השוק

מטורף: המניה שזינקה ב-10,000% נמצאת בדרך ליעד חדש

קארוונה, פלטפורמת המסחר המקוון לרכישת מכוניות משומשות, הצליחה להתאושש ממצב כמעט של חדלות פירעון ולזנק במחיר המניה מ-3.72 דולר ב-2022 לכ-400 דולר כיום, וזוכה להכלל במדד היוקרתי S&P 500
מערכת ice | 
מניות עולות-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
ביום שישי הודיעה חברת המדדים S&P דאו ג'ונס כי קארוונה תיכלל במדד S&P 500 החל מה-22 בדצמבר. ההכרזה הובילה לזינוק של 13.5% במניית החברה, אשר הגיעה ביום שישי לשיא של 399.77 דולר. הצירוף צפוי להגדיל את הביקוש למניה גם מקרנות פסיביות העוקבות אחר המדד.
פלטפורמת המסחר המקוון לרכישת מכוניות משומשות, קארוונה, שהוקמה לפני 13 שנה, חוותה בשנים האחרונות משבר חמור. בסוף 2022 צנחה מנייתה לשפל של 3.72 דולר, יותר מחצי המניות היו במכירה קצרה והשוק ספק אם החברה תשרוד. החברה ספגה ביקורת על התנהלות חשבונאית וחוסר שקיפות, והייתה במצוקה פיננסית קשה בעקבות חוב גבוה והאטה במכירות.
בשנתיים האחרונות קארוונה צמצמה חובות, ייעלה את הלוגיסטיקה והרחיבה את הפלטפורמה המקוונת שלה. ברבעון השלישי של 2025 הציגה החברה זינוק של 44% במכירות והכנסות שיא, והצליחה לשפר רווחיות ולהחזיר את אמון המשקיעים. דירוג החוב שלה שופר, והחברה צברה מזומנים בהיקף של 2.1 מיליארד דולר.
 
ברבעון השלישי של 2025 מכרה קארוונה כ-156,000 רכבים, הכנסותיה הגיעו ל-5.65 מיליארד דולר והרווח הנקי הסתכם ב-263 מיליון דולר. החברה מממשת מודל דיגיטלי מתקדם: מעל 30% מהקונים מבצעים את העסקה כולה ללא פגישה עם נציג עד לקבלת הרכב, ויותר מ-60% מהסוחרים משתמשים בפלטפורמה אוטומטית.
מאז נקודת השפל בסוף 2022 זינקה המניה ביותר מ-10,000%, והחברה עומדת כיום בשווי שוק של כ-87 מיליארד דולר. ההצלחה בתפעול, הצמיחה במכירות ושיפור הרווחיות הובילו לכניסה למדד S&P 500 והחזרו את קארוונה למרכז הדיון בשוק ההון.
למרות ההצלחה, החברה מתמודדת עם סיכונים תפעוליים וצפי לשוק תנודתי. האתגר הבא הוא לשמר רווחיות ולהמשיך להרחיב את נתח השוק, כשכל שינוי בצריכה, בריבית או בהיצע עלול להשפיע על ביצועיה העתידיים. המניה נחשבת עדיין להשקעה תנודתית ומושפעת הן ממגמות שוק והן מהכללה במדד.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה