השוק

מנכ"ל חודש אוגוסט: אורי לוין, האיש שניווט את ספינת דיסקונט במשבר

הבנקים נקלעו לליבת סערת המשבר הכלכלי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וספגו ירידה של עשרות אחוזים בהכנסות וברווחים; בנק דיסקונט, בניהולו של אורי לוין, שרד את התקופה על הצד הטוב ביותר

מערכת ice |  1
אורי לוין, מנכ"ל דיסקונט (צילום רמי זרנגר)
משבר הקורונה הביא מכה אנושה לבנקים, שספגו פגיעה משמעותית ברווח הנקי בשל הגידול בהוצאות להפסדי האשראי, כשהפגיעה בהכנסות מאלצת את המנכ"לים למצוא דרכים יצירתיות לצמצם את הנזק.
על אף האתגר, בנק דיסקונט, בניהולו של אורי לוין, חתם את המחצית של 2020 עם רווח נקי של כ-453 מיליון שקל, לעומת 950 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019. אמנם מדובר בירידה של כ-52%, אך בהשוואה למתחריו הפגין את האיתנות הגבוהה ביותר מול הקורונה, ויכול לסכם תקופה קצת יותר מוצלחת. על כן, לוין הוא מנכ"ל חודש אוגוסט של אתר "אייס".
בין הצעדים היצירתיים שהוביל דיסקונט בראשות לוין בעת המשבר, היה אפשרות הארכת מסגרת הזמן להחזרי המשכנתא בשנה, במטרה לאזן את גובה התשלומים בשנה שלאחר ההקפאה. שירות אחר שהבנק החליט להציע ללקוחותיו הוא "הלוואת השלמת משכורת", במסגרתה יקבל הלווה סכום של עד 6,000 ש"ח מדי חודש למשך תקופה של עד חמישה חודשים, שעל פי הבנק לא תישא ריבית. לאחר מכן, יתחיל הלקוח להחזיר את ההלוואה בפריסה של 24 עד 36 תשלומים. 
אורי לוין, טייס בחיל האוויר בעברו, בעל תואר ראשון משולב בהנדסת מחשבים ובמדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון בהצטיינות בלונדון ביזנס סקול. בסיום לימודיו עבד בלונדון במשך 6 שנים כיועץ אסטרטגי במקינזי לונדון. לאחר מכן עבר לבנק הפועלים, תחילה כעוזר אישי למנכ"ל ולאחר מכן כמנהל האסטרטגיה, השיווק והפיתוח העסקי בחטיבה העסקית של הבנק. לאחר כשנתיים עזב את הבנק ומונה למנכ"ל קבוצת ISP, שמרכזה בשוויץ, המתמחה בשירותים פיננסיים ללקוחות פרטיים ומוסדיים ברחבי העולם. בהמשך הקריירה, מונה לסמנכ"ל בכיר ולראש החטיבה לתכנון, אסטרטגיה וכספים בבנק דיסקונט. שנתיים אחר כך מונה למנכ"ל בנק דיסקונט בניו יורק, וביוני 2019 נבחר על ידי דירקטוריון דיסקונט לכהן בתפקיד המנכ"ל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ‏‏אורי לוין בן דיסקונט (ל"ת)
    ‏אילנה מימון 09/2020/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור