השוק

יו"ר ועד סלקום מתייצבת לצד אלשטיין ורומזת בראיון ל-ice: "יש שם אולי אינטרסים מעבר"

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום, לא מוכנה לוותר בקלות על אדוארדו אלשטיין, מי שהיה בעל השליטה על דיסקונט השקעות שמחזיקה בסלקום: "לקחת אדם ציוני שהניח מיליארדים, ועמד תמיד בכל ההתחייבויות שלו ואז לעשות לו תכסיס כזה?"
יהודה לוינגר |  1
מיה יניב (צילום וועד סלקום)
הקרב על דסק"ש מגיע לשיאו. לאחר שמחזיקי האג"ח סירבו להצעתו של בעל השליטה הנוכחי, אדוארדו אלשטיין והצביעה בעד הצעתה של קבוצת "מגה אור" בראשות צחי נחמיאס, הדיון הגיע לבית המשפט שיוביל להכרעה. ההצעה של אלשטיין, שהייתה גבוהה מהצעתו של נחמיאס, נדחתה על ידי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי (המחזיקה בשליטה על דסק"ש) וזאת, לטענתם, כי ישנו חשש שאלשטיין לא יוכל לגייס את הסכום.
במהלך הדיון בבית המשפט שבוע שעבר, העלה גם השופט את תמיהתו על כך שההצעה של אדוארדו אלשטיין הייתה גבוהה בעשרות מיליונים מזו של צחי נחמיאס, ואמר: "מגה אור בכלל רוצים את דסק"ש?", תמיהה זו של השופט מביעה עת עיקר הקרב לפי יו"ר וועד סלקום, מיה יניב, שבאופן הצהרתי ומפתיע הגיעה לבית המשפט לתמוך באלשטיין (דקס"ש בעלת השליטה בסלקום).
כזכור, ברקע הדברים החלטת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי לאשר את רכישת השליטה בדסק"ש על ידי מגה אור. ההחלטה עברה ברוב גורף של 90% ממחזיקי האג"ח. מגה אור תרכוש 70% ממניות דסק"ש ותהיה בעלת השליטה על מניות החברה. קבוצת המשקיעים בראשות מגה אור תעביר אליה את השליטה בתמורה ל-950 מיליון שקל.
אלשטיין שהיה בעל השליטה בדסק"ש ב-6 השנים האחרונות, אך איבד לפני חודשיים את השליטה עם התפרקותה של אי.די.בי ומינוי נאמן וכונסי נכסים, הציע סכום גבוה יותר עבור רכישת מניות השליטה. הצעתו נדחתה לאחר שמחזיקי האג"ח העלו חשש כי אלשטיין לא יצליח לגייס את הסכום.
בראיון ל-ice, מסבירה יניב את מאחורי הקלעים של המהלך להתייצבות לצד אלשטיין, על הכוח של הוועד נגד העסקה, ולמה בעצם מחזיקי האג"ח לא מעוניינים בהצעה הגבוהה יותר של אלשטיין? 
אדוארדו אלשטיין. צילום: ויקיפדיה
"האינטרס של העובדים זה אדוארדו שמאמין בחברה ורוצה לפתח"
אם מחזיקי האג"ח לא סומכים על אלשטיין, אז למה את בעצם כן? "כשעושים עסקה עם גוף או עם בן אדם יש איזשהו אקט של הבנה של מה היה קודם ומה היה פעם, ואז מול זה בוחנים מה יקרה ואם יש לסמוך על אותו אדם. לגבי אלשטיין, הוא עמד בעבר בכל התחייבויות שלו, וזו לא בעיה לעגן משפטית מה יקרה אם לא יעמוד בהתחייבות שלו, למרות שזה אף פעם לא קרה. אלשטיין היה בשבילנו, העובדים, גם כשלא הייתה תקווה. כך, למשל, שנה שעברה שהעובדים קיבלו באופן דרמטי הדלפה מהדירקטוריון של סלקום על פיטורים של 1,300 עובדים דקה לפני החגים. מי שבסופו של דבר עבד מאחורי הקלעים היה אלשטיין שביחד איתי סייע למצב. הוא לא רק איש עסקים הוא גם בן אדם".
אז למה בכל זאת מנסים להדיח אותו? "לתפיסתי יש שם איזה אינטרסים אחרים מעבר. הרי זה פשוט הזוי כי הוא מציע הצעה גבוהה יותר וטובה יותר. גם במהלך הדיון עלה אחד מהמשתתפים לדבר והצביע עליי כאחת מאלו 'שסרים למרותו של אדוארדו'. אני לא סרה לאף בן אדם, אין לי בוס, ורק העובדים הם הבוסים שלי. זה רק מראה לך כמה מחפשים כל פינה כדי לבוא ולנסות ולקחת מהאיש הזה את השליטה שהוא השקיע בה מיליארדים".
בסופו של דבר, את כיו"ר וועד צריכה לדאוג לעובדים, אז מה זה משנה לך מי בעל השליטה? "נחמיאס כבר אמר שהוא ימכור את סלקום. תראה את 'פרטנר' למשל, שעומדת למכירה על המדף כבר שנתיים והיא לא נמכרת. צריך מישהו ממש 'משוגע' עם כיס באורך קילומטר כדי לקחת עסק כמו סלקום או כל חברת סלולר, בשוק שרווי רגולציה. אז נכון, יש עכשיו שר תקשורת שחושב ורואה קדימה, שמבין את הבעיות - איך הגענו ממקום ראשון בתשתיות למקום ה-90. אבל צריך לזכור שחברות במצב שלנו, שחטו במכה קשה ברפורמת כחלון שלא עמדה יפה והחברה חתכה את המחירים למחיר לא הגיוני, וכך נוצרו תשתיות של עולם שלישי. בחברה כזו יש משמעות להשקעה ויש משמעות לבעל שליטה חזק עם כיס עמוק שגם מאמין בחברה וגם רוצה בפיתוח שלה. צחי נחמיאס וקבוצת "מגה אור" התבטאו שכל פעילות שהיא לא נדל"ן תימכר ונעלה על המדף".
אז מה בעצם אתם יכולים לעשות בעניין? "אף קונה שלא ישרת את החברה, את העובדים ואת הלקוחות - לא נאפשר לו להשלים את העסקה. לא תהיה מכירה של סלקום למי שלא משרת את החברה".
לתמיכה שלך ושל הוועד באלשטיין יש משקל כלשהו? "אין לתמיכה מעמד משפטי, אבל יש כאן כף מאזניים ואני אופטימית: הוצאנו את הקבוצה ממצבים שאף אחד לא האמין שנצא משם אז אני מאמינה והולכת קדימה, ואם נצליח להוות משקל נוסף לכיוון של אדוארדו - זה יהיה טוב. האינטרס של העובדים זה אדוארדו שמאמין בחברה ורוצה לפתח, ואני יודעת את זה משיחות אישיות ופעולות בשטח".
הדיון הגורלי יוכרע בבית המשפט, ויניב מקווה שהבעת התמיכה של העובדים בבעל השליטה תכריע את הכף אצל השופט. היא אף מוסיפה ביקורת על כך: "אני ממש מקווה שבית המשפט יעשה את ההחלטה הנכונה. החלטה נגד אדוארדו היא מאוד מסוכנת שתבריח משקיעים מהארץ. לקחת אדם ציוני שהניח מיליארדים, הרבה כסף בגלל הרגולציה שאצלנו בארץ לא עובדים טוב, ועמד תמיד בכל ההתחייבויות שלו - ואז לעשות לו תכסיס כזה? אני אומרת את זה כאזרחית, לא כיו"ר הוועד, צריכים שיבואו להשקיע ושיגיע לפה כסף מחו"ל והחלטה נגד אדוארדו תגרום למצב הפוך".
עדיין זה מפתיע שוועד עובדים מתייצב לצד בעל השליטה: "מה שמדהים בשיח עם אדוארדו, שמגלים בעל שליטה שמבין את החברה ואת הצרכים שלה ודיברתי איתו והוא שותף לחלוטין. אדוארדו מאמין שסלקום היא העתיד. זו השורה התחתונה".
יש לציין כי אלשטיין לא מוותר גם על המאבק המשפטי ופנה כבר הבוקר לרשות לניירות ערך לפתיחת חקירה נגד "מגה אור" שבשליטת צחי נחמיאס על רקע הצעתה לרכישת את השליטה בדסק"ש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא להאמין שמישהי שלא ידעה למכור אנטנה
    ישראל 11/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפכה ליור וועד....זה החומר האנושי של וועדי העובדים...
    סגור