השוק

הקרב על הקניונים: האם הרשתות יכנעו לאיומי העירייה?

עשרות רשתות יפתחו את שעריהם לקהל הרחב כנגד החלטת הממשלה. פורום הענפים מודיעים על יישום הדרגתי של מתווה התו הירוק, שייצא כבר מחר בבוקר לדרך
ארנולד נטייב | 
קניות בביג (צילום יחצ)
עשרות רשתות יפתחו את שעריהם מחר (חמישי), לקהל הרחב כנגד החלטת הממשלה. פורום הענפים מודיעים על יישום הדרגתי של מתווה התו הירוק, שייצא כבר מחר בבוקר לדרך. על פי המתווה, החל מהשעה 10 בבוקר, ייפתחו כל העסקים במתחמי הקניות: קניון בת ים, הקניון הגדול בפתח תקווה ו-מתחם ביג כרמיאל. 
המתחמים יפעלו לפי המתווה הסגול בשילוב התו ירוק, כך שבפועל תתאפשר אך ורק כניסה של עובדים ולקוחות עם תעודת מתחסן (מתחת לגיל 60: חיסון ראשון. מעל גיל 60: חיסון שני), תעודת מחלים, בדיקת קורונה שלילית (בתוקף של 72 שעות) וילדים מתחת לגיל 16.
מהפורום נמסר: "אנו מודיעים בזאת כי ביום בו יוחלט כי חנויות רחוב ייפתחו ללא תו ירוק, יבוטל לאלתר התו הירוק במרכזי הקניות הפתוחים ובקניונים. בנוסף, אנו דורשים שמתווה תו ירוק, אם ייושם על ידי המדינה, יחול על כלל מוסדות הממשלה ועל כלל העסקים בישראל".
בין העסקים שנערכים כבר היום לפתיחה מחר: סטיב מאדן, ריפליי, קסטרו, פפאיה, חברת בריל פותחת את חנויות גלי, ניין ווסט, לי קופר, טימברלנד, נאוטיקה, ומגנוליה, טויס אר אס, קרייזי ליין, מנגו, שילב, ללין, פוקס אופנה, פוקס הום, עוד ברשימה המשביר לצרכן, H&M , דייסו יפן, רנואר, צומת ספרים, בוגארט, אלדו. 
בנוסף גם הרשתות: תמנון, מנגו, אמריקן איגל, נייקי, בילבונג, children סאקס, ביירן מרקט, רנואר, מגנוליה, בון ספורט, iBags, רי-בר, הפנינג, מגה ספורט, פמינה, עונות, ג'אמפ, קפה קפה, רונן חן, נעלי נמרוד, טופ טן, קרולינה למקה, הודיס, Select, עד העצם אקספרס, מאניה ג'ינס ו-נויז.
עירית בת-ים הודיעה להנהלת חברת ביג, כי לא תוכל לאפשר את פתיחת הקניון בעיר בפיילוט שתכננה החברה לבצע מחר. הקניון תוכנן להיפתח ללא אישור ממשרד הבריאות,  אך רק עבור לקוחות שעברו את החיסון השני. 
ראש העיר צביקה ברוט ציין כי לא השתכנע שלקניון יש תכנית שתאפשר בקרה מקצועית לבדיקה מי התחסן ומי לא, אך אם תוצג לו תכנית שכזו בימים הקרובים הוא ישקול את שיתוף הפעולה מחדש ויפנה למשרד הבריאות בבקשה לאשר זאת. נכון לעכשיו המשטרה נערכת לבצע אכיפה נגד חנויות שייפתחו מחר בקניון בניגוד למתווה שאושר בקבינט.
בתוך כך, נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, פנה באופן דחוף לשרי הבריאות, הכלכלה והתעשייה והאוצר בדרישה לנקוט בשורה של פעולות כדי להגן על העובדים מפני הקורונה. בין היתר דורשים בהתאחדות לחייב בדיקות קורונה כל 72 שעות לעובד שיכול, אך בוחר שלא להתחסן - מחוץ לשעות העבודה, לשלול תשלום דמי בידוד על חשבון המעסיק מעובד הבוחר שלא להתחסן ולאפשר למעסיקים להוציא לחל״ת עובדים אשר יכולים להתחסן, אך בוחרים שלא.
״כמעסיקים ותעשיינים חובתינו לשמור על עובדינו ועל שרשרת האספקה. עובד שיכול ולא מתחסן מסכן את עצמו, מסכן את משפחתו ומסכן את חבריו לעבודה ומקום עבודתו. המעסיקים שילמו עד כה מיליארדי שקלים על ימי בידוד וזאת מבלי לדבר על הפגיעה בעבודה. המעסיקים לא יכולים ולא צריכים להמשיך לספוג את זה ולכן נעשה הכל כדי להגן על עובדינו ולאפשר למשק לפעול לצד הקורונה ולהוציא את המשק מהמשבר״, כתב תומר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה