השוק

חברת הענק בגל פיטורים של 21 אלף עובדים: "ה-AI הביא להפחתה"

המעבר המהיר לבינה מלאכותית הוביל לגל פיטורים חסר תקדים בענקית השבבים, שנפרדה מ-13% מכוח האדם שלה. כעת נחשף המחיר הכלכלי הכבד שהיא משלמת על המהלך הדרמטי
פיטורים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
ענקית הטכנולוגיה אורקל הפכה לאחת החברות המדוברות ביותר בשנתיים האחרונות, וחוותה זינוק היסטורי במחיר המניה בספטמבר האחרון. המשקיעים, שתחילה שמחו מהעליות הרצופות של החברה במחית הראשונה של שנת 2025, חוו הפסדים קשים כאשר מניית אורקל המשיכה להציג מגמה שלילית. לאחר מאבק ואף זינוק של המניה, נכון לרגעים אלו היא איבדה 15% מערכה מאז תחילת השנה.
מצבה הקשה של החברה בחודשים האחרונים הוביל להחלטות קשות מצד הנהלת החברה, שנאלצה להיפרד מאחוז גדול מכוח האדם שלה. נתונים חדשים שנחשפו מראים כי החברה קיצצה כ-21,000 משרות בשנה החולפת, כ-13% מכלל העובדים בחברה. קיצוץ המשרות הרחב נעשה בין היתר בעקבות שילוב בינה מלאכותית. מטעם החברה לא מנסים להתכחש למהלך, ובהודה שנשלחה ביום שני האחרון נמסר: "אימוץ ופריסת טכנולוגיות AI לאורך הפעילות שלנו הביאו, ויכולים להמשיך להביא, להפחתה בכוח העבודה שלנו".
אך הפיטורים של אורקל לא היו זולים. כידוע, החברה מחוייבת לספק כספים עבור כל עובד שנאלץ לארוז את חפציו, וכשמדובר באלפי עובדים - הסכומים מצטברים לסכומי עתק. נודע כי העליות של אורקל בעקבות הקיצוצים הגיעו לסכום של כ-1.8 מיליארד דולר.
קבוצת החומרה של החברה ספגה את השינוי הגדול ביותר, לאחר שכ-30% מהעובדים בקבוצה נאלצו לעזוב את החברה בשנה החולפת. גם עובדים רבים מתחום המכירות והשיווק עזבו, לאחר קיצוץ של כ-6,000 משרת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה