השוק
רעידת אדמה בשוק התקשורת: הוט בדרך להימכר ב-2 מיליארד שקל
מהלך אסטרטגי בהובלת המנכ"לית טל גרנות עשוי להעביר את השליטה לידי גופים מוסדיים מובילים. במוקד: פער של מיליארדי שקלים בין הערכות השווי של הרוכשים לבין דרישת הבעלים פטריק דרהי
מנכ"לית HOT, טל גרנות, מובילה מהלך אסטרטגי לרכישת עסקי הטלוויזיה והתשתית של החברה מידי פטריק דרהי, בשיתוף קבוצת גופים מוסדיים מובילים. הקבוצה המתגבשת כוללת את חברות הביטוח מגדל, הראל, הפניקס וכלל ביטוח, לצד הזרועות להשקעות ריאליות של בנק הפועלים (פועלים אקוויטי) ומזרחי טפחות (מזרחי אינווסט).
במוקד המגעים עומדת סוגיית השווי. הגופים המוסדיים מעריכים את פעילות הטלוויזיה, האינטרנט והחשמל של HOT בכ-2 מיליארד שקל. מאחר שלחברה חוב המיוחס לפעילות זו בגובה של כמיליארד שקל, השווי נטו של העסקה בעיני הרוכשים עומד על כמיליארד שקל בלבד.
עם זאת, קיים פער משמעותי מול ציפיות הבעלים. לפי הפרסום הבוקר (שני) ב"כלכליסט", פטריק דרהי שואף לקבל עבור הפעילות סכום גבוה בהרבה, הנע בין 3 ל-3.5 מיליארד שקל, כך שהפי לסגירת העסקה עומד על מיליארדי שקלים.
המכירה המתוכננת מתבצעת במקביל לניסיונות להשלים את עסקת HOT מובייל, הצפויה להימכר לדלק ישראל, בנק לאומי ושותפים נוספים תמורת כ-1.65 מיליארד שקל. פעילות הטלוויזיה המועמדת למכירה מבוססת על בסיס לקוחות של כ-700 אלף מנויי כבלים. העסקה כוללת גם את החטיבה העסקית (בסלולר ובקווי), נכסים שמוערכים בכחצי מיליארד שקל נוספים והרוכשים עשויים למכור אותם בנפרד בעתיד.
עוד ב-
אחד האתגרים המרכזיים בעסקה הוא הצורך בהשקעה מסיבית בתשתיות: המעבר המלא של הלקוחות מרשת הכבלים המיושנת לתשתית הסיבים של IBC דורש הון נוסף המוערך ב-500 עד 600 מיליון שקל. על פי המתווה המוצע, גרנות צפויה לשמש כשותפה מנהלת בקבוצת הרכישה, במודל דומה להשתלטות המוסדיים על חברת "דן" לפני מספר שנים. כרגע, למרות ההתארגנות, סיכויי ההבשלה של העסקה מוגדרים כבינוניים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(41):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
39.הוט שירות הכי גרוע בעולםמיכאל 05/2026/21הגב לתגובה זו0 0הוט אין לעם יחס ללקוחות כמוני עם יודעים לנצל אותי עם הסיביים האופטיים שאני לא רוצים שיהיה לי חשבון אל האשם שלי עושים לי בעיות עם אפוטרופוס שאני לא יטפל בבעיה לבד שאני צריך להרגיש תלות מי המשפחה ה גרעינית שלי שעם לא נותנים שיהיה לי אינטרנט אל השם שלי וגם מנצלים אותי לרעה ויש ניתוקים בלי סוף בה הוט ואין שירות לקוחות מענה הוט עם החברה הכי גרועים בה שירות האינטרנט וגם סלולרי עם גם גנבים הוט יותר מי כול החברות זה חברה צרפתית הוט אפילו אין לעם סיבים אופטיים להוט הכול ישן בה הוטסגור
-
38.טוב שהודעתם שאוכל לעזוב (ל"ת)סופיה 05/2026/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
37.אלופים גם הפקידים יתעשרו,כל עובדי החברה מיליונרים ,שפו (ל"ת)יי 05/2026/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
36.השרות גרוע אנשים בורחים מהוא חבל על הכסף מי שיקנה את החצדוק 05/2026/17הגב לתגובה זו0 0שרות גרוע יחס אישי גרוע אין עם מי לדבר כאשר יש לך בעיה מה שכן יש עם מי לדבר כאשר הם רוצים שתקנה אצלהם תוכן התנתקתי מנה בא שלחי לקח את הציוד ואז החל מסע של שקרים אתה לא החזרת את הציוד ותחיוב בעד הציוד כמו קרציות לא עוזבים אותך חבל על הכסף מי שיקנה את החברה אנשים בורחים מהוטסגור
-
35.שתימכר ומהר, כל השירות על הפנים@@ 05/2026/16הגב לתגובה זו2 0מקווה שבהנהלה חדשה יורגש שינוי גדול ברמת השירות ונראה חברה אחרת משודרגת יותרסגור
- טען עוד
-
34.הבעליםניקול 05/2026/16הגב לתגובה זו2 0פטריק דרהי יהודי מיליארדר שבשביל שקל ירמוס כל דבר. איש חסר כבוד,לא אמין ,לזרוק אותו מהארץ מכל עיסקהסגור
-
33.החברה הכימנחם 05/2026/16הגב לתגובה זו2 0חברה הכי גרועה ,שקרנים ,שרות לקוחות גרוע ,הכי גרועים בשוק.סגור
-
32.אחרי שהצלחתי להתנתק מהוט בייסורים קשיםאייל 05/2026/16הגב לתגובה זו2 0התקשרו אלי מהדרג הבכיר יותר של מחלקת השימור והציעו לי הצעה אטרקטיבית מאוד, עניתי להם שגם אם יתנו לי את החבילה הכי שמנה שלהם חינם לכל החיים לעולם לא אחזור לסיוט הזה שנקרא הוטסגור
-
31.פטריק דרהי הרס כל מה שנגע בו. שיעוף מכאן! (ל"ת)ברכה 05/2026/15הגב לתגובה זו2 0סגור
-
30.נוכליםרוני 05/2026/14הגב לתגובה זו2 0עקצו חצי מדינה ליתחבר תמיד באהבה ניראה מי שרוצה ליתנתק מרור ומרוריםסגור
-
29.פלופאבי 05/2026/13הגב לתגובה זו2 0היו משלמים לי ולא הייתי לוקח את החברה הזוסגור
-
28.כל עובד ועובדת שעבד יותר מ 5 דקות בהוטרק אומר 05/2026/13הגב לתגובה זו2 0חייב ללהיכנס לכלא לכמה שנים.סגור
-
27.וגם הןט העבירה סדרות שוות ל v o d ואין מה לראות (ל"ת)וגם 05/2026/13הגב לתגובה זו2 0סגור
-
26.הגיע הזמן, הןט ביטלה המון ערוצים בלי פיצוי ללקוחות (ל"ת)שירי 05/2026/13הגב לתגובה זו3 0סגור
-
25.זה היה תענוג להתנתק מהוט. (ל"ת)אני 05/2026/13הגב לתגובה זו3 0סגור
-
24.הוט גנבו אותי במשך 10 שניםאחד שיודע 05/2026/13הגב לתגובה זו3 0חברת הנוכלים, עושקים וגנבים. לא יעזור לכם. בכל קונסטלציה לא נחזור להיות לקוחות של מי שעשק וגנב את כספנוסגור
-
23.אני עד היום לא מבין איך הוט שרדה והיא בחיים , חברה לא איורם 05/2026/12הגב לתגובה זו3 0מסכמים סכות תשלום חודשי ובפועל מקבלים יותר ויש להם תירוץ לכל דבר והכל שקרים ….סגור
-
22.זה סופה של חברה סוררת! גזלנית (ל"ת)לאמשנה 05/2026/12הגב לתגובה זו3 0סגור
-
21.הייתי אצלםדפי 05/2026/12הגב לתגובה זו3 0יום אחד רואה חשבונית של קרוב ל400 שקל שואלת אותם אומרים לי הצטרפת לספורט.... למחרת התנתקתי עברתי לפרטנר. עונים אחרי דקה, נותנים שירות ואין הפתעות בחשבוניותסגור
-
20.למה לרכוש חברה עם מוניטין כזה מפוקפקרון 05/2026/12הגב לתגובה זו7 0אם אפשר להקים בהרבה פחות חברה חדשה אמינה שתקעוץ לציבור?! הוט שהיא ההמשך למת"ב כאילו עמלו כל חייהם על תואר העסק הנכלולי והלא שירותי בישראל . נקווה שהרוכשים ( אם יהיו כאלה) יתמקדו קודם בשינוי תדמית ( זה כנראה יחייב מהפכים פרסונליים בניהול)!סגור
-
19.גם שקל זה יותר מדי לחברה הזו (ל"ת)חנן 05/2026/12הגב לתגובה זו5 0סגור
-
חברה פחחברה פח 05/2026/12הגב לתגובה זו1 0חבל.להשקיע בעוד כמה שנים תיהיה שווה מיליונים בודדיםסגור
-
18.מהארץ, הגיע הזמן (ל"ת)תנידו אותה גם החוצה 05/2026/12הגב לתגובה זו2 0סגור
-
17.חברות הביטוח משתלטות על כל המדינה ורשות התחרות נוחרת (ל"ת)משה 05/2026/12הגב לתגובה זו2 0סגור
-
16.כל הזמן תקלות (ל"ת)שרי 05/2026/12הגב לתגובה זו4 0סגור
-
15.הוטאליעזר 05/2026/12הגב לתגובה זו3 1כמה מתוק היה היום שנפתרתי מהוטסגור
-
14.מה חדש? כל בעל נכס בישראל מצפה לקבל פי 3 מהשווי האמיתי (ל"ת)בסטיונר 05/2026/11הגב לתגובה זו3 0סגור
-
13.שדרעי ילך לכל הרוחותמר כישלון 05/2026/11הגב לתגובה זו5 0אז אולי יהיה להם שירות נסבלסגור
-
12.הוט היא חברה בילתי נסבלת, הם קושרים את הלקוח כמו עלוקה (ל"ת)דוד 05/2026/11הגב לתגובה זו11 2סגור
-
11.בחינת מצבנ.א 05/2026/11הגב לתגובה זו4 0הוט יכולה להניב תשואה נאה אם תפתח את כל זרועות התקשורת שחלקן מנוון בשל חוסר בהשקעות ותקשורת נמדדת בהשקעות בקידמה שמשתנה בטווחי זמן קצרים.לצד זאת אומר שהמשקיעים שצויינו לא מתאימים לשוק התקשורת-בנקים וחברות ביטוח אינם שירותיים בתחום התקשורת כי רווחת הלקוח מישנית לעומת גריפת רווחים-מרכיב הקידמה למדינה פחות חשוב להם אלא איפה אפשר לעשות יותר כסף ולכן מהטעם הזה הייתי מחפש הייטקיסט שהקידמה בנפשו. אדם חוקר שחושב מחוץ לקופסה הוא מסוג המנהלים שצריכים בתחום התקשורת.סגור
-
10.HzHz 05/2026/11הגב לתגובה זו5 0בדרך להימכר הם פשוט לא עונים למכירהסגור
-
9.הוטאופיר 05/2026/11הגב לתגובה זו8 0חבל שלא פשטו רגל וידסגור
-
8.שקל לא היתי משלם אחרי מה שעברתי איתםאיל 05/2026/11הגב לתגובה זו9 1מכוונים לשוק ספציפי מאד. ידוע למיסגור
-
7.לקוחות שבוייםיוסף טל עמי 05/2026/11הגב לתגובה זו5 1מה קורה עם לקוחות מעל שנים רבות ונאמנות לחברה זורקים אותנו כמו קליפות של תפוזים נוכלים .. ????סגור
-
6.מגיע לעםמיכאל 05/2026/11הגב לתגובה זו3 0אחרי שה עשו לי בעיות עם אפוטרופוס שלו רצו לעשות אל אשם שלי שאני יטפל בה תטקלות וכול הזמן המשפחה שלי היו צריכים לערוץ אחרי הדברים שלי שיש לי צרכים מיוחדים לא רצו שיהיה אל אשם האינטרנט חברה מגעילה הוט פשוט מאודסגור
-
5.ואתם המנויים תמשיכו לשלם על הבל הבלים (ל"ת)חי 05/2026/11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.לא כדאי אין שירותחחי 05/2026/11הגב לתגובה זו7 1חחחסגור
-
3.הם צריכים לשנות את השםפנסיונר 05/2026/11הגב לתגובה זו6 0ובשום אופן לא להשתמש במילה 'הוט' המילה הזאת איך שאני שומע אותה אני מנתק מגע אוסף של רמאים תחמנים שקרניםסגור
-
2.ממש לא כמו בחו"לאזרח 05/2026/11הגב לתגובה זו7 0חברה ידועה כנותנת השירות הגרועה בישראלסגור
-
1.חברת פח אמיתית (ל"ת)רוני 05/2026/11הגב לתגובה זו9 0סגור
-
חב' פח שעושים מיליארדים מהציבור הפרייר (ל"ת)חי 05/2026/11הגב לתגובה זו8 1סגור



