השוק

רעידת אדמה בשוק התקשורת: הוט בדרך להימכר ב-2 מיליארד שקל

מהלך אסטרטגי בהובלת המנכ"לית טל גרנות עשוי להעביר את השליטה לידי גופים מוסדיים מובילים. במוקד: פער של מיליארדי שקלים בין הערכות השווי של הרוכשים לבין דרישת הבעלים פטריק דרהי

טל גרנות גולדשטיין (צילום אוהד רומנו)
מנכ"לית HOT, טל גרנות, מובילה מהלך אסטרטגי לרכישת עסקי הטלוויזיה והתשתית של החברה מידי פטריק דרהי, בשיתוף קבוצת גופים מוסדיים מובילים. הקבוצה המתגבשת כוללת את חברות הביטוח מגדל, הראל, הפניקס וכלל ביטוח, לצד הזרועות להשקעות ריאליות של בנק הפועלים (פועלים אקוויטי) ומזרחי טפחות (מזרחי אינווסט).
במוקד המגעים עומדת סוגיית השווי. הגופים המוסדיים מעריכים את פעילות הטלוויזיה, האינטרנט והחשמל של HOT בכ-2 מיליארד שקל. מאחר שלחברה חוב המיוחס לפעילות זו בגובה של כמיליארד שקל, השווי נטו של העסקה בעיני הרוכשים עומד על כמיליארד שקל בלבד.
עם זאת, קיים פער משמעותי מול ציפיות הבעלים. לפי הפרסום הבוקר (שני) ב"כלכליסט", פטריק דרהי שואף לקבל עבור הפעילות סכום גבוה בהרבה, הנע בין 3 ל-3.5 מיליארד שקל, כך שהפי לסגירת העסקה עומד על מיליארדי שקלים.
המכירה המתוכננת מתבצעת במקביל לניסיונות להשלים את עסקת HOT מובייל, הצפויה להימכר לדלק ישראל, בנק לאומי ושותפים נוספים תמורת כ-1.65 מיליארד שקל. פעילות הטלוויזיה המועמדת למכירה מבוססת על בסיס לקוחות של כ-700 אלף מנויי כבלים. העסקה כוללת גם את החטיבה העסקית (בסלולר ובקווי), נכסים שמוערכים בכחצי מיליארד שקל נוספים והרוכשים עשויים למכור אותם בנפרד בעתיד.
אחד האתגרים המרכזיים בעסקה הוא הצורך בהשקעה מסיבית בתשתיות: המעבר המלא של הלקוחות מרשת הכבלים המיושנת לתשתית הסיבים של IBC דורש הון נוסף המוערך ב-500 עד 600 מיליון שקל. על פי המתווה המוצע, גרנות צפויה לשמש כשותפה מנהלת בקבוצת הרכישה, במודל דומה להשתלטות המוסדיים על חברת "דן" לפני מספר שנים. כרגע, למרות ההתארגנות, סיכויי ההבשלה של העסקה מוגדרים כבינוניים.
 
תגובות לכתבה(41):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 39.
    הוט שירות הכי גרוע בעולם
    מיכאל 05/2026/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוט אין לעם יחס ללקוחות כמוני עם יודעים לנצל אותי עם הסיביים האופטיים שאני לא רוצים שיהיה לי חשבון אל האשם שלי עושים לי בעיות עם אפוטרופוס שאני לא יטפל בבעיה לבד שאני צריך להרגיש תלות מי המשפחה ה גרעינית שלי שעם לא נותנים שיהיה לי אינטרנט אל השם שלי וגם מנצלים אותי לרעה ויש ניתוקים בלי סוף בה הוט ואין שירות לקוחות מענה הוט עם החברה הכי גרועים בה שירות האינטרנט וגם סלולרי עם גם גנבים הוט יותר מי כול החברות זה חברה צרפתית הוט אפילו אין לעם סיבים אופטיים להוט הכול ישן בה הוט
    סגור
  • 38.
    טוב שהודעתם שאוכל לעזוב (ל"ת)
    סופיה 05/2026/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    אלופים גם הפקידים יתעשרו,כל עובדי החברה מיליונרים ,שפו (ל"ת)
    יי 05/2026/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 36.
    השרות גרוע אנשים בורחים מהוא חבל על הכסף מי שיקנה את הח
    צדוק 05/2026/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרות גרוע יחס אישי גרוע אין עם מי לדבר כאשר יש לך בעיה מה שכן יש עם מי לדבר כאשר הם רוצים שתקנה אצלהם תוכן התנתקתי מנה בא שלחי לקח את הציוד ואז החל מסע של שקרים אתה לא החזרת את הציוד ותחיוב בעד הציוד כמו קרציות לא עוזבים אותך חבל על הכסף מי שיקנה את החברה אנשים בורחים מהוט
    סגור
  • 35.
    שתימכר ומהר, כל השירות על הפנים
    @@ 05/2026/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מקווה שבהנהלה חדשה יורגש שינוי גדול ברמת השירות ונראה חברה אחרת משודרגת יותר
    סגור
  • טען עוד
  • 34.
    הבעלים
    ניקול 05/2026/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פטריק דרהי יהודי מיליארדר שבשביל שקל ירמוס כל דבר. איש חסר כבוד,לא אמין ,לזרוק אותו מהארץ מכל עיסקה
    סגור
  • 33.
    החברה הכי
    מנחם 05/2026/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברה הכי גרועה ,שקרנים ,שרות לקוחות גרוע ,הכי גרועים בשוק.
    סגור
  • 32.
    אחרי שהצלחתי להתנתק מהוט בייסורים קשים
    אייל 05/2026/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    התקשרו אלי מהדרג הבכיר יותר של מחלקת השימור והציעו לי הצעה אטרקטיבית מאוד, עניתי להם שגם אם יתנו לי את החבילה הכי שמנה שלהם חינם לכל החיים לעולם לא אחזור לסיוט הזה שנקרא הוט
    סגור
  • 31.
    פטריק דרהי הרס כל מה שנגע בו. שיעוף מכאן! (ל"ת)
    ברכה 05/2026/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 30.
    נוכלים
    רוני 05/2026/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עקצו חצי מדינה ליתחבר תמיד באהבה ניראה מי שרוצה ליתנתק מרור ומרורים
    סגור
  • 29.
    פלופ
    אבי 05/2026/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היו משלמים לי ולא הייתי לוקח את החברה הזו
    סגור
  • 28.
    כל עובד ועובדת שעבד יותר מ 5 דקות בהוט
    רק אומר 05/2026/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חייב ללהיכנס לכלא לכמה שנים.
    סגור
  • 27.
    וגם הןט העבירה סדרות שוות ל v o d ואין מה לראות (ל"ת)
    וגם 05/2026/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 26.
    הגיע הזמן, הןט ביטלה המון ערוצים בלי פיצוי ללקוחות (ל"ת)
    שירי 05/2026/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 25.
    זה היה תענוג להתנתק מהוט. (ל"ת)
    אני 05/2026/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 24.
    הוט גנבו אותי במשך 10 שנים
    אחד שיודע 05/2026/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    חברת הנוכלים, עושקים וגנבים. לא יעזור לכם. בכל קונסטלציה לא נחזור להיות לקוחות של מי שעשק וגנב את כספנו
    סגור
  • 23.
    אני עד היום לא מבין איך הוט שרדה והיא בחיים , חברה לא א
    יורם 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מסכמים סכות תשלום חודשי ובפועל מקבלים יותר ויש להם תירוץ לכל דבר והכל שקרים ….
    סגור
  • 22.
    זה סופה של חברה סוררת! גזלנית (ל"ת)
    לאמשנה 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 21.
    הייתי אצלם
    דפי 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יום אחד רואה חשבונית של קרוב ל400 שקל שואלת אותם אומרים לי הצטרפת לספורט.... למחרת התנתקתי עברתי לפרטנר. עונים אחרי דקה, נותנים שירות ואין הפתעות בחשבוניות
    סגור
  • 20.
    למה לרכוש חברה עם מוניטין כזה מפוקפק
    רון 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אם אפשר להקים בהרבה פחות חברה חדשה אמינה שתקעוץ לציבור?! הוט שהיא ההמשך למת"ב כאילו עמלו כל חייהם על תואר העסק הנכלולי והלא שירותי בישראל . נקווה שהרוכשים ( אם יהיו כאלה) יתמקדו קודם בשינוי תדמית ( זה כנראה יחייב מהפכים פרסונליים בניהול)!
    סגור
  • 19.
    גם שקל זה יותר מדי לחברה הזו (ל"ת)
    חנן 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • חברה פח
    חברה פח 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל.להשקיע בעוד כמה שנים תיהיה שווה מיליונים בודדים
    סגור
  • 18.
    מהארץ, הגיע הזמן (ל"ת)
    תנידו אותה גם החוצה 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 17.
    חברות הביטוח משתלטות על כל המדינה ורשות התחרות נוחרת (ל"ת)
    משה 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    כל הזמן תקלות (ל"ת)
    שרי 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 15.
    הוט
    אליעזר 05/2026/12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כמה מתוק היה היום שנפתרתי מהוט
    סגור
  • 14.
    מה חדש? כל בעל נכס בישראל מצפה לקבל פי 3 מהשווי האמיתי (ל"ת)
    בסטיונר 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 13.
    שדרעי ילך לכל הרוחות
    מר כישלון 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אז אולי יהיה להם שירות נסבל
    סגור
  • 12.
    הוט היא חברה בילתי נסבלת, הם קושרים את הלקוח כמו עלוקה (ל"ת)
    דוד 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    11 2
    סגור
  • 11.
    בחינת מצב
    נ.א 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוט יכולה להניב תשואה נאה אם תפתח את כל זרועות התקשורת שחלקן מנוון בשל חוסר בהשקעות ותקשורת נמדדת בהשקעות בקידמה שמשתנה בטווחי זמן קצרים.לצד זאת אומר שהמשקיעים שצויינו לא מתאימים לשוק התקשורת-בנקים וחברות ביטוח אינם שירותיים בתחום התקשורת כי רווחת הלקוח מישנית לעומת גריפת רווחים-מרכיב הקידמה למדינה פחות חשוב להם אלא איפה אפשר לעשות יותר כסף ולכן מהטעם הזה הייתי מחפש הייטקיסט שהקידמה בנפשו. אדם חוקר שחושב מחוץ לקופסה הוא מסוג המנהלים שצריכים בתחום התקשורת.
    סגור
  • 10.
    Hz
    Hz 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בדרך להימכר הם פשוט לא עונים למכירה
    סגור
  • 9.
    הוט
    אופיר 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    חבל שלא פשטו רגל ויד
    סגור
  • 8.
    שקל לא היתי משלם אחרי מה שעברתי איתם
    איל 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מכוונים לשוק ספציפי מאד. ידוע למי
    סגור
  • 7.
    לקוחות שבויים
    יוסף טל עמי 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מה קורה עם לקוחות מעל שנים רבות ונאמנות לחברה זורקים אותנו כמו קליפות של תפוזים נוכלים .. ????
    סגור
  • 6.
    מגיע לעם
    מיכאל 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחרי שה עשו לי בעיות עם אפוטרופוס שלו רצו לעשות אל אשם שלי שאני יטפל בה תטקלות וכול הזמן המשפחה שלי היו צריכים לערוץ אחרי הדברים שלי שיש לי צרכים מיוחדים לא רצו שיהיה אל אשם האינטרנט חברה מגעילה הוט פשוט מאוד
    סגור
  • 5.
    ואתם המנויים תמשיכו לשלם על הבל הבלים (ל"ת)
    חי 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לא כדאי אין שירות
    חחי 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    7 1
    חחח
    סגור
  • 3.
    הם צריכים לשנות את השם
    פנסיונר 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ובשום אופן לא להשתמש במילה 'הוט' המילה הזאת איך שאני שומע אותה אני מנתק מגע אוסף של רמאים תחמנים שקרנים
    סגור
  • 2.
    ממש לא כמו בחו"ל
    אזרח 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חברה ידועה כנותנת השירות הגרועה בישראל
    סגור
  • 1.
    חברת פח אמיתית (ל"ת)
    רוני 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • חב' פח שעושים מיליארדים מהציבור הפרייר (ל"ת)
    חי 05/2026/11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור