השוק

פלאפון רושמת שיא של עשור - כל המספרים מהרבעון השלישי

ההכנסות משירותים בפלאפון קםצו ב-4.4% והגיעו לשיא של 10 שנים. מה קרה להכנסה הממוצעת פר משתמש ולמה הרווח של yes זינק בצורה כה חדה?
רוי שיינמן | 
אילן סיגל מנכל פלאפון yes (צילום רמי זרנגר, shutterstock)
פלאפון ו-yes מקבוצת בזק מדווחות על תוצאות הרבעון השלישי של 2025: שתי החברות רושמות צמיחה בהכנסות ובמספר המנויים שממצבות אותן בחזית שוקי התקשורת והטלוויזיה.
פלאפון רשמה את הביצועים החזקים ביותר שלה מזה שנים בהכנסות משירותים - 381 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 4.4% לעומת אשתקד, שיא של עשור. גם ההכנסה הממוצעת ללקוח (ARPU) קפצה ל-48 שקלים בחודש, לעומת 46 שקלים ברבעון המקביל - שיא של שש שנים.
סך ההכנסות של החברה הגיע ל-517 מיליון שקל, עלייה צנועה יחסית של 2.2%. הפער נובע מירידה של 3.5% בהכנסות ממכירת מכשירים, שהגיעו ל-136 מיליון שקל, כתוצאה משחיקה במחירי הציוד.
ה-EBITDA המתואם של פלאפון עלה ל-202 מיליון שקל, גידול של 5.8% ושיעור של 39.1% - הגבוה ביותר בשנתיים. אולם הרווח הנקי נשאר יציב על 38 מיליון שקל, ללא שינוי לעומת אשתקד, והרווח הנקי המתואם אף ירד ב-9.8% ל-37 מיליון שקל.
מנוע הצמיחה המרכזי הוא דור 5. מספר המנויים לרשת הדור החמישי של פלאפון הגיע ל-1.35 מיליון, כ-72% ממנויי הפוסטפייד, ועוד 115 אלף לקוחות בחבילות ה-GMAX5 המתקדמות.
גם yes הציגה תוצאות טובות. ההכנסות עלו ל-321 מיליון שקל (עלייה של 1.3%), אך הרווח הנקי המתואם זינק ל-214 מיליון שקל מ-12 מיליון ברבעון המקביל - עלייה של 1,683%, בעיקר כתוצאה מעליית ערך בשווי החברה בין היתר בזכות שיתוף הפעולה עם פרטנר.
ה-EBITDA המתואם קפץ ל-161 מיליון שקל (שיעור של 50.2%), לעומת 43 מיליון אשתקד - גידול של 274%. השיפור המרשים נבע מהשלמת עסקאות אסטרטגיות, בהן עסקת פרטנר ומכירת פעילות פרסום, לצד התייעלות תפעולית.
מבחינה תפעולית, yes ממשיכה לצמוח: מספר מנויי הטלוויזיה הגיע ל-565 אלף (הגידול הרבעוני הגבוה ביותר מזה שלוש שנים), ומצבת לקוחות הסיבים כבר עומדת על 106 אלף - הגידול הגבוה ביותר בחבילות משולבות מאז השקת הסיבים.
"התוצאות הכספיות משקפות רבעון חזק של פלאפון ו-yes עם צמיחה בפרמטרים המרכזיים לאורך זמן", מסר אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes. "ב-yes הושלם המהפך והחברה מציגה עלייה עקבית בהכנסות ובמנויים וצמיחה משמעותית בכל מדדי הרווחיות, הנובעת ממהלכי עומק של התייעלות והתחדשות, לצד השלמת עסקאות ומהלכים אסטרטגיים שביצענו.
בפלאפון רשמנו שיאים חדשים בהכנסות משירותים וב-ARPU, הודות למהלכים ממוקדים בדור 5 ושיפור חוויית הלקוח. הביצועים של החברות ממחישים את יישום האסטרטגיה העסקית שלנו המשלבת השקעה בחדשנות טכנולוגית, לצד התייעלות ועל מנת להשיג צמיחה רווחית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה