השוק

ההסתבכות, החובות והטענות ל"מצגי שווא": בית המשפט אישר הקפאת הליכים לקבוצת הנדל"ן של אלדד פרי

לאחר שהוגשה הבקשה למינוי נאמן זמני לקבוצה של אלדד פרי בגין חובות של מאות מיליוני שקלים, בית המשפט המחוזי החליט כי החברה תיכנס להקפאת הליכים, כדי להביאה להליך שיקום כלכלי והשבת החובות לנושיה
שרון טל |  1
אלדד פרי (צילום מתוך אתר פרי נדלן)
ההסתבכות של קבוצת הנדל"ן אלדד פרי בבעלות היזם נושא שם החברה, הותירה בור של כחצי מיליארד שקל לצד חשש כי הרוכשים בפרויקטי החברה לא יזכו לראות תמורה לכספם, או לקבלו בחזרה. לפני כחודש פרסמנו ב-ice  כי הממונה על המכר קבע עיצום כספי על קבוצת הנדל"ן, לאחר שרוכשים בפרויקטים של פרי דיווחו כי החברה שבבעלותו ביטלה המחאות במאות אלפי שקלים שנרשמו לטובת הראשונים.
בהמשך לכך, הממונה על המכר הודיע כי יטיל את הקנס בגובה 800 אלף שקל בגין ליקויים בהתנהלות החברה, תוך טענה כי ניסתה לעקוף את חוק המכר באמצעות מיצג של קבוצת רכישה. בנוסף, דרש הממונה על המכר מתווה לתיקון הליקויים.
השבוע הגישה חברת "גמי וחיים בע"מ" בבעלות איש העסקים השוויצרי חיים חמו, בקשה למינוי נאמן זמני לפרי נדל"ן, בטענה כי היא נושה של קבוצת אלדד פרי. גמי החייבת לה לטענתם 218 מיליון שקל, לצד כ-300 מיליון שקל החייבת לנושים נוספים. "גמי וחיים" רכשה 40% ממניות פרי נדל"ן בתחילת השנה, וטענה כי הלוותה לאלדד פרי את הסכום על סמך "מצגי שווא". היום (ה') בית המשפט המחוזי מרכז צפוי לדון בבקשת חברת גמי וחיים לפתיחה בהליכים, ולבחון לבחון את האפשרות לשיקומה של הקבוצה.  
הבוקר (ה'), קבוצת אלדד פרי הסכימה למתן צו לפתיחת הליכים ולמינוי נאמן זמני "מתוך מטרה לאפשר לחברה להתייצב ולנקוט בהליך שיקום והבראה, כדי למנוע את קריסתה של החברה לטובת כל הצדדים". הכונס הרשמי צפוי להציע מועמדים לתפקיד הנאמן, ובית המשפט אישר היום את כניסת החברה להקפאת הליכים. 
קבוצת אלדד פרי הוקמה בשנת 2013 כיזמית קבוצות רכישה. השנה הודיעה כי היא עוברת למודל של יזמות כחלק משינוי ארגוני, ובמסגרת זאת גייסה את איש העסקים השוויצרי חיים חמו, שרכש 40% ממניותיה של פרי. חודשים לאחר מכן, פנתה החברה של חמו "גמי וחיים" נגד קבוצת אלדד פרי תוך דרישה למינוי נאמן זמני בגין הצטברות חובות של מאות מיליונים.
קבוצת אלדד פרי מעורבת כיום בהקמה של כ-3,000 יחידות דיור ברחבי הארץ בכ-20 פרויקטים שונים למגורים ומחזיקה בקרקעות בשווי מאות מיליוני שקלים. אולם נוכח מצבה הפיננסי, סביר להניח כי אם לא תיכנס להליך הבראה, לא תוכל להשלים את הפרויקטים על פי הנדרש, מה שעלול להותיר רוכשים רבים ללא כספם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמאלנים מאפיונרים? לא חדש,
    שלח את לפיד 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כול השמאלנים נוכלים, רמאים, גנבים ובוגדים.
    סגור