השוק
פלאפון רושמת שיא של עשור - כל המספרים מהרבעון השלישי
ההכנסות משירותים בפלאפון קםצו ב-4.4% והגיעו לשיא של 10 שנים. מה קרה להכנסה הממוצעת פר משתמש ולמה הרווח של yes זינק בצורה כה חדה?
פלאפון ו-yes מקבוצת בזק מדווחות על תוצאות הרבעון השלישי של 2025: שתי החברות רושמות צמיחה בהכנסות ובמספר המנויים שממצבות אותן בחזית שוקי התקשורת והטלוויזיה.
פלאפון רשמה את הביצועים החזקים ביותר שלה מזה שנים בהכנסות משירותים - 381 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 4.4% לעומת אשתקד, שיא של עשור. גם ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) קפצה ל-48 שקלים בחודש, לעומת 46 שקלים ברבעון המקביל - שיא של שש שנים.
סך ההכנסות של החברה הגיע ל-517 מיליון שקל, עלייה צנועה יחסית של 2.2%. הפער נובע מירידה של 3.5% בהכנסות ממכירת מכשירים, שהגיעו ל-136 מיליון שקל, כתוצאה משחיקה במחירי הציוד.
ה-EBITDA המתואם של פלאפון עלה ל-202 מיליון שקל, גידול של 5.8% ושיעור של 39.1% - הגבוה ביותר בשנתיים. אולם הרווח הנקי נשאר יציב על 38 מיליון שקל, ללא שינוי לעומת אשתקד, והרווח הנקי המתואם אף ירד ב-9.8% ל-37 מיליון שקל.
מנוע הצמיחה המרכזי הוא דור 5. מספר המנויים לרשת הדור החמישי של פלאפון הגיע ל-1.35 מיליון, כ-72% ממנויי הפוסטפייד, ועוד 115 אלף לקוחות בחבילות ה-GMAX5 המתקדמות.
גם yes הציגה תוצאות טובות. ההכנסות עלו ל-321 מיליון שקל (עלייה של 1.3%), אך הרווח הנקי המתואם זינק ל-214 מיליון שקל מ-12 מיליון ברבעון המקביל - עלייה של 1,683%, בעיקר כתוצאה מעליית ערך בשווי החברה בין היתר בזכות שיתוף הפעולה עם פרטנר.
ה-EBITDA המתואם קפץ ל-161 מיליון שקל (שיעור של 50.2%), לעומת 43 מיליון אשתקד - גידול של 274%. השיפור המרשים נבע מהשלמת עסקאות אסטרטגיות, בהן עסקת פרטנר ומכירת פעילות פרסום, לצד התייעלות תפעולית.
מבחינה תפעולית, yes ממשיכה לצמוח: מספר מנויי הטלוויזיה הגיע ל-565 אלף (הגידול הרבעוני הגבוה ביותר מזה שלוש שנים), ומצבת לקוחות הסיבים כבר עומדת על 106 אלף - הגידול הגבוה ביותר בחבילות משולבות מאז השקת הסיבים.
"התוצאות הכספיות משקפות רבעון חזק של פלאפון ו-yes עם צמיחה בפרמטרים המרכזיים לאורך זמן", מסר אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes. "ב-yes הושלם המהפך והחברה מציגה עלייה עקבית בהכנסות ובמנויים וצמיחה משמעותית בכל מדדי הרווחיות, הנובעת ממהלכי עומק של התייעלות והתחדשות, לצד השלמת עסקאות ומהלכים אסטרטגיים שביצענו.
עוד ב-
בפלאפון רשמנו שיאים חדשים בהכנסות משירותים וב-ARPU, הודות למהלכים ממוקדים בדור 5 ושיפור חוויית הלקוח. הביצועים של החברות ממחישים את יישום האסטרטגיה העסקית שלנו המשלבת השקעה בחדשנות טכנולוגית, לצד התייעלות ועל מנת להשיג צמיחה רווחית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



