השוק

"מהפכה צרכנית": הבנקים יידרשו לחשוף את התשואה לתיקי ההשקעות של הלקוחות

רשות ני"ע והפיקוח על הבנקים דורשים מהבנקים לחשוף את התשואות שמניבים שירותי יעוץ ההשקעות. מטרת המהלך היא להיטיב עם הצרכנים באמצעות שיקוף נתוני תיקי ניירות הערך שלהם בבנקים ולאפשר להם לבחון את השקעותיהם
אנגלינה יוסים | 
יור רשות ניירות ערך ענת גואטה (צילום ענבל מרמרי)
רשות ניירות ערך והפיקוח על הבנקים מחייבים את הבנקים לחשוף את התשואות שמניבים שירותי יעוץ ההשקעות. רשות ניירות ערך והפיקוח על הבנקים פרסמו היום (שלישי) חוזר, לפיו על הבנקים לפרסם לציבור את ביצועי תיקי ניירות הערך, על מנת לאפשר השוואות של ביצועים ותשואות בין מכשירי השקעה שונים. לפי הערכה כללית קיימים כ-400 אלף בני אדם בישראל שצורכים ייעוץ השקעות מהבנקים עם יותר מ-300 מיליארד שקל מושקעים.
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, מובילה את החוזר שמטרתו להיטיב עם הצרכנים באמצעות שיקוף נתוני תיקי ניירות הערך שלהם בבנקים. המהלך צפוי להגביר את התחרות ועשוי לקדם מהפכה צרכנית - שיקוף הנתונים יאפשר לצרכנים לשפר את תיקי ניירות הערך שלהם, כמו גם לאפשר ניידות של לקוחות בין מכשירי השקעה וגופי השקעה הקיימים בשוק.
החוזר מציע לבנקים למדוד את ביצועי התיק במונחי תשואה שתחושב בשיטת TWR - שיטת התשואה המקובלת במרבית מכשירי ההשקעה בשוק ההון בארץ ובעולם. הפיקוח על הבנקים אשר שותפים לעמדת הרשות, פועלים להסדיר נושא זה לכלל לקוחות הבנקים.
בחוזר הוסבר כי "שירות ייעוץ השקעות כרוך במהותו בקבלת החלטות השקעה על ידי הלקוח המיועץ המתבססות בחלק משמעותי מהן, על חוות הדעת והמלצות בעל הרישיון הנותן את השירות. למידע אליו נחשף המשקיע קיימת השפעה מהותית על החלטותיו בנוגע לשירות שניתן לו ולכן קיימת חשיבות רבה לשקיפותם של נתונים מהותיים הנוגעים לפעילות ואיכות הביצועים בחשבון המיועץ אשר יאפשרו ללקוח לבחון את אלטרנטיבות ההשקעה השונות".
אף שאין חובה חוקית המורה על העברת המידע ללקוח, "שיעור התשואה שהשיא חשבון ניירות הערך הוא מידע בסיסי וחשוב ללקוחות המקבלים שירותים של ייעוץ השקעות מתאגיד בנקאי שבחזקתו קיים המידע המהווה את הבסיס לחישוב התשואה וזאת, אף אם לא כל הפעולות שנעשו בחשבון ננקטו בהכרח על פי הייעוץ שקיבל, בלעדיו לא יוכל הלקוח להשוות בין חלופות שונות הקיימות בפניו ולבחור בעדיפה שבהן", הוסיפו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה