השוק

אי.די.בי ניו יורק: הקורונה חתכה את הרווח הנקי ברבעון השלישי ביותר מ-55%

הדו"ח הרבעוני של הבנק משקף זינוק חד של בהוצאות על הפסדי אשראי מאז תחילת משבר הקורונה לצד עלייה בהיקף האשראי, הפיקדונות וסך ההון. בבנק משדרים אופטימיות ומציינים כי מדובר בדו"ח המשקף איתנות בתקופת אי ודאות
רועי בהריר-פרל | 
זיו בירון, מנכ"ל דיסקונט ניו-יורק (צילום רמי זרניגר)
משבר הקורונה ניכר מאוד בתוצאות במציג בנק אי.די.בי ניו יורק - הבנק הישראלי הגדול ביותר בארצות הברית - בדו"ח ברבעון השלישי לשנת 2020: בשורה התחתונה, הבנק דיווח על רווח נקי של 13.2 מיליון דולר ברבעון זה - ירידה 55.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז עמד הרווח הנקי של הבנק על 29.8 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון השני של 2020, מדובר בירידה של 37%. התשואה להון של אי.די.בי ניו ירוק הסתכמה במהלך הרבעון החולף ב-4.7%, לעומת 11.3% ברבעון המקביל אשתקד ו-7.7% ברבעון הקודם.
גם בשורה העליונה ניתן לראות את השפעות המשבר: הכנסות הבנק ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו ב-70.4 מיליון דולר - ירידה של 18.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2019, אז עמדו ההכנסות על 86.7 מיליון דולר. ההוצאות בגין הפסדי אשראי קפצו במהלך הרבעון החולף בלא פחות מ-139%, מ-4.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019 ל-9.8 מיליון דולר ברבעון החולף.  בתשעת החודשים של 2020 הסתכמו הוצאות הבנק בגין הפסדי אשראי ב-27.3 מיליון דולר - זאת, בהשוואה ל-7.9 מיליון דולר בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.
עם זאת, בבנק מעדיפים להסתכל על חצי הכוס המלאה ומדגישים בדו"ח את הירידה בהוצאות התפעוליות (ירידה של 6.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד) ובמיוחד את העלייה בסך הפקדונות מ-7.9 מיליארד ברבעון השלישי של 2019 ל-8.8 מיליארד ברבעון החולף, בהיקף האשראי (7.1 מיליארד דולר השנה, לעומת 6.8 מיליארד דולר אשתקד) ובסך ההון, שעמד בסוף הרבעון השלישי של 2020 על 1.1 מיליארד דולר - עלייה של 8.4% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
"תוצאות אי. די. בי. ניו יורק ברבעון השלישי ובתשעת החודשים של 2020, משקפות את איתנות הבנק ובסיס לקוחותיו בתקופת אי הוודאות הכלכלית הנוכחית", ציין הבנק בדו"ח, "הצמיחה בתיק האשראי ובפיקדונות הלקוחות תרמו להמשך התחזקותו של המאזן. ברבעון השלישי של 2020 הבנק המשיך ביישום המיקודים האסטרטגיים שלו ובהם צמיחת אשראי במגזרים שבליבת הפעילות, טרנספורמציה של מערכות המחשוב, בדגש על מערכות ניהול סיכונים וניהול לקוחות, וכן שינויים ושיפורים בתרבות הארגונית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה