנו דריסת סגל לצוות גדול של מפתחי AI בשוק אסטרטגי כהודו, מה שירחיב את היכולות הטכנולוגיות הגלובאליות של החברה".
אסף פלד (צילום: מינט מדיה)
ויניאק שריבסטאב, מייסד שותף ומנכ"ל VideoVerse, הוסיף: “זהו רגע מכונן במסע של VideoVerse. האמונה שלנו היא שבינה מלאכותית צריכה להעניק כוח לבעלי זכויות המדיה הספורטיבית, ולאפשר להם למצות את הפוטנציאל של התוכן שלהם. השותפות עם Minute Media לא רק מאיצה את החזון שלנו, אלא גם מרחיבה את היכולת שלנו לשרת בעלי זכויות ומוציאים לאור ברחבי העולם, תוך שינוי הדרך שבה תוכן קצר נוצר, מופץ ומשודר בזמן אמת עבור אוהדים בכל מקום. יחד ניצור סינרגיה עוצמתית- מיצירה מבוססת AI ועד הפצה ומוניטיזציה".
Minute Media היא חברת טכנולוגיה ותוכן גלובלית המתמחה בספורט ובתרבות. פלטפורמת הטכנולוגיה הייחודית של החברה מאפשרת יצירה, הפצה ומוניטיזציה של חוויות תוכן דיגיטליות. Minute Media מחזיקה ומפעילה מותגי תוכן ספורט מובילים, בהם The Players' Tribune, ‏FanSided ו-90min, ומשמשת כמוציאה לאור של Sports Illustrated ו-Sports Illustrated Swimsuit בפלטפורמות דיגיטליות ומודפסות.
לחברה פורטפוליו חזק של זכויות הפצת ספורט באמצעות STN Video, המספקת שירותי הפצה ומוניטיזציה לליגות ולקבוצות. Minute Media מגיעה ל-200 מיליון משתמשים חודשיים, תומכת ביותר מ-1,500 יוצרים ו-400 שותפי הפצה ב-14 שווקים גלובליים, וב-10 שפות. בנוסף, החברה מפיצה מגזינים מודפסים של Sports Illustrated, ‏Sports Illustrated Swim ו-Sports Illustrated Kids.לMinute Media-  משרדים בניו יורק, לונדון, תל אביב, סאו פאולו ואסיה.

VideoVerse, עם טכנולוגיה עטורת פרסים, משרתת מגוון רחב של לקוחות - מפלטפורמות OTT, שדרנים, מועדוני ספורט וליגות, ועד סוכנויות פרסום, פלטפורמות גיימינג, מוסדות חינוך ועוד. Magnifi בונה את הדור הבא של מערכות עריכת וידאו, ומספקת פתרונות למגוון רחב של שימושים בתהליך הפוסט-פרודקשן. החברה מתמחה ביצירת רגעי מפתח מיידיים וקליפים קצרים מותאמים, המאפשרים לבעלי זכויות להרחיב את הנוכחות והחשיפה שלהם.
חברת האם שלה Magnifi עובדת עם בעלי זכויות מובילים, בהם FIFA, ליגת הקריקט ההודית (IPL), ליגת הנשים (WPL), ‏TV2, התאחדות הכדורגל של פורטוגל, Starzplay, ליגות הכדורגל הדניות, פורמולה E וגופי שידור ספורט נוספים ברחבי העולם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה