השוק

בשורה למשקיעים: מס הרכישה יירד ל-5%

ועדת הכספים אישרה: מס הרכישה למשקיעים יוחזר מ-8% כיום לרמתו הקודמת בכפוף לאישור הכנסת. דיל עם יו"ר הועדה גפני – הגדלת המענקים למשפחות מרובות ילדים בתמורה
מערכת אייס | 
דירות באזור תל אביב (צילום unsplash)
במסגרת אישור תוכנית הסיוע והמענקים ועדת הכספים של הכנסת אישרה הפחתת מס הרכישה לרוכשי דירה להשקעה. הוראת השעה שנחקקה בתקופת שר האוצר הקודם, משה כחלון, והעלתה את שיעורי מס הרכישה - תפקע בימים הקרובים, במקום במועד הפקיעה המקורי שלה, 31 בדצמבר 2020. 
אישור הפחתת מס הרכישה נעשה לבקשתו של שר האוצר כץ שביקש להקדים כמה שניתן את הפחתת המס במטרה לעודד משקיעים לחזור לשוק הנדל"ן אחרי הרחקתם בשנים האחרונות והיא נעשתה בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי של הוועדה. יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, הביע התנגדות להכנסת הנושא להצעת החוק, אבל לאחר ששר האוצר, ישראל כ"ץ, נתן את הסכמתו לתשלום מענק חד-פעמי גם לילד הרביעי במשפחה ואילך, הצביע גם גפני בעד ההצעה בנושא מס הרכישה. ההחלטה כפופה לאישור של מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.
נכון להיום, מס הרכישה למי שרוכש דירה שאינה דירתו היחידה עומד על 8% מהשקל הראשון ועד למחיר של כ-5.3 מיליון שקל. מעל סכום זה, המס קופץ ל-10%. בעקבות ביטול הוראת השעה, מס הרכישה יעמוד ככל הנראה על כ-5% עד לסכום של כ-1.7 מיליון שקל, 6% עד לסכום של כ-3.5 מיליון שקל, 7% מעל 3.5 מיליון שקל ומדרגת המס של 8% תחול רק מסכום של כ-5.3 מיליון שקל. מס בשיעור של 10% יחול רק על סכום של מעל 16 מיליון שקל.
בשנה שעברה רכשו משקיעים כ-14 אלף דירות בלבד, לעומת יותר מ-30 אלף דירות להשקעה שנרכשו בשנת 2015 - רובן ערב כניסת ההוראה החדשה לתוקף. לפי נתונים שהציג האוצר, רכישות המשקיעים באפריל האחרון הסתכמו ב-245 דירות בלבד, שפל היסטורי וירידה חדה של 76% בהשוואה לאפריל 2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה